Welke supersport als je lang bent

TonVFR

Rookie
23 mei 2001
23
0
motor, snowboarden
Ik rijd nu op een VFR. Het is mijn eerste motor en bevalt prima. Volgend jaar heeft mijn vriendin ook d'r rijbewijs en gaat zij op de VFR rijden. Ik dus een andere en dat moet eigenlijk een sportmachine worden. Een probleempje is dat ik behoorlijk lang ben (2.00 meter). Da's toch al lastig en zeker voor een sportieve motor. Weet iemand wat misschien toch een sporter waar je mee uit de voeten kan als je een beetje hebt overdreven met groeien?
 
dat zal dan waarschijnlijk 1 vd grote jongens worden lijkt mij
je heb helaas maar keuze uit 3 matige motoren
de busa blackburd of de zx12 iets snellers is er helaas niet voor lange mensen }) }) }) })
nee ik zou gaan voor een zx9 of zo
geen suus daar zit ik al beroerd op (op de nieuwe modellen dan)
suc6
 
wat dach je van Aprillia RSV mille 8-) 8-) . vrind van mij is +/- 2meter rijdt op een fireblade bevalt hem zeer goed :loveit: .
 
Het scheelt wel iets, maar ik ben tevereden met mijn R1 en ben 1,92.

kan me ben goed kwijt ed.

 
waarom maken ze die dingen ook op maat van japannerkes?

Ik denk dat die japanse merken al fietsen maken waar de gemiddelde jappaner niet lekker op zit.
Kijk maar ff op internet hoeveel mensen er problemen mee hebben dat ze te KORT zijn om motor te rijden.

Beter met je voeten in je nek dan niet bij de grond kunnen komen, want dan kun je helemaal niet rijden.

Ik ben trouwens 1,85m en alles past, lekker puh!
 
Probeer eens een Honda SP1. Ik ken iemand van 2.08 en die heeft er bijzonder veel schik mee. Hij kan met z'n SP1 tenmiste uit de voeten;)

Groetjes
 
Halloo,
Yamaha thunderace is ook zeer geschikt voor lange mensen!
Gewoon even passen bij de dealer, en een testritje.
In de showroom heb je n.l. zo weinig rijwind!
Groetjes,
 
ik ben rond de 1.90 en ik pas heel goed op mijn TL1000S

heb net op de gsx-R 750 '91 van mijn broer gereden maar dan zit ik met mijn knie op de hoek van de kuip. (da's dus ook niks)
 
Ik ben 1.93m en zit nog redelijk op een CBR600 of ZX6-R. Denk wel dat met iets langere benen deze fietsen al moeilijker worden. GSX-R is al aan de krappe kant, met een dikkere broek stoot je je knieën tegen de kuip (nieuwe model, tenminste). R1/6 wordt een beetje vouwen. Het past wel, maar je hebt wel een scherpe kniehoek... Zelfde geldt voor de ZX-R12, deze lijkt de steuntjes wat hoger te hebben dan de ZX-R9.

Aanraders volgens mij:

RSV Mille
ZX-R9
ST4 S ( ik blijf een duc-fan :) )
CBR 900 RR fireblade
VTR 1000 SP-1
ervan uitgaande dat je lengte vooral in de benen zit, dan... Als je een langer bovenlichaam hebt in verhouding, kan het zijn dat een andere fiets weer veel beter zit... Beste is toch zelf passen wat jij het fijnste vindt...
 
Eerst ook een VFR gehad, nu een blackbird. Allemaal geen problemen mee met mijn 1,93 m!
 
Ben zelf ook 2.00 meter, mijn lengte komt voor een groot deel uit m'n benen, maar m'n bovenlichaam is toch ook best lang. Ik heb ook een VFR gehad, en ging ook op zoek naar een nieuwe fiets.
Achteraf bleek het geen makkelijke opgave. Ik heb alle fietsen gepast:
De 600'tjes liet ik vallen na een rit op de CBR600 en de R6 van Yamaha, iedereen raadde mij de RSV Mille aan van aprilia, NOT!! Of je moet de normale uitvoering nemen, want de RSV Mille R uitvoering heeft een racetank waar je met 2.00meter je benen niet onder kwijt kan.
Dan de SP-1. Ik zat zelf continu tijdens de proefrit met m'n laars tegen de onderste voorkap, erg irritant. Daarbij kon ik ook niet "mijn" houding op de motor vinden. SP1 ook afgeschreven.

Dan de R1, zomaar....een verkoper wees me er op, "omdat ik een V4 reed, moest ik deze maar even proberen". Ik rijden, reed goed, voelde goed. Ik kreeg het "pak em tussen je benen en gooi 'm waar je 'm hebben wilt" gevoel. Het gevoel wat ik wou hebben, misschien persoonlijk, maar deze fiets geeft 't wel. .. :)

Just my two cents :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan