Welke supersport past bij mijn lengte?

ZX-9R van Kawa, ben 1,98 meter en heb daar 6 jaar tot volle tevredenheid op gereden.

Het ziet er sowieso wat gek uit, mensen van bijna 2 meter op een supersport (motor lijkt best wel klein, de ZX-12/14, Blackbird en hayabusa daargelaten) maar als je plat op de tank ligt gaat 't prima... ;) :+


De beste keus in de jaren rond 2000, heb heel wat modellen gepast met mn 2.03 maar de zx6r vanaf 98 tot 03 past goed en de zx9r van zo n beetje dezelfde jaren paste mij het beste.

Yamaha r1 en r6 past gewoon niet, geld ook voor de Honda s CBR 600/1000, de Fireblade ( voor '00 ) is weer een vergelijkbare optie aan de zx9r

Suzuki de oudere jaren wel , vanaf het "vlinderkontje" zijn ze krapper geworden.


Conclusie : Ga passen op een K3 of K4 en kijk meteen even naar een verstelbare rem / schakelset..
 
Waarom een supersporter/bike. Is zo 2010. Kweet niet wat je budget is. Kijk eens anders naar de naked-bikes die zijn afgeleid van de sport modellen. Bijvoorbeeld de S1000R of een superbike in een allroad jasje de S1000XR. Met deze kan je behoorlijk gummen op het circuit 8-)

Met je twee meter zit je op een sport model ook vol met je bakkes in de wind, dan maar beter op een naked waar je dan wat minder opgevouwen zit :)

Eensch!

Naar mijn mening zit de supersport en superbike markt in de lift. Al jaren. Naar beneden. Dat wel.
Kijk eens hoeveel sportfietsen er als occasion staan bij bijv Goedhart. Heel erg veel.

Er zijn zóveel betere alternatieven.. Kawa Z1000. Suzuki Bking. KTM Superduke. Triumph Tiger 1050.

Ik praat uit ervaring; ben 2.00m lang en heb een gsx-r 1000 K3/4 gehad. Dat spul is enkel leuk om heel hard mee te rijden, en laat daar nu net zo'n beetje de doodstraf op staan in NL.
 
Hoi,
Ik ga binnenkort opzoek naar een super sport motor.
De suzuki gsxr k3/4 staat bovenaan mijn lijst, alleen zit ik met het probleem dat ik vrij lang ben.

Ik ben 1.96 en dus zal de keuze vrij beperkt zijn, de beste manier is natuurlijk om motors te passen maar voordat ik dat doe zou ik graag wat advies willen van jullie!

Welke super sports zijn het beste voor mensen met mijn lengte??

Ik hoor t graag!!

Gr Kevin

Een SS is gemaakt voor kleine mannekes van rond de 60 kg, niet voor polderbewoners als wij lange Hollanders met extra "gepack" rond het middel.
Anders krijg de een BMW K1200S/K1300S, of Yam. 1400 (GTR) of Blackbird.
Al eens nagedacht over een kale Hayabusa?
 
Eensch!

Naar mijn mening zit de supersport en superbike markt in de lift. Al jaren. Naar beneden. Dat wel.
Kijk eens hoeveel sportfietsen er als occasion staan bij bijv Goedhart. Heel erg veel.

Er zijn zóveel betere alternatieven.. Kawa Z1000. Suzuki Bking. KTM Superduke. Triumph Tiger 1050.

Ik praat uit ervaring; ben 2.00m lang en heb een gsx-r 1000 K3/4 gehad. Dat spul is enkel leuk om heel hard mee te rijden, en laat daar nu net zo'n beetje de doodstraf op staan in NL.

Daarom rijd ik nu op een Bandit 1250 *O* Gaat hard zat :]
 

Klopt helaas alleen geen reet van vaak.

Volgens die site zit er weinig verschil in mijn oude SV1000S en mijn huidige RC8. Ik kan je vertellen dat de RC8 extreem ruim zit voor een supersport. Met het subframe omhoog en de rearsets omlaag heeft deze motor enorm veel beenruimte. Weet eigenlijk wel zeker dat er geen enkele andere SS is die beter is voor lange mensen dan deze.

Ik ben zelf 1.98m en ben voor de RC8 gegaan mede omdat er geen enkele andere SS is die zoveel beenruimte heeft als deze motor. Het verschil met deze motor en mijn oude SV is extreem te noemen, volgens cycle ergo is er vrijwel geen verschil. Geen idee hoe die meten maar het subframe kan omhoog wat je 3cm extra ruimte geeft en de rearsets kunnen omlaag wat nog eens iets van 4cm ruimte geeft.

Ik heb de rearsets voor op straat altijd in de laagste stand staan en zelfs kan dan je er een kneedown mee maken. Alleen voor op het circuit zet ik ze omhoog. Het subframe staat altijd in de hoogste stand. Ben je 1.75 kan je niet meer met de voeten aan de grond met het subframe omhoog, maar voor 1.90+ is het ideaal.

Ga er maar eens opzitten als je lang bent, het zal je verbazen hoe ruim die motor is.
 
Laatst bewerkt:
Nou mensen, ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste motor gekocht.

Het is een Suzuki GSXR-1000 K3 geworden (in de grijs/zilvere kleur).
Kmstand 18xxx
Zaterdag de 18e ga ik hem ophalen!! *D
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk past geen enkele SS bij jullie lengte. Je kan er wel mee rijden, maar het ziet er tamelijk belachelijk uit voor een buitenstaander. En dat bedoel ik niet lullig.....
Daar zou je je natuurlijk eigenlijk helemaal niets van moeten aantrekken, maar in de praktijk zijn de meeste mensen er wel degelijk gevoelig voor.

Alternatief is een zware sport/tourmachine zoals de ZZR1400, Hayabusa of Blackbird. En eigenlijk kom je alleen op het circuit te kort op echte Supersports.
Hier zit iemand in huis met zijn 1.96 rijd hij op een appie... past prima
 
Eensch!

Naar mijn mening zit de supersport en superbike markt in de lift. Al jaren. Naar beneden. Dat wel.
Kijk eens hoeveel sportfietsen er als occasion staan bij bijv Goedhart. Heel erg veel.

Er zijn zóveel betere alternatieven.. Kawa Z1000. Suzuki Bking. KTM Superduke. Triumph Tiger 1050.

Ik praat uit ervaring; ben 2.00m lang en heb een gsx-r 1000 K3/4 gehad. Dat spul is enkel leuk om heel hard mee te rijden, en laat daar nu net zo'n beetje de doodstraf op staan in NL.

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Kijk eens wat Ducati, Yamaha, Kawasaki en Suzuki het afgelopen jaar uitgebracht hebben op supersport gebied. Dat is toch niet mis.
En persoonlijk zou ik niet anders willen dan een supersport. Het is niet alleen het rijden, ik vind supersports ook gewoon veel mooier qua design en techniek.
 
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Kijk eens wat Ducati, Yamaha, Kawasaki en Suzuki het afgelopen jaar uitgebracht hebben op supersport gebied. Dat is toch niet mis.
En persoonlijk zou ik niet anders willen dan een supersport. Het is niet alleen het rijden, ik vind supersports ook gewoon veel mooier qua design en techniek.

:Y ,Maar wordt het ook veel verkocht?

Ik heb nog een mooie daytona 675 2006 scorged yellow in de aanbieding,kopen? :+

Ga ik voor een street triple of dorsoduro :]
 
Laatst bewerkt:
Maar wordt het ook veel verkocht?

Ik heb nog een mooie daytona 675 2006 scorged yellow in de aanbieding,kopen? :+

Ga ik voor een street triple of dorsoduro :]

Misschien wel/ misschien niet. Zal voor de meeste merken ook een prestige project zijn.

Nee, ben al voorzien van een zeer mooie Daytona 675 SE uit 2009. :)
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel/ misschien niet
Maar wordt het ook veel verkocht?

Ik heb nog een mooie daytona 675 2006 scorged yellow in de aanbieding,kopen? :+

Ga ik voor een street triple of dorsoduro :]

Misschien wel/ misschien niet. Zal voor de meeste merken ook een prestige project zijn.

Nee, ben al voorzien van een zeer mooie Daytona 675 SE uit 2009. :)
. Zal voor de meeste merken ook een prestige project zijn.

Nee, ben al voorzien van een zeer mooie Daytona 675 SE uit 2009. :)

Maar...dat is net wat theDanman aangaf : supersports worden niet meer,veel,verkocht en jij was het daar niet mee eens :) (dus wel of je weet het niet. :P )


Dat had ik reeds gezien,vandaar ook de aanbieding ;)

Hoe meer ik circuit rij,hoe meer ik ervan overtuigd ben dat daar de supersports thuis horen :Y

full
 
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Kijk eens wat Ducati, Yamaha, Kawasaki en Suzuki het afgelopen jaar uitgebracht hebben op supersport gebied. Dat is toch niet mis.
En persoonlijk zou ik niet anders willen dan een supersport. Het is niet alleen het rijden, ik vind supersports ook gewoon veel mooier qua design en techniek.

Uitgebracht idd, maar wordt het ook (veel) verkocht? NEE is daarop het antwoord ;-) ja, door liefhebbers. Zoals jij er een van bent; heel mooi apparaat zo'n 675 SE!

Als je nooit anders hebt gereden dan SS, ga voor de grap een rijden op een MT09, Tiger 1050 of welk andere willekeurige potente naked/allroad, er zal een wereld voor je opengaan (no offence)!
 
Terug
Bovenaan Onderaan