Welke Supersport wordt volgens jou DE verkooptopper 2009?

uhm,...

Yammie 1000 zal redelijk hoge ogen gooien t komende jaar.
de 1198(s) zal t voor ducati goed doen, wel een trendgevoelige fiets (zal een hoop 1098(s) in de occassion markt komen.

de suus 1000 wordt intressant gedaan met 1mm hier en een 1mm daar,...maar is niet echt vernieuwend...in mijn optiek. (op zich niet slecht want ze hebben een zeer goede package)

de blades hebben een gok genomen door een serieuze redesign die in 2008 behoorlijk mislukt is....rijwiel gedeelte en blok geweldig alleen die looks is een behoorlijke teleurstelling.

RC8 ultra geile machine maar een niche markt en te duur.

@honda, abs is leuk maar op een supersport fiets kansloos verhaal (even los van verkeersveiligheid (en eerste schrikreactie) is het op circuit een kansloze optie en het kost je 5kg toename van allerlei pompjes, computers en regelaars. je kan beter in een rijvaardigheidstraining bij Freebike investeren, is 1 leuker, 2: goedkoper dan optie abs op je brommert bestellen.

600tjes,...
pff R6 en 600rr...zal spannend worden, 2009 komt een nieuwe 600rr...maar wat dat gaat worden weet nog bijna niemand. zx6r, nieuw model, zal ook niet slecht zijn, toch het is geen winnaar. (zie zx10r op circuit voor de leuk een prima apparaat maar op de limiet niet de fiets om een wedstrijd mee te winnen en wordt kawa (sorry guys) in mijn optiek niet een winnaar). Gixxer 600, zeer goeie allround package fijne stuurfiets en zal de R6 en de RR strak volgen, 1 foutje van de andere en de gixxer zal genadeloos toe slaan (met barry achter de clipons ;))

mijn voorkeur; R6

ik sta zelf aan de vooravond om weer is zelf wat aan te schaffen en ik ben aan het twijfelen of een R6 2008 of een R1 2009 of een ktm 990SMR '09(witte).

en ik kan gewoon niet kiezen,.... *:)

het is het allemaal net niet ;) Mis nog een stukje over de V4 Appie.

Mochten ze bij Honda in 2010 de lijn weer wat agressiever en hier en daar nog wat verbeteren dan is mijn keuze bekend iig.
 
iemand die niets heeft met Kawa zal deze bike ook nooit aanprijzen ook al winnen ze nu heel wat testen *:)

lang leve een eigen indentiteit en als je eenmaal bij de "groene'' hoort dan maakt dit soort testen of verkiezingen je geen ruk meer uit ;)

prettige feestdagen en suc6 met al deze peilingen en verkiezingen *:) *:)
 
ik bedacht het me toen ik op verstuur drukte,...

maar de appie V4, sja, design geweldig en gezien de test resultaten met biaggi tijdens de wintertesten ziet het er goed uit. de standaard uitlaat, serieus lelijk,...over alles is nagedacht en bij het tekenen van de uitlaat hadden ze waarschijnlijk zoiets van, "oja, die moeten we ook nog ergens kwijt"...(misschien een belletje naar de KTM design afdeling, want die snappen het tenminste)

De 180pk eerst maar eens zien en dan geloven;) en het allerbelangerijkste is de brommert betrouwbaar en blijft ie heel. aanvullend hetzelfde als de rc8, kostbaar en de markt en daardoor een beperkte kopers markt. maar het staat als een paal boven water dat de basis package er geweldig uit ziet:).
 
Laatst bewerkt:
iemand die niets heeft met Kawa zal deze bike ook nooit aanprijzen ook al winnen ze nu heel wat testen *:)

lang leve een eigen indentiteit en als je eenmaal bij de "groene'' hoort dan maakt dit soort testen of verkiezingen je geen ruk meer uit ;)

prettige feestdagen en suc6 met al deze peilingen en verkiezingen *:) *:)
elk merk heeft zijn eigen identiteit en fans....dat maakt het motorrijden ook zo leuk.
De verschillen in gevoel zijn per merk minimaal en toch als je direct van de ene op de andere stapt merk je dat direct.

En elk merk heeft dat ene speciale wat je bij blijft,....ook bij kawa's no doubt about it :)
 
ik denk dat die V4 een heel bescheiden publiek gaat hebben...

aprilia is altijd al een underdog merk geweest als het op racers aankomt... en die V4 is gewoon TE radicaal volgens mij,toeren zit er niet in met zo'n racemonster in spé , en hij zal ook wel plenty of joero's gaan kosten

als je ziet hoeveel mille's er in belgie verkocht worden bijvoorbeeld.. na dik 10 jaar rsv.. en gezien de factor bling bling en design die je voor een prijs niet veel hoger als die van een japanse rijstracer zonder emotie krijgt .. geloof ik er niet echt in...

net als die RC8.. het is vet, mooi, maar velen durven 't gewoon niet aan om zo'n ding aan te schaffen en doen 't dan wel met zo'n rijsthok |(
ik ben 'r hier in de buurt nog maar 2 tegengekomen en woon vlak bij de drukste provincieweg van belgie ...

volges mij wordt 't gewoon de yamaha R6,niet de R1 omdat dat gewoon een hok is met die koplampen en die veel te kleien kont, en daar mag die crossplane krukas nog zoveel aan toevoegen als ze wil, die R6 is helemaal mooi, goed en snel (het snelst)
 
iemand die niets heeft met Kawa zal deze bike ook nooit aanprijzen ook al winnen ze nu heel wat testen *:)

lang leve een eigen indentiteit en als je eenmaal bij de "groene'' hoort dan maakt dit soort testen of verkiezingen je geen ruk meer uit ;)

prettige feestdagen en suc6 met al deze peilingen en verkiezingen *:) *:)
De Kawa is zonder enige twijfel de echte superbike vind ik vandaar de ZX 10 R. 8-) 8-) 8-)
 
ik bedacht het me toen ik op verstuur drukte,...

maar de appie V4, sja, design geweldig en gezien de test resultaten met biaggi tijdens de wintertesten ziet het er goed uit. de standaard uitlaat, serieus lelijk,...over alles is nagedacht en bij het tekenen van de uitlaat hadden ze waarschijnlijk zoiets van, "oja, die moeten we ook nog ergens kwijt"...(misschien een belletje naar de KTM design afdeling, want die snappen het tenminste)

De 180pk eerst maar eens zien en dan geloven;) en het allerbelangerijkste is de brommert betrouwbaar en blijft ie heel. aanvullend hetzelfde als de rc8, kostbaar en de markt en daardoor een beperkte kopers markt. maar het staat als een paal boven water dat de basis package er geweldig uit ziet:).

de appie showmodel op de intermotbeurs lekte al olie... dus ff afwachten wat die in betrouwbaarheid doet :Y Design is wel erg strak en die uitlaat... denk dat 75% die vervangt.
full



een japanse rijstracer zonder emotie krijgt

emotie is volgens mij iets wat bij de bestuurder of koper leeft.... niet iets wat je uit een blok haalt... :r Word altijd zo moe van die zinnetjes... O-)


De Kawa is zonder enige twijfel de echte superbike vind ik vandaar de ZX 10 R. 8-) 8-) 8-)

dat baseer je op?

Zijn wel ruige machientjes. Hoewel het 04/05 model toch echt het briljantst is. :]
 
Laatst bewerkt:
Vind de Mille het mooiste ontwerp, maar de 1000 Gixxer wordt de verkoop topper van 2009
daarna de R1. en de Gixxer 750 blijft het goed doen.
 
Laatst bewerkt:
emotie is volgens mij iets wat bij de bestuurder of koper leeft.... niet iets wat je uit een blok haalt... :r Word altijd zo moe van die zinnetjes... O-)

Volgens mij moet er staan. Emotie is iets wat een motor teweeg brengt bij zijn bestuurder. Dit zal natuurlijk heel verschillend per persoon zijn. En dan heb je nog verschillende soorten emotie. Je kan bv ook gaan huilen van die bizar slechte of lelijke motor. Is ook emotie. :Y

Het zal wel altijd een feit blijven dat japanse motoren voor 30% ofzo door rationeel denken wordt aangeschaft en de bereider eigenlijk die KTM, Ducati of Aprilia had willen hebben.
 
Oja ik denk dat de RSV4 het begin van einde betekend voor Aprilia. :Y

In deze prijsklasse moet je toch al een aardige aanhang hebben. Ik denk niet dat je in een keer een motor van zoveel geld kan verkopen door het feit dat het een V4 is.
Ze hebben denk ik weer meer naar hun eigen ego om races te winnen gekeken ipv naar wat de klant wil. :Y

En als de garantie nog steeds zo belabberd is met een nieuw eigen ontwikkeld blok zie ik het met lede ogen tegemoet.

Lijstje van de 1000cc's bij mij is.

1 - R1
2 - Fireblade
3 - Gsxr 1000
4 - Zx10-r
5 - 1198 (S)
6 - RC8
7 - BMW 1000ss
8 - RSV4
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet er staan. Emotie is iets wat een motor teweeg brengt bij zijn bestuurder. Dit zal natuurlijk heel verschillend per persoon zijn. En dan heb je nog verschillende soorten emotie. Je kan bv ook gaan huilen van die bizar slechte of lelijke motor. Is ook emotie. :Y

Het zal wel altijd een feit blijven dat japanse motoren voor 30% ofzo door rationeel denken wordt aangeschaft en de bereider eigenlijk die KTM, Ducati of Aprilia had willen hebben.

we bedoelen hetzelfde denk ik ;) :P
 
Yamaha R1...... Rossi is weer kampioen...... :}

De 'marketiers' zullen gelijk de overwinning uitbuiten en daar zijn een heleboel jonkies gevoelig voor..... :?
 
de blades hebben een gok genomen door een serieuze redesign die in 2008 behoorlijk mislukt is....rijwiel gedeelte en blok geweldig alleen die looks is een behoorlijke teleurstelling.
@honda, abs is leuk maar op een supersport fiets kansloos verhaal (even los van verkeersveiligheid (en eerste schrikreactie) is het op circuit een kansloze optie en het kost je 5kg toename van allerlei pompjes, computers en regelaars. je kan beter in een rijvaardigheidstraining bij Freebike investeren, is 1 leuker, 2: goedkoper dan optie abs op je brommert bestellen.
Leon, wat zeg je nu....... Meestal ben je wel goed geinformeerd, maar je slaat de plank nu wel even volledig mis. De meeste supersports worden niet op het circuit gebruikt, maar gewoon op straat. Ik geloof meteen dat ABS, DCBS en brake-by-wire voor jou en medecircuitgebruikers geen eerste keus is, maar voor straatrijders zeker interessant is. Al je nu ook ziet dat de ABS-versie op de meeste testcircuits bij de meeste amateur-rijders snellere rondetijden maakt dan de versie zonder, dan denk ik dat het niet lang duurt voordat hetook in de supersportklasse gemeengoed is dat je ABS kan bestellen.
Honda heeft al aangegeven binnen een paar jaar geen modellen te leveren boven de 400cc zonder ABS. Je wordt dan verplicht ABS te nemen.....
Ik ben het trouwens wel met je eens dat het uiterlijk van de Blade er duidelijk minder op is geworden na de verandering van styling.
 
de appie showmodel op de intermotbeurs lekte al olie... dus ff afwachten wat die in betrouwbaarheid doet :Y Design is wel erg strak en die uitlaat... denk dat 75% die vervangt.
[afbeelding]emotie is volgens mij iets wat bij de bestuurder of koper leeft.... niet iets wat je uit een blok haalt... :r Word altijd zo moe van die zinnetjes... O-)dat baseer je op?

Zijn wel ruige machientjes. Hoewel het 04/05 model toch echt het briljantst is. :]
Ik heb zelf een 05 ZX 10 R Vandaar ;) 8-) 8-) 8-)
 
Al je nu ook ziet dat de ABS-versie op de meeste testcircuits bij de meeste amateur-rijders snellere rondetijden maakt dan de versie zonder, dan denk ik dat het niet lang duurt voordat hetook in de supersportklasse gemeengoed is dat je ABS kan bestellen.

ik had een heel stuk zitten tikken als antwoord, maar dat wordt teveel offtopic :)
toch maar weg gehaald... 8-)
 
ZX6R zal het wel nice gaan doen, echt een hele mooie fiets. Even op gezeten, zeker nice :D

De nieuwe 600rr met ABS, zal ook een hoop zieltjes willen.
 
Zal wel aan mij liggen maar ik vind de nieuwe Honda's mooie machines,zowel de 600 als de 1000 :Y Het feit dat er ABS op kan zitten zie ik ook niet als een probleem.......

Misschien heb ik minder emotie bij een motor maar bij mij is mooi ook gewoon mooi...

Boel mensen zeggen dat de Gixxer 1000 de verkoop topper wordt,maar de 750 is toch al een tijdje Suzuki's topper in de SS-klasse,dat zie ik niet gauw veranderen
 
Terug
Bovenaan Onderaan