Welke (super)sportmotor voor mensen met korte armpjes?

RozeAardbei

MF'er
24 jun 2009
100
0
Leeuwarden
Er zijn al genoeg topics over motors voor kleine mensen, maar ik ben op zoek naar een lage motor die ook geschikt is voor mensen met korte armpjes. Op bijvoorbeeld een cbr 600 kan ik wel met mijn voeten bij de grond (nou ja, zo ongeveer dan), maar ik kan alleen maar met gestrekte armen bij het stuur, dus dat is geen optie. Nu kan ik natuurlijk op een GS 500/ er-5/ monster enz. gaan rijden, maar ik wil een (super)sportmotor!
Heeft er iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn al genoeg topics over motors voor kleine mensen, maar ik ben op zoek naar een lage motor die ook geschikt is voor mensen met korte armpjes. Op bijvoorbeeld een cbr 600 kan ik wel met mijn voeten bij de grond (nou ja, zo ongeveer dan), maar ik kan alleen maar met gestrekte armen bij het stuur, dus dat is geen optie. Nu kan ik natuurlijk op een GS 500/ er-5/ monster enz. gaan rijden, maar ik wil een (super)sportmotor!
Heeft er iemand tips?
vooroverleunen :?
 
'k heb ooit op een Kawasaki ZX6R gezeten en ik hing serieus boven de topkuip: het-ding-is-klein!

anders een ander stuur monteren? superbike stuur met evt. risers?
 
Een ZXR400 zou perfect moeten passen. Qua maatvoering toch een stuk kleiner dan een 600 maar wel een echte supersport.
 
Op welke motoren heb je al gereden? (Of ben je al in het bezit van een motor?)

De optie van het monteren van een superbike-stuur is een goede, maar haalt uiteraard het hele "supersport-idee" weg.

Wil je per se nieuw? Of mag het tweedehands zijn?

Nieuw lijkt mij de Kawa 250R een optie. Tweedehands de ZXR400 van Kawa of de 400RR van Honda.


Hoezo eigenlijk het gehele afkeer tegen naked...? Naked is hot! 8-)
 
welkom-bij-de-minibike.gif
 
Heb je het over een 600 F of een RR?
De RR van een vriend van me is uit 03 en ik vind dat je daar maar ver voorover op zit oftewel genoeg aan korte armen :W
 
2003 RR's kostten ook nog rustig €8000 omdat er allerhande poserzooi op gemonteerd zit...

en zie zo'n SBK stuur ook als een excuus om gelijk staalomvlochten remleidingen te nemen ;) .
1150gs_HANDLEBARRISERS_BARBACKS.jpg


Zulke "verhogers" bedoelde ik btw: die verplaatsen het stuur ook nog eens naar achteren.
 
Een ZXR400 zou perfect moeten passen. Qua maatvoering toch een stuk kleiner dan een 600 maar wel een echte supersport.

nope,

de tank is langer, stuur verder weg..
ik heb deze gehad, en rij nu een R6, met de R6 kom ik er beter bij, is een kortere afstand.
de Kawa had ik meer moeite mee.

misschien moet je wat testritten gaan doen...
 
vfr400 :?
cbr400
Is genoeg klein spul gemaakt, ongetwijfeld dat daar wel iets passends bij zit...
Je zou ook naar een 125 of 250 cc'tje kunnen kijken natuurlijk.
 
2003 RR's kostten ook nog rustig €8000 omdat er allerhande poserzooi op gemonteerd zit...

Hoe kom je daar nou weer bij. Dat ze dat nog voor een RR uit 2006 durven te vragen met wat poser spulletjes oke, maar voor een 2003 echt niet. Dan kan er minimaal 1500 euro vanaf.

Maar goed, ik zou een RR inderdaad ook eens ff proberen. Zo groot is zo'n motor niet. Als je daar al niet bij kan weet ik het ook niet meer ;)
 
apehanger? ;)

Maar eeh, zit je dan niet een beetje te recht op, of voelt het gewoon oncomfortabel aan?

Ik zag eerder al die verstelbare risers, goede tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan