Welke Supersport voor fors persoon

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Goed een praktische vraag van mijn kant.

Ik heb nu een bandit 600S uit 1999. Best een aardig ding hoor, helemaal geen naar woord over deze fiets behalve dat hij net iets te licht is op de snelweg.

MAARRRE me hart ligt toch meer bij de Super Sport klasse, leen regelmatig de R1 (1999) van een vriend van me. En wat een bloedmooie machine is dat toch!
Maar goed nu het praktische probleem, Ik ben 1,92m en weeg 110kg ben verder niet dik oid zit alleen wel elke dag in de sportschool dus
lichaam is best groot en ontwikkeld om het maar even zo te noemen. Ben niet helemaal droog nog maar zit er niet ver vanaf.

Maar die R1 is toch net ff iets aan de kleine kant (krijg kleine krampjes in me onderarmen en in me nek/rug), maar welke 1000cc SS is dan beter geschikt?
Is een Fireblade/ZX-10R/GSX-R 1000cc iets groter of niet?

Of moet ik dan toch denken aan bijvoorbeeld een Zx-12R/Hayabusa (blackbird valt af vind ik toch niet zo mooi)? Dus de Supersport fietsen met wat meer gewicht.

Maar nu heb ik een beetje gezocht op dit forum, en nu schijnen deze fietsen toch wel iets minder te sturen. En verder las ik ook vaak dat er
mensen zijn die langer zijn dan ik goed kunnen rijden op bijvoorbeeld een Zx-9R.

Blijft zo dat een R1 de allermooiste fiets vind, maar bijvoorbeeld de ZX-12R vind ik ook helemaal niet lelijk. Hayabusa weet ik nog niet zo goed wat ik er
van moet vinden.


Nou ja goed wellicht kunnen jullie me wat verder helpen.
 
Laatst bewerkt:
(blackbird valt af vind ik toch niet zo mooi)? Dus de Supersport fietsen met wat meer gewicht.

Nou ja goed wellicht kunnen jullie me wat verder helpen.

Ik WOU je nog helpen... ;)
Vergeet niet dat de nieuwere 1000cc's evengroot/klein aan het worden zijn als de 600'tjes. Als je lekker wil zitten vallen supersport in principe toch al af. 1.90 is niet extreem lang.
 
Ik WOU je nog helpen... ;)
Vergeet niet dat de nieuwere 1000cc's evengroot/klein aan het worden zijn als de 600'tjes. Als je lekker wil zitten vallen supersport in principe toch al af. 1.90 is niet extreem lang.

:^ 1.90 dan passe nog wel wat fietsen...en het is toch niet erg om te gaan proefrijden op een fiets of 5? :P
 
Ik rij zelf ook op een R1,ben 1,98m en 105 kg ,dus schelen we niet veel denk ik.
Heb geen problemen met rijden ofzo,een supersport is nooit een echte comfortabele motor voor lange afstanden,maar ik krijg nergens kramp op last van,is alleen in het begin als je het niet gewend bent,gaat vanzelf over,zou gewoon is passen en rijden,veel succes !
 
Ik rij zelf ook op een R1,ben 1,98m en 105 kg ,dus schelen we niet veel denk ik.
Heb geen problemen met rijden ofzo,een supersport is nooit een echte comfortabele motor voor lange afstanden,maar ik krijg nergens kramp op last van,is alleen in het begin als je het niet gewend bent,gaat vanzelf over,zou gewoon is passen en rijden,veel succes !


Ja de krampjes worden ook wel steeds minder, maar wil geen miskoop a 8.000 euro doen snap je. Welk jaar is jouw R1?

Enne BertV WOU of WILDE je me wel helpen ;)
 
Vergeet niet dat de nieuwere 1000cc's evengroot/klein aan het worden zijn als de 600'tjes. Als je lekker wil zitten vallen supersport in principe toch al af. 1.90 is niet extreem lang.
Misschien is een wat ouder type een optie? Supersports worden inderdaad steeds kleiner, dus misschien dat een wat oudere wél groot genoeg is.
 
Ben 1,90 en rij Ducati 998. Gaat prima, als ik met m'n kruis tegen de tank zit raken m'n knieen nog steeds de kuip niet. Dealer insinueerde zelf dat een Duc best goed geschikt is voor lange personen.
 
Tja, ik zat met hetzelfde probleem. Heb gekozen voor de Triump Daytona. Iets meer ruimte voor de benen en armen. (let wel, verwacht geen wonderen in de supersports, je zit gewoon compact op een compacte fiets *D

Maar zolang ik op zondag nog mannen zie rondrijden die langer zijn en een buikomvang hebben waar een zwangere vrouw jaloers op zou kunnen worden dan denk ik dat iedereen op zo'n supersport kan rijden :Y

Succes met het uitzoeken/proberen van je nieuwe bike
 
Goed een praktische vraag van mijn kant.

Ik heb nu een bandit 600S uit 1999. Best een aardig ding hoor, helemaal geen naar woord over deze fiets behalve dat hij net iets te licht is op de snelweg.

MAARRRE me hart ligt toch meer bij de Super Sport klasse, leen regelmatig de R1 van een vriend van me. En wat een bloedmooie machine is dat toch!
Maar goed nu het praktische probleem, Ik ben 1,90m en weeg 110kg ben verder niet dik oid zit alleen wel elke dag in de sportschool dus
lichaam is best groot en ontwikkeld
om het maar even zo te noemen. Ben niet helemaal droog nog maar zit er niet ver vanaf.

Maar die R1 is toch net ff iets aan de kleine kant (krijg kleine krampjes in me onderarmen en in me nek/rug), maar welke 1000cc SS is dan beter geschikt?
Is een Fireblade/ZX-10R/GSX-R 1000cc iets groter of niet?

Of moet ik dan toch denken aan bijvoorbeeld een Zx-12R/Hayabusa (blackbird valt af vind ik toch niet zo mooi)? Dus de Supersport fietsen met wat meer gewicht.

Maar nu heb ik een beetje gezocht op dit forum, en nu schijnen deze fietsen toch wel iets minder te sturen. En verder las ik ook vaak dat er
mensen zijn die langer zijn dan ik goed kunnen rijden op bijvoorbeeld een Zx-9R.

Blijft zo dat een R1 de allermooiste fiets vind, maar bijvoorbeeld de ZX-12R vind ik ook helemaal niet lelijk. Hayabusa weet ik nog niet zo goed wat ik er
van moet vinden.

Kijk proef rijden is natuurlijk het allerbeste maar om nou zoveel motoren te gaan proefrijden, de dealers zijn me aan komen ;)

Nou ja goed wellicht kunnen jullie me wat verder helpen.

Zo'n enorme kerel en toch zo'n enorm mietje :+ :P ;)
 
Voor het echte verkeer vind ik de sportieve Triumphs wel hele echte sportmotoren. De Daytona dus, of eventueel de Sprint RS. Fijne, ruime machines met ook nog eens een erg fijn motorblok.

Maar wel een heel andere categorie dan de japanse supersports.
 
Ik zat met hetzelfde probleem, 1.98 bij 105 kilo. Heb uiteindelijk voor een ZX-9R gekozen (staat te koop overigens, wil weer terug naar twin), ruime zit en kan je goed je benen op kwijt, echt prima. Komt nog bij dat de ZX-9R nog prima windbescherming heeft. De huidige 1000cc SS zijn idd net 600cc SS qua afmetingen en zijn voor mij gewoon niet comfortabel.
 
Ik zat met hetzelfde probleem, 1.98 bij 105 kilo. Heb uiteindelijk voor een ZX-9R gekozen (staat te koop overigens, wil weer terug naar twin), ruime zit en kan je goed je benen op kwijt, echt prima. Komt nog bij dat de ZX-9R nog prima windbescherming heeft. De huidige 1000cc SS zijn idd net 600cc SS qua afmetingen en zijn voor mij gewoon niet comfortabel.

Ah iemand met het zelfde probleem! Dacht al dat ik gek aan het worden was. En jij wil terug naar Twin? Wat is dat?
 
Ah iemand met het zelfde probleem! Dacht al dat ik gek aan het worden was. En jij wil terug naar Twin? Wat is dat?

Een 2-cilinder motor, zoals Honda VTR / SP1/SP2, enz. Die motoren leven meer, zit beweging in, mooi geluid...enz. Wilde wel eens wat anders, een 4-cilinder. Toen een aantal proefritten gemaakt en uiteindelijk gekozen voor een ZX-9R. Maar wil weer terug naar een 2-cilinder.
 
Ik rij zelf ook op een R1,ben 1,98m en 105 kg ,dus schelen we niet veel denk ik.
Heb geen problemen met rijden ofzo,een supersport is nooit een echte comfortabele motor voor lange afstanden,maar ik krijg nergens kramp op last van,is alleen in het begin als je het niet gewend bent,gaat vanzelf over,zou gewoon is passen en rijden,veel succes !




ik ben 2M en rijd op een Fireblade uit 1998 ruimte genoeg rondom en heb nog geen 1x last van mijn polsen gehad *D wel een houten kont op lange stukken maar dat komt volgens mij bij iedere motor voor -O-
 
>> Sport

Ga vooral veel proefritjes maken :) Als je serieus bent doet een dealer daar vast niet moeilijk over. Ieder lijf is anders dus het is persoonlijk of je ergens wel of geen last van krijgt.
 
ik ben 2M en rijd op een Fireblade uit 1998 ruimte genoeg rondom en heb nog geen 1x last van mijn polsen gehad *D wel een houten kont op lange stukken maar dat komt volgens mij bij iedere motor voor -O-


Ja fireblade moet ik ook nog eens proberen maar ken alleen iemand met een fireblade uit dit jaar en dat wordt hem toch niet. Moet er eigenlijk even eentje vinden uit 2003/2004. Daar ongeveer wil ik hem ook kopen.

Mmmm voor 2004 zijn het allemaal 900cc enne wil toch eigenlijk wel 1000cc ;) Dus ben bang dat die ook af gaat vallen. Want uit 2005 kan ik ze nog ff niet betalen zeg maar.
 
>> Sport

Ga vooral veel proefritjes maken :) Als je serieus bent doet een dealer daar vast niet moeilijk over. Ieder lijf is anders dus het is persoonlijk of je ergens wel of geen last van krijgt.

Ja weet je wat het is, ik weet pas echt of iets lekker is als ik er een 3 uurtjes op gezeten heb. Kleine stukkies rijden voor stoplichten en drempels, dan weer veel snel weg. Paar keer erop en eraf, enzo dus bij een bekend is dat vaak geen probleem. Maar een dealer zegt vast niet nou breng hem vanavond maar ff terug.
 
Ja weet je wat het is, ik weet pas echt of iets lekker is als ik er een 3 uurtjes op gezeten heb. Kleine stukkies rijden voor stoplichten en drempels, dan weer veel snel weg. Paar keer erop en eraf, enzo dus bij een bekend is dat vaak geen probleem. Maar een dealer zegt vast niet nou breng hem vanavond maar ff terug.

Nee, dat wordt huren. Opzich geen probleem als je het echt niet weet, maar het kan natuurlijk wel oplopen.

Ik heb al een keer aan een willekeurige mf-er mijn motor uitgeleend, nu mag een andere het een keer doen. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan