Welke Supersport wordt volgens jou DE verkooptopper 2009?

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.787
150
A.
Komkommer tijd...wintertijd...maar is even een goeie discussie starten.

Welke machine wordt DE verkooptopper voor 2009?
en wat vind jij de leukste machine?

1000cc
- Yamaha R1 met zijn nieuwe 'Rossi' blok?

- Suzuki's GsxR1000 met zijn nieuwe rijwielgedeelte en aangepast blok?

- Ducati's 1198 met 100cc meer en traction control?

- KTM Rc8R (moet-ik-nog-meer-zeggen-uiterlijk?) (geen film spul)

- Kawasaki's ZX10r veel van hetzelfde copy, paste van 2008?
(same stuff as 2008...)

Honda Fireblad 2009 (nieuwe kleuren voor de rest the same as...)
(genoeg film beelden maar ga niet me eigen materiaal plaatsen..)

of 600cc...

- Honda CBR600rr....komt een 2009 model aan...is nog geen vids van.
- Yamaha R6 2009 (zelfde als 2008 maar dan nieuw kleurtje
- Kawasaki zx6r (new and improved) (weinig cool materiaal van)
- Suzuki GSxr 600 (barry veneman brommert...die t niet onverdienstelijk doet!!)

roept u maar...
(kom je nog ergens goeie beelden tegen, even posten he! :)
 
Komkommer tijd...wintertijd...maar is even een goeie discussie starten.

Welke machine wordt DE verkooptopper voor 2009?
en wat vind jij de leukste machine?

1000cc
- Yamaha R1 met zijn nieuwe 'Rossi' blok?

- Suzuki's GsxR1000 met zijn nieuwe rijwielgedeelte en aangepast blok?

- Ducati's 1198 met 100cc meer en traction control?

- KTM Rc8R (moet-ik-nog-meer-zeggen-uiterlijk?) (geen film spul)

- Kawasaki's ZX10r veel van hetzelfde copy, paste van 2008?
(same stuff as 2008...)

Honda Fireblad 2009 (nieuwe kleuren voor de rest the same as...)
(genoeg film beelden maar ga niet me eigen materiaal plaatsen..)

of 600cc...

- Honda CBR600rr....komt een 2009 model aan...is nog geen vids van.
- Yamaha R6 2009 (zelfde als 2008 maar dan nieuw kleurtje
- Kawasaki zx6r (new and improved) (weinig cool materiaal van)
- Suzuki GSxr 600 (barry veneman brommert...die t niet onverdienstelijk doet!!)

roept u maar...
(kom je nog ergens goeie beelden tegen, even posten he! :)
naja, de verkoop gaat zowiezo omlaag...en dan nog zal het niet veel schelen denk ik. Al denk ik dat de gsx-r 1000 veel mensen aan zal spreken vanwege het niet veel veranderen van het ontwerp, en de laatste paar gsx-r reeksen zijn erg populair. zelfde geldt voor de gsx-r 600. bovendien staat suzuki nog wel bovenaan de lijst denk ik?

dus ik gok: gsx-r 600

(persoonlijke keus is niet dezelfde: zx6r 2008 :9~ )
 
Psssst, je bent de nieuwe Triumph Daytona 675 vergeten.... nee wacht laat ook maar, moeten niet teveel op gaan rijden ;)
 
hoort de de nieuwe RSV Mille (die V4) er ook niet bij? :? is een leuk ding :)

Daar gok ik op
Ik ook, de meest originele nieuweling naar mijn bescheiden mening...

thumb_RSV4.jpg


thumb_RSV4-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de appie helemaal niet zo lekker ogen.

Voor mij de soes1000K9 , kwa styling de 1198 maar toch net wat te duur voor velen.

Misschien anders de leuke tussenmotor, de 750.
Goed betaalbaar, en net wat meer punch dan de 600 :)
 
De r1 zal alleen door hardcore techneuten/racers/M1-wannahaves gekocht worden, maar de verkoopcijfers van het vorige model zal niet worden gehaald.

(zowiezo niet vanwege de crisis, maar het uiterlijk nodigt ook niet zo uit)

Verder denk/hoop ik echt dat de Aprilia RSV4 een verkooptopper wordt...
 
Ik denk dat het niks met de motoren zelf heeft te maken.

Meer iemands persoonlijke voorkeur qua merk gerichtheid.

Kawasaki zal niet het best gaan verkopen. Dat zullen denk ik Suzuki en Honda zijn omdat iedereen die bijna heeft. Dus logisch als ze weer een nieuwe gaan aanschaffen.

Dat zijn een beetje de golfjes onder de motoren. Die vind iedereen wel "oke" en klinkt bekend, en vind iedereen "wel" mooi. Maar bijvoorbeeld Kawasaki ? Die zie je weinig. Omdat niet iedereen daar op kan rijden, omdat niemand gezien wil worden op een "groen ding" ? Want die Kawasaki's hebben een beetje van die bijgeluiden. Tegenwoordig willen ze blokken die perfect lopen, geen geluid maken, en perfect starten. Ik vind dat maar saai. Maar Suzuki, dat klinkt toch bekend in de racerij. En wie kent Honda nou niet uit de GP ?

Ergens klopt dat wel. Want alles wat veel en goed verkoopt is massa. En wie wil nou de massa achterna lopen ?

Ik niet.

:+

p.s.

Ik denk dat voor de verandering Hyosung een verkooptopper gaat worden!

:P
 
Ik denk dat het niks met de motoren zelf heeft te maken.

Meer iemands persoonlijke voorkeur qua merk gerichtheid.

Kawasaki zal niet het best gaan verkopen. Dat zullen denk ik Suzuki en Honda zijn omdat iedereen die bijna heeft. Dus logisch als ze weer een nieuwe gaan aanschaffen.

Dat zijn een beetje de golfjes onder de motoren. Die vind iedereen wel "oke" en klinkt bekend, en vind iedereen "wel" mooi. Maar bijvoorbeeld Kawasaki ? Die zie je weinig. Omdat niet iedereen daar op kan rijden, omdat niemand gezien wil worden op een "groen ding" ? Want die Kawasaki's hebben een beetje van die bijgeluiden. Tegenwoordig willen ze blokken die perfect lopen, geen geluid maken, en perfect starten. Ik vind dat maar saai. Maar Suzuki, dat klinkt toch bekend in de racerij. En wie kent Honda nou niet uit de GP ?

Ergens klopt dat wel. Want alles wat veel en goed verkoopt is massa. En wie wil nou de massa achterna lopen ?

Ik niet.

:+

p.s.

Ik denk dat voor de verandering Hyosung een verkooptopper gaat worden!

:P
Misschien moet ik toch maar een tweedehands hyosung naast de zx 10 r gaan zetten voor de winter,heb ik twee exclusieve motoren. 8-) 8-) 8-)
 
Ciau Nap! :W

hoop de 09 Triumph 675 Daytona.
Al is het maar omdat het "de luis in de pels" is van de Japanse Supersports en omdat ie een geometrie heeft als een GP250 (40mm offset ! )en dus "out of the box sharp"is

aan de andere kant..hoop het ook weer niet..blijft ie tenminste apart.

voor de 1000ers

de honda niet..ietwat saai
de kawa? no way..
Het europese spul ala KTM / Ducati? nuh..verkopen wellicht best aardig maar kunnen niet in aantallen mee met de japanners.
Yammie R1 of de K9 1000 dus

voor de rest blijkt uit de cijfertjes dat de GSXR750 het nog steeds goed doet.
zou best kunnen dat er markt is voor meerdere 750cc supersports al doen tegelijkertijd dezelfde cijfertjes bevestigen dat de supersports op de terugweg zijn in NL
 
Laatst bewerkt:
omdat nicolai tranen in zijn ogen had omdat hij een zx10 niet bij kon houden op het rechte stuk zal die het wel worden
 
Ik wou dat "de rest" ook weer 750's ging bouwen... Een Yamaha R7 zie ik wel zitten.

...Helaas was die destijds niet te betalen voor me...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de CBR het goed gaat doen met de toevoeging van ABS.
De nieuwe R1 zal ook toch wel verrassend goed gaan verkopen, denk mede door het blok en geluid.
 
De r1 zal alleen door hardcore techneuten/racers/M1-wannahaves gekocht worden, maar de verkoopcijfers van het vorige model zal niet worden gehaald.

(zowiezo niet vanwege de crisis, maar het uiterlijk nodigt ook niet zo uit)

Heerlijk die vooroordelen *O* :N

Praat voor jezelf want ik vind de R1 namelijk wel goed smoelen (anders bestel ik er ook geen 1) en dan heb ik het nog niet eens over de techniek van de nieuwe R1 :9~

Zal misschien niet de best verkochte supersport worden maar dat zal mij aan mijn anus oxideren, alleen het geluid al met de Akra's :} :Y

Ik kan niet wachten.......
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk die vooroordelen *O* :N

Praat voor jezelf want ik vind de R1 namelijk wel goed smoelen (anders bestel ik er ook geen 1) en dan heb ik het nog niet eens over de techniek van de nieuwe R1 :9~

Zal misschien niet de best verkochte supersport worden maar dat zal mij aan mijn anus oxideren, alleen het geluid al met de Akra's :} :Y

Ik kan niet wachten.......

ik denk dat idd de gsxr 1000 toch weer boven aan het lijstje komt...de R1 lijkt mij een geweldige motor , en zelf zou ik eerder voor die gaan , maar dat blijft persoonlijk.
 
@Napo: Wat verwacht jezelf? aangezien jij de meeste wel is bereden hebt.
 
Ik denk die cbr-rrrrr met ABS, want een extra beschermengeltje kan voor de meesten van ons nooit kwaad en fir Honda's CBR-RRRRRRRRRRRRRRRR verkopen toch wel als warme broodjes.

Maar da's zomaar een wilde gok. 8-)
 
@Napo: Wat verwacht jezelf? aangezien jij de meeste wel is bereden hebt.
uhm,...

Yammie 1000 zal redelijk hoge ogen gooien t komende jaar.
de 1198(s) zal t voor ducati goed doen, wel een trendgevoelige fiets (zal een hoop 1098(s) in de occassion markt komen.

de suus 1000 wordt intressant gedaan met 1mm hier en een 1mm daar,...maar is niet echt vernieuwend...in mijn optiek. (op zich niet slecht want ze hebben een zeer goede package)

de blades hebben een gok genomen door een serieuze redesign die in 2008 behoorlijk mislukt is....rijwiel gedeelte en blok geweldig alleen die looks is een behoorlijke teleurstelling.

RC8 ultra geile machine maar een niche markt en te duur.

@honda, abs is leuk maar op een supersport fiets kansloos verhaal (even los van verkeersveiligheid (en eerste schrikreactie) is het op circuit een kansloze optie en het kost je 5kg toename van allerlei pompjes, computers en regelaars. je kan beter in een rijvaardigheidstraining bij Freebike investeren, is 1 leuker, 2: goedkoper dan optie abs op je brommert bestellen.

600tjes,...
pff R6 en 600rr...zal spannend worden, 2009 komt een nieuwe 600rr...maar wat dat gaat worden weet nog bijna niemand. zx6r, nieuw model, zal ook niet slecht zijn, toch het is geen winnaar. (zie zx10r op circuit voor de leuk een prima apparaat maar op de limiet niet de fiets om een wedstrijd mee te winnen en wordt kawa (sorry guys) in mijn optiek niet een winnaar). Gixxer 600, zeer goeie allround package fijne stuurfiets en zal de R6 en de RR strak volgen, 1 foutje van de andere en de gixxer zal genadeloos toe slaan (met barry achter de clipons ;))

mijn voorkeur; R6

ik sta zelf aan de vooravond om weer is zelf wat aan te schaffen en ik ben aan het twijfelen of een R6 2008 of een R1 2009 of een ktm 990SMR '09(witte).

en ik kan gewoon niet kiezen,.... *:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan