Welke supersport (1000CC)??

Welke?

  • GSX-R1000

    Stemmen: 10 17,2%
  • R1

    Stemmen: 10 17,2%
  • V-twin

    Stemmen: 33 56,9%
  • anders??

    Stemmen: 5 8,6%

  • Totaal aantal stemmers
    58
eueueh zeer zeker nog niet... het kan ook nog een Gixxer1k worden of een sp1 dus nog alle kanten op :Y (eueh 3 kanten dus :+ )
SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1 SP1

need I say more? ;)
 
En keuze al gemaakt.............

Anders zie ik je wel hier rondrijden.............. :W


nee nog niet, heb afgelopen zondag wel een groot gedeelte van een toerrit(100km) op de R1 van een vriend van me gereden nadat we van motor geswitched waren. Zoals ik al eerder opgemerkt had rijdt deze super.

Ik zit wat betreft mijn benen een stuk beter dan m'n FZR1000, maar na 50 a 60 km gereden te hebben, begonnen mijn polsen wel pijnlijk te worden.
 
nee nog niet, heb afgelopen zondag wel een groot gedeelte van een toerrit(100km) op de R1 van een vriend van me gereden nadat we van motor geswitched waren. Zoals ik al eerder opgemerkt had rijdt deze super.

Ik zit wat betreft mijn benen een stuk beter dan m'n FZR1000, maar na 50 a 60 km gereden te hebben, begonnen mijn polsen wel pijnlijk te worden.
Dus toch de SP1 ;) rijd als een trein (maar dan wel op tijd)... en de sp1 kan wel in bochten hangen... O-)
 
nee nog niet, heb afgelopen zondag wel een groot gedeelte van een toerrit(100km) op de R1 van een vriend van me gereden nadat we van motor geswitched waren. Zoals ik al eerder opgemerkt had rijdt deze super.

Ik zit wat betreft mijn benen een stuk beter dan m'n FZR1000, maar na 50 a 60 km gereden te hebben, begonnen mijn polsen wel pijnlijk te worden.

Oh...

Maar je kunt zeggen wat je wilt maar een SP1/2 vind ik meer 'motor' dan een R1. Een R1 kan wel beter/sneller/turbine achtig enz. enz. dan menig andere motor zijn, maar er zijn gelukkig andere 'zaken' die een rol spelen. Smaken verschillen..... :W
 
:^ :9~ just a one of a kind machine :} :} :}

Eens je deze hebt bereden wil je heus niets anders meer
:Y :Y

full


He's a real }) }) }) }) }) }) }) })
 
Eens je deze hebt bereden wil je heus niets anders meer
:Y :Y

(Afbeelding)

He's a real }) }) }) }) }) }) }) })

Wist niet dat ze bij Suzuki blauwwitte brillen verkochten? Vind het leuk dat je hem mooi vindt (anders had je hem niet gekocht), maarre...ik vind het helemaal niets! Vind hem niet eens apart, maar gewoon niet mooi. De TL1000S, die vind ik dus veel meer uitstraling hebben.

Geniet overigens vooral van je TLR :)
 
Wist niet dat ze bij Suzuki blauwwitte brillen verkochten? Vind het leuk dat je hem mooi vindt (anders had je hem niet gekocht), maarre...ik vind het helemaal niets! Vind hem niet eens apart, maar gewoon niet mooi. De TL1000S, die vind ik dus veel meer uitstraling hebben.

Geniet overigens vooral van je TLR :)

Blauwwitte brillen
:? snap hem niet goed ,maar ja ben dan ook een belg,
Apart is voor johny's toch,iedereen zijn mening toch :+
 
He TerrorMax,

Heb zelf een GSXR-1000 2001 gekocht (zwart-grijs). Zelf ben ik 1.96m en zocht een motor die lekker zit. Heb toen proefgereden op een SP1, '05 R1, '02 GSXR1000. Toch voor de GSXR gegaan.

Heb overigens van die stelplpaatjes gekocht van Lucas om de standaard voetsteunen te verplaatsen. Iets naar achteren en omhoog. Zit nu een stuk prettiger. Kosten circa 95 euro. Een after-market rem/schakelsetje kost al gauw 250 euro.

Ga geregeld een dagje knallen in de Eifel, zo'n 700 a 800km vanuit Brabant. Voel dan voornamelijk mijn linkerpols tijdens het rijden. Mijn knieen voel ik vooral op de snelweg als we op weg naar huis zijn .

Maar als ik kijk naar mijn maatjes, dan hebben die daar ook last van. En die rijden op soortgelijke motoren, '02-'03 Gixxers 1000, '01 SP1, '05 999, '05 R1, etc. Oh ja, allemaal mannetjes van circa 1.75-1.85m.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Later.

 
He TerrorMax,

Heb zelf een GSXR-1000 2001 gekocht (zwart-grijs). Zelf ben ik 1.96m en zocht een motor die lekker zit. Heb toen proefgereden op een SP1, '05 R1, '02 GSXR1000. Toch voor de GSXR gegaan.

Heb overigens van die stelplpaatjes gekocht van Lucas om de standaard voetsteunen te verplaatsen. Iets naar achteren en omhoog. Zit nu een stuk prettiger. Kosten circa 95 euro. Een after-market rem/schakelsetje kost al gauw 250 euro.

Ga geregeld een dagje knallen in de Eifel, zo'n 700 a 800km vanuit Brabant. Voel dan voornamelijk mijn linkerpols tijdens het rijden. Mijn knieen voel ik vooral op de snelweg als we op weg naar huis zijn .

Maar als ik kijk naar mijn maatjes, dan hebben die daar ook last van. En die rijden op soortgelijke motoren, '02-'03 Gixxers 1000, '01 SP1, '05 999, '05 R1, etc. Oh ja, allemaal mannetjes van circa 1.75-1.85m.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Later.


full


Dankje, heb ik zeker wat aan ;)

Ik hoop snel eens een keer een proefrit te kunnen maken maar het weer zit iederkeer niet echt mee :(

Wat maakte voor jou nou dat de je uiteindelijk voor de Gix bent gegaan??
en weet je ook toevallig hoe het met levensduur zit van die gix blokken? kan er bar weinig over vinden..
 
De mille van het laatste type en de Sp1/sp2 hebben heel veel gemeen qua uiterlijk vind ik, het kontje van die nieuwe mille vind ik nog steeds fantastisch, maar voor mij gaat er niks boven honda ;)

Als het maar een 2-cilinder is he ;)

suc6 met de keuze nog!
 
Ha die TerrorMax,

Waarom de GSXR?

De voornaamste reden is de maat. Uitgaande van diverse tests uit bladen, kwamen de zitpositie en windbescherming, als de voornaamste voordelen naar voren t.o.v. de andere motoren in deze klasse.

Qua vermogen hoef je het niet te doen, want de onderlinge verschillen zijn verwaarloosbaar. Ik ben niet goed genoeg op de motor om alles er uit te halen. Soms rij ik een hele dag in de Eifel alleen in de 4e en vijfde versnelling, omdat er koppel te over is en ik daarmee mijn koppelingshand probeer te ontzien.

Ik reed eerst op een FZR600R uit '95. Toen ik eenmaal de Gixxer had gekocht, heb ik ze naast elkaar gezet en ben ik met een meetlint gaan vergelijken. Daaruit kwam dat de afstand van stuur naar voetsteunen bij de GSXr kleiner was dan bij de FZR. Zodoende heb ik de adapters gekocht, om deze afstand groter te maken. Ik was immers de FZR gewend.

Ik wil de stuurhendels ook nog wijder zetten. Dan zit ik comfortabeler met de armen en voornamelijk de polsen. En het bevordert het stuurgedrag ook nog eens.

Wat ik wel lees en zelf gezien heb, is dat de lak en de stickers niet sterk zijn. Ik heb al een boutje bij het stellen van de ketting dolgedraaid. Zal die moeten vervangen.

Over het motorblok weet ik weinig. Zit nu op de 25000 en heb geen problemen.

Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten. Ik help je graag.

Groet.
 
heb net ff in de motorzaak op een Gix en R1 gezeten. En kon toch best een groot verschil merken qua zithouding. De R1 zitten mijn benen wat "vrije". De Gix staan de stepjes toch een stukje hoger en moet ik toch wel tegen de tank aan zitten om mijn kneeën dus fatsoenlijk tegen de tank aan te krijgen

Maar ik merkte wel duidelijk dat er een stuk minder druk op mijn polsen stond tov. de R1.
verder heb ik bij de Gix meer het idee dat ik achter een kuipruitje zit ipv. er bovenop :)
Dus nu nog steeds wachten op beter weer voor een proefrit.. :Y

ben bang dat het dit resterende jaar er niet meer van komt, qua weer
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan