welke tools mogen niet ontbreken ?

koga

Die hard MF'er
16 sep 2001
676
0
Breda
welke tools mogen bij een sleutend forum lid,zeker niet in zijn toolset ontbreken, iemand adviezen, eventueel met merken en leverancier??

altijd leuk als je bij ellende passende tools hebt , dikwijls is voorbereiding ( lees een goede toolset), het halve werk
 
1 advies; koop geen pisbakkenstaal. is uiteindelijk alleen maar duurder.

Maar als je eens snel wat nodig hebt en niet teveel poen, dan zijn de grabbelbakken bij de Gamma en Praxis toch vaak je laatste uitweg.

Ik hou zelf meestal de krantjes van de bouwmarkten in de gaten en kijk of er nog wat handigs in staat. Van de week nog 12v accuboormachine gehaald van B&D voor € 39.95 Verder zijn een goede dopsleutelset en een stel goede schroevendraaiers natuurlijk onontbeerlijk... Momentsleutel is waarschijnlijk ook wel handig. Tie-wraps en veeeeeeeel ducktape natuurlijk als je een brik hebt ;)
 
kwaliteit, en een momentsleutel, gezond verstand en enige kennis

Vraagje over die momentsleutel: als zo ongeveer het enige wat ik aan mijn motor doe het basisonderhoud is, heb ik dan die momentsleutel nodig voor bvb. mijn ketting te stellen (en de asmoer dus weer vast te draaien, of is in dit specifieke geval vast=vast).

Voor de rest lig ik hier thuis met een hoop gerief van Facom, maar dus geen momentsleutel.
 
Momentsleutel is handig, maar als je de prijs ziet...
Die dingen kosten stukken van mensen. Ik heb dus maar zonder gewerkt (nog steeds), en heb dus ook wel al eens een bout afgedraaid.
Risico van het vak
 
Vraagje over die momentsleutel: als zo ongeveer het enige wat ik aan mijn motor doe het basisonderhoud is, heb ik dan die momentsleutel nodig voor bvb. mijn ketting te stellen (en de asmoer dus weer vast te draaien, of is in dit specifieke geval vast=vast).

Voor de rest lig ik hier thuis met een hoop gerief van Facom, maar dus geen momentsleutel.

Facom is kwaliteit, en als je ze breekt (ook door je eigen stommiteiten) => nieuw stuk in de plaats zonder vragen.

Ik denk niet dat het moment bij een asmoer veel rol speelt, ik zet die goed vast en nog nooit problemen mee gehad.
 
Als je een momentsleutel hebt moet je d'r ook een doppenset bij hebben... Maar die zie ik hier nog nie staan...
(Met evt ook inbusdoppen, is wel wat lastiger aan te komen)

Tja verder... :? :?
Meeste staat hier al wel.
 
Momentsleutel is handig, maar als je de prijs ziet...
Die dingen kosten stukken van mensen. Ik heb dus maar zonder gewerkt (nog steeds), en heb dus ook wel al eens een bout afgedraaid.
Risico van het vak

Dat is mij ook gelukt.. maar het was wel een boutje dat de veertjes in de koppeling moet houden. Als er daar dan 2 afbreken wordt je NIET blij. Gelukkig kregen we ze er nog redelijk makkelijk uit.. :(

Wat kost een momentsleutel dan? :? :? Ik wil er toch wel graag een hebben.
 
Ik heb er wel eens eentje gekocht, maar weer terug gebracht. De verkoper had mij nl. een groter bereik wijs gemaakt, dan er werkelijk was.

Probleem is dat je om alle momenten zelf te kunnen aandraaien, je 3 van die sleutels moet aanschaffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan