Welke type band???

Ik gebruik nu sinds een jaar of wat Pirelli Diabolo Strada's. Ik zie ze steeds niet terug in de testen maar het zijn echt hele fijne banden. Ze rijden eigenlijk net zo fijn als de gewone diabolo's maar dan met een iets slijtvastere compound. Echt een aanrader!

ze staan toevallig in de Motoplus deze week .

sport/toerbandentest. komen er goed uit.
 
pilot power is de beste maar diablo kun je ook goed hebben hoor .

zeker voor een beginner zou ik eerder een sport/toerband nemen.

Metzeler roadtec schijnt daar de beste keus te zijn , is ook beter met

nat wegdek . pilot-road is ook wel goed .

lees die testen dan zie je wat het beste bij jou rijstijl past.

Ja daar was ik ook wel benieuwd naar.. Als het nou wat slechter weer is en het begint te regenen onderweg, dan moet je band natuurlijk ook dan een goede grip hebben. :]

Net zoals ik bij mijn auto eerst het oude type Toyo Proxes ( V profiel ) had die ik in de zomer perfect vond qua grip, maar slijten wel erg hard.( 1jaar mee gedaan) Heb nu dus het nieuwe type eronder Toyo Proxes T1R die wat minder snel slijt en heeft op droog en nat wegdek een hele goede grip.
 
als je meer kilometers maakt op straat zou ik eerder voor een toer/sportband gaan.

tegenwoordig kun je daar dezelfde hellingshoeken mee rijden dan de pure sportbanden.

ook slijten ze minder hard en hebben ze meer grip bij nat en koud weer.

ik rij zelf met pilot-road maar wil de Metzeler roadtec z6 gaan proberen.

keuze genoeg in toer/sport banden : Pirelli diablo strada , dunlop sportmax d220st, pilot-road , conti road attack, BT 020 , avon azaro.
 
Ik weet dat ik een beginnende motorrijder maar ik weet wel dat ik er al aardig mee uit de voeten kan en wil dan wel graag wat grip hebben op de weg.. :)
Grip op een droge openbare weg is nauwelijks een thema met moderne (toer)sportbanden. In kou en regen zijn de verschillen groter hoewel het ironisch vaak de "super-sportieve" banden zijn die dan meer moeite met grip hebben wanneer een (overvoorzichtige) rijder er niet voldoende warmte in kan krijgen. En vervolgens een band monteren met een NOG extremere compound en overtuigd zijn dat hun rijstijl niet toekan met minder :+
De laatste ontwikkelingen op banden gebied (Pilot Power, Dunlop Qualifier, Avon Viper etc) zijn erg goed als je zowel veilig op de weg wilt rijden en daarnaast ook trackdagen wilt gaan doen (van harte aanbevolen!). Als je gewoon op de weg rijdt en je portemonnee niet oneindig diep is zou ik zelf voor Pilot Roads, Metzeler Roadtecs Z6 of Conti Roadattacks gaan. Die gaan langer mee en als beginnend motorrijder moet je wel heel erg veel natuurtalent meebrengen als je die banden over hun grenzen heen kunt rijden ;) Twee ex-instructeur collega's van me hadden Roadtecs Z6 op hun Suzukis TL1000R tijdens een trackdag op Brands Hatch vorig jaar en veegden daarmee het hele veld aan 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan