Welke twin: TRX of Duc SS750/900?

Ik rijd zelf een Duc SSC750 uit 93.. bevalt super! Lekkere fiets met karakter!

En Ducati stukgaatie is absoluut niet van toepassing! Dikke onzin! Betrouwbare motor!

De andere motor ken ik zo niet.. een nadeel van de 750 is wel het vermogen.. maargoed hard rechtuit kan iedereen en is toch ook niet leuk.. de Duc is een meester in het bochtenwerk!!

Bull. Ducati = stukgatie. Period
 
De Duc heeft wel wat problemen als je in de kou gaat rijden. De carbs krijgen het dan lastig. En via de carterontluchting kan er condens bij je olie komen. Komt niet vaak voor, hoor. Vaak is er al een carb-verwarming gemonteerd en dan is dat probleem ook opgelost.

Heb zelf een 900 supersport gehad uit 1993. Die is met meer dan 80.000 km ingeruild voor mijn huidige Duc. ST2. Mijn 900 supersport was een degelijke probleemloze motor.
 
Nee, joh TRX........ :+

PB_TRX_pic1.jpg
 
Bull. Ducati = stukgatie. Period


Ook gewoon stier dus.

Ik heb 2 jaar lang probleemloos op mijn Duc uit '97 rondgereden. In de winter gewoon ff goed warmdraaien.

T zal best dat Ducati in t verleden wat minder betrouwbare modellen heeft gehad, maar de Ducati=Stukgaatie reputatie is gewoon echt niet meer realiteit.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk de 750ss!! Of de 900ss als je bang bent om vermogen te kort te komen..Maar de 750 heeft als genoeg vermogen om een hoop lol te hebben!Veel meer uitstraling dan de TRX. En met de betrouwbaarheid zit het wel snor, als ie maar goed onderhouden is!
 
TRX heeft exact het zelfde blok als mijn TDM (4TX, voor de liefhebbers ;) ) en ik heb nergens last van. Ik hoor de TRiX-rijders in de club er ook nooit over klagen, dus het zal wel loslopen!

Hadden ze bij Yamaha de kruktappen van de TRX niet verzet ten opzichte van het TDM blok zodat hij meer als een V-twin blok liep en niet als een paralleltwin?

Is alweer een tijd geleden dat ik op een TRX gereden heb. Wat me toen opviel is dat ze er wel erg graag een Duc van wilde maken. Check alleen al de chokeknop en de onjapanse plaatsing ervan :+

Iedere motor heeft zo z'n nukken en voordelen. Ga eens kijken en/of proefrijden op beide motoren.
 
Hadden ze bij Yamaha de kruktappen van de TRX niet verzet ten opzichte van het TDM blok zodat hij meer als een V-twin blok liep en niet als een paralleltwin?

Is alweer een tijd geleden dat ik op een TRX gereden heb. Wat me toen opviel is dat ze er wel erg graag een Duc van wilde maken. Check alleen al de chokeknop en de onjapanse plaatsing ervan :+

Iedere motor heeft zo z'n nukken en voordelen. Ga eens kijken en/of proefrijden op beide motoren.

TDM en TRX hebben vanaf 1996 hetzelfde blok....
TRX heeft andere versnellingsbak verhoudingen en inderdaad is het geluid(met open dempers) bijna hetzelfde, afgezien van die rammelkoppeling.......


Enneh, de TRX is aparter en smoelt beter dan een 900SS :+
 
Hadden ze bij Yamaha de kruktappen van de TRX niet verzet ten opzichte van het TDM blok zodat hij meer als een V-twin blok liep en niet als een paralleltwin?

Is alweer een tijd geleden dat ik op een TRX gereden heb. Wat me toen opviel is dat ze er wel erg graag een Duc van wilde maken. Check alleen al de chokeknop en de onjapanse plaatsing ervan :+

Iedere motor heeft zo z'n nukken en voordelen. Ga eens kijken en/of proefrijden op beide motoren.
Je zit aardig in de buurt...

Het eerste model van de TDM (de 3VD) had een 360-graden krukas. Dit geeft een duidelijk paralleltwin geluid, omdat de klappen precies om en om komen.

Bij het uitkomen van de TRX wilde Yamaha inderdaad de concurrentie aangaan met o.a. Ducati. Zie bijvoorbeeld het buizenframe. Tevens zijn toen de kruktappen op 270 graden gezet, zodat er iets meer V-twin geluid uit komt. Ditzelfde blok is, zoals hierboven ook al gezegd, ook terechtgekomen in de opvolger van de 3VD, de 4TX. Hoe het met de versnellingen zit weet ik niet, maar motorisch zijn deze twee modellen (dus 4TX en TRX) gelijk.

En inderdaad, proefrijden is nog altijd het beste. Wat de een een perfecte motor vindt, daar kan een ander absoluut niet mee overweg.
 
TS is zeker in slaap gevallen..... :+

Al een aantal keer zelfs... meestal tegen middernacht :+

Het is niet mijn bedoeling afwezig/ongeïnterreseerd te lijken, ik lees nog steeds aandachtig mee. Bedankt voor alle reacties, trouwens.
 
grappig, ik ben enkele jaren geleden begonnen met min of meer hetzelfde lijstje.
de tl was berucht en de sv vond ik ronduit lelijk, de vtr vond ik minder lekker sturen en dan had je nog de 900ss en de TRX.

Proefrijden lijkt mij ook wel de beste keuze, dan kom je er vanzelf wel achter.

Bij mij is het de laatste geworden. Ik heb zelf dus ook een TRX en ben er tevreden mee. Er zijn dingen die beter kunnen, maar ik zie haar graag! :-)
Als 'beginnend' motorrijder had het budget alleszinds een grote invloed op de keuze die gemaakt is... Had ik een 900ss gevonden in goeie staat voor een min of meer dezelfde prijs dan was het waarschijnlijk wel de duc geworden. Alhoewel...

De 900ss heeft (natuurlijk) altijd in mijn hoofd blijven zitten (lijken ze een beetje op elkaar misschien?), maar die was destijds toch een stuk duurder en hoe raar het ook mag klinken, een stuk moeilijker te vinden. Een 900ss in goeie staat is het geld wel waard. Maar een TRX evenmin.

Het zijn sowieso beide 'karakterfietsen' en die tonen soms wel es een gebrekje hier en daar, is het het olieverbruik van de trx of de maandagochtendfiets uit bologna? :+

succes ermee!
 
Hoy

Ik heb nog een 900ss bwj 92' die weg mag voor 2200€ (wel met Belgische papieren)

GRTZ

info.vda@skynet.be
 
Terug
Bovenaan Onderaan