Welke twin: TRX of Duc SS750/900?

Erik84

Rookie
5 dec 2006
22
0
Hallo,

Alweer een of/of topic, sorry, maar ik kon met de zoekfunctie over beide motoren wel e.e.a terugvinden, maar niet t.o.v. elkaar.

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een andere motor. Onlangs heb ik op een Ducati ss750 ('94) mogen rijden en dit beviel erg goed, ik ben wel gecharmeerd van een twin. Persoonlijk vind ik een Yamaha TRX850 ook een erg leuke motor, die, lijkt mij, ook wel redelijk betaalbaar is.

Daarnaast vind ik een VTR stiekem ook wel eg gaaf, echter deze lijkt mij iets te veel van het goede (110 pk en een koppel van 95Nm ofzo)

Als er iemand iets over deze motoren kan vertellen, dan hoor ik het graag.
 
sp1 of 2 , valt best wel mee .
ik heb1 iemand met een trx gekend en die had er veel narrigheid mee , ik weet niet of dat alleen bij die motor was ...
 
Ik rijd zelf een Duc SSC750 uit 93.. bevalt super! Lekkere fiets met karakter!

En Ducati stukgaatie is absoluut niet van toepassing! Dikke onzin! Betrouwbare motor!

De andere motor ken ik zo niet.. een nadeel van de 750 is wel het vermogen.. maargoed hard rechtuit kan iedereen en is toch ook niet leuk.. de Duc is een meester in het bochtenwerk!!
 
Moto morini 1200
Aprilia shiver
Suzuki sv650/1000
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gaan voor de TRiX, alleen al omdat je er daar minder van ziet dan Duc's. Bovendien is het blok hetzelfde als van de TDM, en drie keer raden wat ik rijd :+

Kwaaltjes zijn er bij iedere motor. Zo is de TRiX nog wel wat gevoelig voor olieverbruik. Goed in de gaten houden, regelmatig peilen en evt bijvullen, en geen probleem meer!
 
Hallo,

Alweer een of/of topic, sorry, maar ik kon met de zoekfunctie over beide motoren wel e.e.a terugvinden, maar niet t.o.v. elkaar.

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een andere motor. Onlangs heb ik op een Ducati ss750 ('94) mogen rijden en dit beviel erg goed, ik ben wel gecharmeerd van een twin. Persoonlijk vind ik een Yamaha TRX850 ook een erg leuke motor, die, lijkt mij, ook wel redelijk betaalbaar is.



Als er iemand iets over deze motoren kan vertellen, dan hoor ik het graag.
Zijn alle drie fantastische motoren die je noemt. Persoonlijk vind ik de Duc 900 het leukst vanwege die droge koppeling.
 
Beide lijken me prima keuzes 8-)

Je zegt over de VTR dat je dat wat teveel van het goede lijkt. Valt heel erg mee hoor! Erg gebruiksvriendelijke motor (de firestorm althans, de sp zal wel wat rauwer zijn, maar dat weet ik niet uit ervaring). Verder zou ik zeggen: Probeer de verschillende modellen en vind uit wat jezelf het prettigst vindt :) Good luck!
 
De ss750 en 900 zijn in principe de zelfde motoren, met een iets ander blok, als ik mij niet vergis?
 
De ss750 en 900 zijn in principe de zelfde motoren, met een iets ander blok, als ik mij niet vergis?
Dat zijn ze op de cilinderinhoud/koppeling na.... de 900 heeft een droge koppeling.

En ik zou kiezen voor een 900, na gewenning kom je op een 750 net ietsjes te kort.
 
Laatst bewerkt:
Verschil tussen de Ducs 750 en 900 is:

- 5 bak voor 750 en 6 bak voor 900
- 750 natte koppeling, 900 droge koppeling.

Verder zijn het volgens mij identieke motoren..
 
verschil tussen de duc. & de yam.

L-twin/V-twin voor de Duc. of parallel-twin van de Yam..

of maakt dat niet uit.. :? ooit wel een trx met open carbon-potten gehoord.. :9.. damn dat klonk wel goed..
 
Verschil tussen de Ducs 750 en 900 is:

- 5 bak voor 750 en 6 bak voor 900
- 750 natte koppeling, 900 droge koppeling.

Verder zijn het volgens mij identieke motoren..
Heeft de 900 ook niet een dubbele remschijf in het voorwiel ipv een enkele op de 750? of is dit van de 600?
 
Vanaf 1994 heeft de 750 ook een dubbele remschijf, en imho ook mooiere bestickering.

Nadelen van de ducati: gedateerd uiterlijk en betrouwbaarheid?
Honda: Hoog verbruik
Yamaha: Olieverbruik en big-end lagers hoor je wel eens iets over... klinkt in ieder geval duur.

Nouwjah, eens rondijken wat er allemaal te koop is, ik denk dat het alletwee (drie?) veel motor voor weinig geld is. En leuker dan vier-in-lijn naaimachine :P
 
Betrouwbaarheid van de Supersportjes van Ducati is goed.. ken menig SSje met 80.000 of meer op de teller zonder al te veel problemen.

De dubbele remschijf klopt idd..

Ga proefrijden op alle machines.. en neem dan je besluit...
 
Yamaha: Olieverbruik en big-end lagers hoor je wel eens iets over... klinkt in ieder geval duur.
Vandaar ook regelmatig olie peilen... Als je dat trouw doet hoeft er geen probleem te ontstaan. De meeste problemen met big-ends ontstaan omdat het blok met te weinig olie loopt. Dan gaan de big-ends inderdaad protesteren.
 
TRX schijnt nogal te trillen HEB IK GEHOORD weet ik niet zeker.

Flauwekul!

De TRX is samen met de 900SS getest en de TRX komt er beter vanaf!
Met open dempers klinkt de TRX super.
Inderdaad komt olieverbruik voor maar dat is per TRX verschillend
Er zijn TRXén die zonder revisie 150.000 hebben gedraaid en dat zie ik een duc niet doen 8-)
 
TRX schijnt nogal te trillen HEB IK GEHOORD weet ik niet zeker.
TRX heeft exact het zelfde blok als mijn TDM (4TX, voor de liefhebbers ;) ) en ik heb nergens last van. Ik hoor de TRiX-rijders in de club er ook nooit over klagen, dus het zal wel loslopen!
 
Een TRX is een lekkere fiets hoor. gewoon goed oliepeilen en dan kunnen die dingen vele, vele kilometers probleemloos draaien.

en dat trillen valt ook wel mee hoor. bij de 4k kicked de balansas in en dan voel je nagenoeg niks meer. ;)

en ze zijn lekker zuinig met peut. :Y
 
en ze zijn lekker zuinig met peut. :Y
En als ze dat niet zijn, is dat vrij simpel aan te passen. Omdat de carburateurs schuin staan hebben ze nog wel eens het 'probleem' dat de naaldsproeiers een beetje uitslijten. Ze gaan dan te rijk draaien, dit is te herkennen aan zwarte pluimpjes uit de uitlaat tijdens het optrekken en aan een hoger benzineverbruik.
Dynojet kitje er in, en je bent weer klaar. Er is tevens een modificatie beschikbaar om dit slijten tegen te gaan. Hier ken ik echter de details niet van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan