Welke supersport geschikt voor langere mensen

Patrick_vN

Rookie
6 apr 2013
14
0
Goedendag,

Deze week begonnen met m'n motoropleiding en de bedoeling is dat ik eind van deze maand na 4 weken fulltime rijden mijn A rijbewijs binnen heb.

Nu ben ik druk aan het kijken voor een motor, alleen mijn probleem is dat ik 1,96 ben. Ik les momenteel op een Honda Deuville 700

Zelf heb ik interesse in een sport. En mij budget ligt tussen de 4000 en 5000 euro. Welke motoren zijn dan geschikt. Ik hoorde bijvoorbeeld al dat een Suzuki GSX niet echt geschikt is voor langere mensen.

Hebben jullie ervaringen met bepaalde types die geschikt zijn?

Hopelijk dat jullie mij een goede richting op kunnen helpen.

Groeten,

Patrick
 
Op een (super)sport zul je altijd problemen hebben met een gemakkelijke zitpositie. Als ik denk aan de best instelbare supersport, dan denk ik aan de KTM RC8. Maar die valt ver buiten je budget.

Dan zou ik voor de iets oudere supersport gaan, bijvoorbeeld de ZX9R. Die staat ook bekend om een redelijk goede zithouding. Verder is er maar 1 goede tip: Ga zelf zitten en rijden, want je eigen gevoel is veel belangrijker. Misschien heb je wel geen centje pijn op een moderne supersport, of vind je opeens dat model wat je goed bevalt.

Succes!
 
Hoorde ook een CBR600F bekend mee ??

Ik begrijp dat ik het zelf moet voelen, maar probeer m'n zoekgebied te beperken.
 
Collega van me is ongeveer van jouw lengte, maar die heeft ook gewoon een GSX-R1000 uit 2005. Zegt zelf dat hij er geen last van heeft.

Overigens is mijn neef wat kleiner, iets langer dan 1,90 volgens mij, maar die heeft veel testritjes op Ducati's gedaan omdat deze blijkbaar ook wat hoger zitten?
 
Hoogspringen, poolstokspringen, hink stap sprong, basketbal, korfbal zijn zo de eerste dingen die in mij opkomen.
 
Heb dit probleem zelf ook gehad, ik ben 1.98m en wilde ook een (super)sport. Enige tip die ik je kan geven is echt passen/proberen. Types valt niet heel veel over te zeggen omdat dit zelfs per bouwjaar kan verschillen.
Een ZX9R rond 1998 was bij mij goed, maar die van 2 jaar later of 2 jaar eerder weer niet.
Ik heb nu een Honda Fireblade uit 2001 en hier ben ik erg tevreden mee :) (al heeft ze op dit moment geen zin om te starten, kan ik er nog steeds lekker op zitten)

Staar je ook niet te blind op de zithoogtes, dit zegt wat mij nog minder over de zithouding dan het profiel op je banden.

Succes met de zoektocht! Het gaat een lange worden -O-
 
De Aprilia RSV's zijn ook behoorlijk forse motoren. En te vinden in jou prijsklasse.

Ben zelf 1.98 en heb een RSV gehad. Nu de Ducati 1198 en is iets ruimer, maar valt buiten je budget.
 
Ook op een walvis moet je kunnen rijden. Rijden op deze motor in verband met vervolg opleiding voor de motor. Het blijkt inderdaad niet de meest ideale motor voor lessen wat ik gehoord heb.

Bedankt voor de motivatie dat het lange zoektocht wordt. Ik had gehoopt dat het makkelijker zou worden.
 
Ik ben zelf 2 meter en ik roei, is echt leuk. Je krijgt er een mooi lichaam van en lengte is een groot voordeel. Zeker een aanrader!
 
Ik denk dat je je eerst het beste kunt orienteren op welke modellen je mooi vind, daarna ga je diverse motorzaken af om ze eens een proef te rijden, van daaruit kun je zelf heel wat beter een oordeel trekken wat wel lekker en wat niet lekker rijd.

Ieder mens is anders, dus je zult hier een hoop verschillende, merk/model gerelateerde antwoorden krijgen.
 
een VFR800 is qua formaat ook een wat forsere motor.

geen Supersport, maar een sport-tour motor, dus iets meer rechtop, maar nog steeds een sterke snelle motor, en ligt ook ruim in het budget :Y voor 4000 heb je een showroom model *D

4-32-1.jpg


maar zoals gezegd, proefzitten en kijken wat jouw goed bevalt :Y
 
een VFR800 is qua formaat ook een wat forsere motor.

geen Supersport, maar een sport-tour motor, dus iets meer rechtop, maar nog steeds een sterke snelle motor, en ligt ook ruim in het budget :Y voor 4000 heb je een showroom model *D

[afbeelding]

maar zoals gezegd, proefzitten en kijken wat jouw goed bevalt :Y

Daar pas ik met mijn 2 meter niet op hoor.
 
Ben zelf 2m en rij op een fireblade nergens prolemen mee.
Hier voor een gsxr gehad ging ook prima.
Ik ben minder lang, maar ik heb ooit mijn knie beschadigd. Voor mij is dus vooral van belang hoe "opgevouwen" mijn benen zitten. Mijn ervaring is dat je op de Yamaha sport/tour motoren over het algemeen prima je benen kwijt kunt.
 
Ik ben minder lang, maar ik heb ooit mijn knie beschadigd. Voor mij is dus vooral van belang hoe "opgevouwen" mijn benen zitten. Mijn ervaring is dat je op de Yamaha sport/tour motoren over het algemeen prima je benen kwijt kunt.

Jaa, oke dat veranderd het dan.
Moet zeggen dat mijn knietjes ook niet 100 procent zijn.
Maar als dat niet meer zou gaan dan koop wel een tourder.
Maar vooralsnog gaat het prima
 
Hmm sport word lastig sport tour is vaak wat meet beenruimte. Honda Blackbird, bmw k 1200 rs bijf hebben prima beenruimte

maar ja echt een super sport kan je dat natuurlijk niet noemen^^
 
Ik ben zelf 1.93 meter en ik rijd een Blackbird. Prima beenruimte. Daarvoor met volle tevredenheid een VFR 800 gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan