Welke toermotor voor een beginner?

Doe eens een beetje vriendelijk voor Frans. Als zijn verhaal klopt dan is het inderdaad treurig beleid van dealer en fabrikant en dan heeft TS toch zeker iets aan deze info. Ervan uitgaand dat TS overweegt een motor in het oosten te gaan kopen natuurlijk hehe.
Dan opent ie toch zijn eigen topic? Kan ie naar hartelust zijn gal spuwen.
 
im with you pommel :)
GS750 aka frans, ik heb geen honda, al een tijdje niet gehad maar ook ik kan er niet tegen... dit is niet het topic om hierover te saniken, dus ik zou zeggen maak een eigen topic. als het waar is heb je namelijk wel een erg goed punt. maar wil je geen topic openen: go cry!
en als je geen garantie hebt gekregen terwijl je er recht op hebt heb jij in mijn ogen behoorlijk verzaakt, en niet genoeg gezeurt. nu hoef ik niet te weten wat je er allemaal aan gedaan hebt... open maar een topic of ga PMmen... niet hier aub

ik denk dat er wel een slotje kan aangevraagd worden, volgens mij is de TS al ff niet meer in het net hiero
 
Ik zou niet weten of een Honda betrouwbaar is.
Mijn ene is pas 31 jaar oud dus hoe die zich houdt als ie straks wat op leeftijd komt weet ik nog niet.
En mijn woon-werk Honda heeft pas 100.000 km gelopen dus hoe betrouwbaar die is als er straks echt wat kilometers op staan weet ik ook nog niet.

Dus helaas kan ik TS niet van dienst zijn maar er zijn al genoeg alternatieven genoemd lijkt me zo.
 
En mijn woon-werk Honda heeft pas 100.000 km gelopen dus hoe betrouwbaar die is als er straks echt wat kilometers op staan weet ik ook nog niet.

Die van mij rijdt nu 65.000 km probleemloos, maar ik zal me hier weer melden zodra hij goed ingereden is. Je moet geen voorbarige conclusies trekken.

Edit: oh ja, mijn Honda CX500 heeft ongeveer anderhalve ton gelopen voordat er een erg dure reparatie kwam.
 
Laatst bewerkt:
Na anderhalve ton al een dure reparatie. Wat zijn het toch onbetrouwbare dingen. Ik zou de mijne eigenlijk maar moeten verkopen maar ja, ik wil natuurlijk aan niemand zo´n onbetrouwbare motor verkopen. O-)
 
en om weer on topic te komen...

persoon is 1,88
wil een toermotor met koffers (hoe groot moeten die zijn?) die geschikt is om te toeren maar wel voldoende power heeft om mee te komen.
budget is 5000 pleuro en de rijfrequentie is ongeveer 400 per week
zijn er nog meer wensen? cardan bijvoorbeeld. of heel geschikt voor 2e persoon achterop... dat soort dingen. hoe sta je tegenover windbescherming, moet dat ala FJR zijn of mag het ook TDM achtig zijn?

en streep de motoren ff door die je niets vind:
TMD 850 / 900
BMW K75
VStrom1000
CBF1000
Bandit1200
XJ900S van 2002/2003
Triumph Trophy 900 / 1200
BMW R1100RT
Transalp
FJ1200
iemand nog aanvullingen?

als de TS nou ff zegt wat hij de voor/na delen vind van elke motor en welke zijn favoriet zijn kunnen we hier gaan vertellen wat wij de voor en nadelen van zijn favorieten vinden
mischien heeftie daar meer aan dan wat ge OH over een motorzaak die wel/niet verkeerde olie gebruikt 8-)


Ja, wat dacht je van de Honda Pan European?
En voor de lengte maakt het niet uit of dit een ST1100 of een ST1300 is. Ook de 400 km is geen enkel probleem, daar beide echte tourbuffels zijn ;)

Eén nadeeltje van de ST1100 is dat het blok 'op' is bij 250.000 km. (al rijdt er ergens eentje met al ruim 400.000 km op de teller).
 
Terug
Bovenaan Onderaan