Welke uitlaat op een R6 2004?

Mr. B

Rookie
26 feb 2005
3
0
Terheijden
Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe R6 (model 2004) opgehaald bij de Yamaha dealer.
Hij adviseerde mij om pas na 1000 kilometer een sportdemper te (laten) monteren.

Mijn vraag is welke uitlaat ik het beste kan aanschaffen.
Ik hou van een volle en 'racy' sound, maar de uitlaat moet wel voorzien zijn van een (uitneembare) db-killer.

Wie kan mij adviseren?

full
 
Erg persoonlijk...
Al die uitlaten klinken wel aardig vind ik.
Vind alleen de BOS GP1 carbon niet zo mooi, zitten meestal een hoop deukjes in het carbon.

Ik zou de laser hotcam (99db) of de yoshimura RS3 (97db) nemen maar zoals al gezegd heeft de yoshi geen plaatsbare DB killer.
Wolf racing heeft ook wel mooie dempers ik weet alleen niet of die kwalitatief goed zijn. Produceren wel een hoop herrie.

Voor soundclips:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/71425?highlight=r6%20uitlaat
 
Erg persoonlijk...
Al die uitlaten klinken wel aardig vind ik.
Vind alleen de BOS GP1 carbon niet zo mooi, zitten meestal een hoop deukjes in het carbon.
Deukjes in het carbon :? Ik heb toch een hoop BOS-dempers gezien maar ik heb geen idee over wat voor deukjes je het hebt.
 
Zag er laatst 1 bij safe staan. Heb er op de beurs in Den Bosch ook een paar gezien. Als je schuin achter de motor staat zie je de oneffenheden (deukjes) goed zitten.
Dit komt mede door de vorm (en denk ook de kwaliteit carbon) die de GP1 heeft.
Heb het dus wel alleen over de GP1 carbon.
Kan toevallig zijn dat dat steeds alleen bij de uitlaten is waar ik naar kijk maar dat lijkt me sterk.
 
had er zelf een lazer hotcam op zitten, :} erg mooi, onderin lekker diep en bovenin gillen :9~ !!!
en met uitneembare db-killer. altijd handig voor vervelende cops en op't circuit
 
ik vind zelf dit erg mooi:

full


brult als een idioot zo'n devil SB2. (107dB) helaas geen DB-killer voor te krijgen. maar als ik het circuit op ga, monteer ik gewoon even de originele pijp. zo gebeurd.

duo-voetstepjes kunnen behouden blijven, maar ik heb ze eraf gehaald.
 
Erg persoonlijk...
Al die uitlaten klinken wel aardig vind ik.
Vind alleen de BOS GP1 carbon niet zo mooi, zitten meestal een hoop deukjes in het carbon.

Ik zou de laser hotcam (99db) of de yoshimura RS3 (97db) nemen maar zoals al gezegd heeft de yoshi geen plaatsbare DB killer.
Wolf racing heeft ook wel mooie dempers ik weet alleen niet of die kwalitatief goed zijn. Produceren wel een hoop herrie.

Voor soundclips:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/71425?highlight=r6%20uitlaat

de Yoshi klinkt echt wel vele luider als de Hotcam
als ik nu bv 200 vlam dan hoor ik de Yoshi nog lekker gillen :P maar de hotcam hoorde ik dan niet meer
 
En de orginele past gewoon zo met dezelfde aansluiting en vaste ophanging :?
Dat is hooguit een kwartiertje werk als het op je gemakkie doet, bevestiging bij de demper los, klem om de uitlaatbocht los, het gehele zooitje eraf halen, originele voetsteun monteren, originele demper over de voorbochten/pijp schuiven en aan de voetsteun vastmaken, alles aandraaien en natrekken en klaar is Klara.
En zo gaat het bij elk high level syteem ongeveer. Alleen als je een vol systeem hebt ben je wat langer bezig of je moet een adapter flens maken voor je originele uitlaat.
 
of underseat dempers, persoonlijk zou ik de dempers wat minder ver uit laten steken aan de achterkant. m.a.w. had ik de aansluitpijpjes wat korter gehouden.
Het klinkt in ieder geval WAANZINNIG :}
Maar niet iedereen vindt het even mooi, tis in ieder geval weer heel wat anders
full
 
En de orginele past gewoon zo met dezelfde aansluiting en vaste ophanging :?

jup. bout onder aan de collector los, bout die de demper vasthoudt los en je pakt de pijp er zo van af. vervolgens originele pijp incl. originele voetstepje erop (dat is drie bouten) en je bent klaar. stelt vrij weinig voor.

of underseat dempers, persoonlijk zou ik de dempers wat minder ver uit laten steken aan de achterkant. m.a.w. had ik de aansluitpijpjes wat korter gehouden.
Het klinkt in ieder geval WAANZINNIG
Maar niet iedereen vindt het even mooi, tis in ieder geval weer heel wat anders
steekt veel te ver uit en is veel te lomp. ik vind hem zelf niet mooi. de pijp achter de volgende link vind ik dan mooier. minder lomp.

http://www.wolfracing.co.uk/large_images/R603.jpg

maarja. hier schijnt de kwaliteit dan weer klote van te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik had voordien een Laser Hotcam ...
En nu zit er een BOS GP1 Titanium onder (ex-duitse-R6-cup-demper)
N-yam-R6-k1.jpg
 
Tsja als je echt een originele uitlaat wilt hebben waar niet half nederland mee rijdt en echt een fantastisch geluid aan de R6 geeft (en ja die idiote taartschep is er af!):

stampbikepics%20018.jpg

stamphackwar-r6-004.jpg
 
of underseat dempers, persoonlijk zou ik de dempers wat minder ver uit laten steken aan de achterkant. m.a.w. had ik de aansluitpijpjes wat korter gehouden.
Het klinkt in ieder geval WAANZINNIG :}
Maar niet iedereen vindt het even mooi, tis in ieder geval weer heel wat anders
(Afbeelding)

kan de achtervering hier zen werk nog wel doen :?
lijkt met dat er niet veel plaats meer is om te veren
vind de uitlaat trouwens wel :r
 
akrapovic blijft het beste en het mooiste.

9a60f1352c172bfa928b1ab224998465.jpg


high mounted dempers blijven er vreemd uitzien door die gigantische linkpijp
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan