Welke supersport (1000CC)??

Welke?

  • GSX-R1000

    Stemmen: 10 17,2%
  • R1

    Stemmen: 10 17,2%
  • V-twin

    Stemmen: 33 56,9%
  • anders??

    Stemmen: 5 8,6%

  • Totaal aantal stemmers
    58
Sp lijkt me ook een schade geval, er zitten geen stickers meer op het kuipwerk.
En je moet hem mooi vinden in het grijs.
 
ja ach een appie heeft meer emotie dan mn gix.. en ik vind die nieuwe mille factory wel ontzettend mooi en het rijdt ook super.
alleen ik mis het top vermogen wat wel in mn gix zit..
wat ik zal zei, voor geweldig voor erbij maar dat geldt in mijn geval voor twins in t algemeen en dan zou ik toch de Mille eerder kiezen dan een Honda SP

grappige discussie, ik hoor de TS niet eens meer over zn keuze of zou hij al gemaild hebben voor die R1 in Friesland :)

de TS leest nog steeds zeer aandachtig mee :Y ;)

je hoort me niet omdat ik nog geen keuze heb gemaakt: en omdat ik (nog) niet genoeg weet over de motoren die in mijn verlanglijstje staan:

wat ik al wel in het kort kan zeggen over de bikes waar ik al op gereden heb is het volgende:

dat ik het motorkarakter van die R1 me net iets meer aansprak dan die van de mille. Dit omdat ik zelf het vermogensopbouw net wat spannende vond dan die van de mille.

Zoals jij ook al zei over de Gix heeft de r1 ook lekker veel koppel (ook wel onderin) en een zeer fraai progressieve vermogens blast.

bij de mille knalt 't vermogen er meteen al lekker in maar mist toch wel dat spannende gevoel van de eindschot van de R1. Maar daarentegen is het geluid wel erg heftig :Y

en de gix heb ik helaas nog niet op gereden.. :N
 
Laatst bewerkt:
dit lezende als zijnde een lesser bedenk ik me net, er zijn maar verrekte weinig betaalbare, 25 kw mogelijk, sportmotoren die een V-twin hebben. betaalbaa noem ik 3000 euro, 3500, rond die koers. SV650 houd het zown beetje op denk ik he
 
of een gs500 / cb 500 of een trx 850 met restrictie? ik had een bandit op kenteken begrensd (in het echt niet) setje hyperpro's en het is een ideale beginners fiets die eindeloos af te beulen is..
 
de TS leest nog steeds zeer aandachtig mee :Y ;)

je hoort me niet omdat ik nog geen keuze heb gemaakt: en omdat ik (nog) niet genoeg weet over de motoren die in mijn verlanglijstje staan:

wat ik al wel in het kort kan zeggen over de bikes waar ik al op gereden heb is het volgende:

dat ik het motorkarakter van die R1 me net iets meer aansprak dan die van de mille. Dit omdat ik zelf het vermogensopbouw net wat spannende vond dan die van de mille.

Zoals jij ook al zei over de Gix heeft de r1 ook lekker veel koppel (ook wel onderin) en een zeer fraai progressieve vermogens blast.

bij de mille knalt 't vermogen er meteen al lekker in maar mist toch wel dat spannende gevoel van de eindschot van de R1. Maar daarentegen is het geluid wel erg heftig :Y

en de gix heb ik helaas nog niet op gereden.. :N

De R1 is idd ook een leuke fiets met ook nog is veel koppel, maar heb meer plezier op mijn Sp1 dan dat ik toen op mijn R1 had.
De sp1 heeft voor mij toch iets meer karakter.
8-)
 
de TS leest nog steeds zeer aandachtig mee :Y ;)

je hoort me niet omdat ik nog geen keuze heb gemaakt: en omdat ik (nog) niet genoeg weet over de motoren die in mijn verlanglijstje staan:

wat ik al wel in het kort kan zeggen over de bikes waar ik al op gereden heb is het volgende:

dat ik het motorkarakter van die R1 me net iets meer aansprak dan die van de mille. Dit omdat ik zelf het vermogensopbouw net wat spannende vond dan die van de mille.

Zoals jij ook al zei over de Gix heeft de r1 ook lekker veel koppel (ook wel onderin) en een zeer fraai progressieve vermogens blast.

bij de mille knalt 't vermogen er meteen al lekker in maar mist toch wel dat spannende gevoel van de eindschot van de R1. Maar daarentegen is het geluid wel erg heftig :Y

en de gix heb ik helaas nog niet op gereden.. :N


Je mag nog steeds een keer proefrijden hoor!! *D :W
 
Praat niet ergens over als je ergens geen verstand van heb.
Ten 1e zijn aprilia's minstens zo betrouwbaar als honda's.
Ten 2e is de prijs van de onderdelen helemaal niet zo hoog als jij wil laten geloven. Kortom aprilia is geen Ducati
Misschien is het niet met elke aprilia slecht, absoluut niet natuurlijk, maar een collega van mij had een 2000 mille, heeft daarna een 2004 mille gehad... De 2000 mille had hij altijd elektrische problemen mee en werd maar niet goed opgelost, toen toch maar (door zijn passie weer voor aprilia gegaan), de 2004 versie liep het blok een keer plots vast, toen is hij met 120 km in duitsland rakelings langs een lantaarnpaal geknald... de fabrieksgarantie wacht hij nog steeds op... dus puur gebasseerd op 'mijn' ervaring met de aprilia zou ik er nooit 1 kopen. Toegegeven: ik vind de mille ook een supermooie en stoere fiets! 8-)

Toch mijn hart al eens verpand aan Honda en ik blijf zweren bij de SP1! :Y
 
Heb wel eens vaker gehoord dat sommigen de sp1 wat lomper vinden sturen (met name 't in sturen) in vergelijking met andere SB's van dat bouwjaar.

Dit loste men dan vaak op door de voorpoten 1,5cm door de kroonplaat te laten steken..

Maar is dat niet gewoon het (relatief) hoger gewicht compenseren door het zwaartepunt te veranderen zodat er meer gewicht op het voorwiel komt te staan.

bekend verhaal of onzin?
 
voorvork door de kroonplaten steken is iets wat werkt maar als je dat teveel doet is je motor weer overstuurd (krijg je dat weer) maar dat resultaat kan je ook krijgen door je veervoorspanning te verlagen alleen als je hard inremt heb je weer minder veerweg. ieder voordeel heeft dus zn nadeel..
misschien toch maar eens proefritjes maken?
 
Heb wel eens vaker gehoord dat sommigen de sp1 wat lomper vinden sturen (met name 't in sturen) in vergelijking met andere SB's van dat bouwjaar.

Dit loste men dan vaak op door de voorpoten 1,5cm door de kroonplaat te laten steken..

Maar is dat niet gewoon het (relatief) hoger gewicht compenseren door het zwaartepunt te veranderen zodat er meer gewicht op het voorwiel komt te staan.

bekend verhaal of onzin?


Is een (zeer) bekend verhaal!!
Maar 1,5 cm is wel een beetje veel, eerder iets van 5 tot 8 mm.
Motor stuur er beter door, maar verliest niet z'n stabiliteit.
En hij zal zeker niet teveel gewicht aan de voorkant krijgen.
Motor is gewoon uitstekend te besturen, en als je rijdt valt het gewicht totaal niet meer op. :]
 
voorvork door de kroonplaten steken is iets wat werkt maar als je dat teveel doet is je motor weer overstuurd (krijg je dat weer) maar dat resultaat kan je ook krijgen door je veervoorspanning te verlagen alleen als je hard inremt heb je weer minder veerweg. ieder voordeel heeft dus zn nadeel..
misschien toch maar eens proefritjes maken?


En dan heb ik bijna op alle motoren -die op mijn verlanglijstje staan- bereden behalve de Gixxer dan.

Daarna hoop ik op grond van deze topic plus de testritten natuurlijk (en m'n saldo) en keuze te kunnen maken..
 
terror.jpg


:Y
 
Ik wist het wel :Y :Y :Y :Y



full



Gewoon een lekkere bike rijd perfect.foto is niet helemaal duidelijk komt door de snelheid }) }) }) ;)
 
blijft een superheftig ding, 98er Rood/witte R1 (met dubbele shark demper..)
zou eerder die overwegen dan een eerste model GIX1000.......


keuze al gemaakt?
 
blijft een superheftig ding, 98er Rood/witte R1 (met dubbele shark demper..)
zou eerder die overwegen dan een eerste model GIX1000.......


keuze al gemaakt?


Qua uiterlijk vind ik de R1 toch wel een stukje mooier dan de k1 / k2.
Maar er rijden al zoveel R1's rond. plus mocht het een Gix worden ik hem niet standaard laat...

maar wrom zou je verder overwegen om R1 boven de gix te kiezen?? Schijnt dat de gix oppermachtig moet rijden
 
Laatst bewerkt:
zo de R1 achterban is nu ook wakker geworden :+


:Z lekker geslapen.


Heb mijn R1 verkocht aan Xenon hier van het forum volgend jaar maar eens kijken, wil dolgraag de 2007 R1 maar mijn portomonix zegt 2004/2005 R1 gaan we dat ding maar een beetje aanpassen *D

Suc6 met kiezen
 
Terug
Bovenaan Onderaan