Welke uitlaat voor VTR 1000F

Nordin

MF'er
27 nov 2003
188
0
Boxtel
Beste mensen,

ik sta op het punt om voor een mooie VTR Firestorm uit 2002 te gaan. Hierop zitten echter nog wel de standaard uitlaten. Ik wil deze bij aankoop meteen laten vervangen door een stel mooiere uitlaatjes.

Maar, er is zoveel te koop, en de enige die ik nu gehoord heb is de Remus, en die klinkt werkelijk behoorlijk bruut.

Eén vereiste is wel dat ze high mount moeten zijn, en daarom vallen de Hotcams en Duotechs al af (niet verkrijgbaar in high mount voor de Firestorm). Dan zou je bij de standaard Laser (titanium) uitkomen, en ik weet niet hoe die klinkt.

Hebben jullie sugesties of eventueel een site met geluiden?

Bvd

Nordin
 
Leo's :9~

H-63.jpg

H-64.jpg

H-65.jpg
 
Ik had Laser ovale Titanium dempers onder m'n VTR vondt ze heel mooi klinken alleen moest je wel altijd oordopjes in anders werd je helemaal gek.
 
Nordin,

2 brothers klinken echt t allermooist :} , high mount, alleen de afstelling is lastig omdat de ene uitlaat vaak wat hoger zit dan de andere. K heb voor t circuit BOS uitlaten die k ook high mount heb laten maken met behulp van laser uitlaatbeugels.

T probleem is dat je bij de ombouw van je open uitlaten (high Mount) terug naar je originelen voor t circuit, je zitje, tail, knipperlichten en de hele santemekraam elke x moet ombouwen. Kost je minimaal 1 uur.

Nu k m'n BOS high mount heb gemaakt ben ik in 10 minuten klaar 8-)

check www.2bros.com of
www.motopro.com

de titanium zijn t mooist maar ja bijna 1200 euro

Veel succes
 
heb blijkbaar de juiste keuze gemaakt,two brothers(volledige uitlaat),high mount in titanium :)
 
Alleerst iedereen bedankt voor de reacties.

Deeptone, die € 1.200 die je noemt voor die 2Brothers is neem ik aan voor een heel systeem? Het probleem met het ombouwen heb ik (nog) niet, aangezien ik (nog) niet op het circuit rijd.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat het geluid té wordt, ik las namelijk in de Moto73 een test van uitlaten waar de 2Bros ook bij zat en die produceerde 101dB op een zx6r, terwijl het origineel 94dB produceert.
Is er trouwens een groot verschil in klank tussen een aluminium demper en een titanium, of is dit puur de looks?

@Sjoske, die leo's zien er inderdaad goed uit, iemand ervaring met het geluid?

Bij de aanschaf van de motor kan de dealer met een Laser meer doen qua prijs, daarom vind ik het jammer dat alleen de Oval dempers in high mount te leveren zijn en niet de Hotcam.

Pfff, en ik dacht dat een motor uitzoeken al moeilijk was :)
 
@Nordin, TBR hameren idd echt hard. Het is wel een errug gaaf geluid hoor! Ik heb ze zelf ook en bevallen perfect. Mocht je nog zonder oordoppen rijden, schaf dan maar dozijn oordoppen aan..hahaha
 
Ik ga aanstaande zaterdag proefrijden, als de motor bevalt (vast wel) ga ik bespreken wat de mogelijkheden zijn voor de uitlaatjes. Die Leo's vind ik er het mooiste ophangen, alleen zou ik ze wel in titanium nemen, staat naar mijn mening net iets mooier.

Neemt niet weg dat die 2brothers (net als de andere uitlaten hier) heel mooi zijn, maar boven mijn gestelde buget uitstijgen.

Mocht er iemand geluiden hebben van een VTR met een bepaalde uitlaat dan hoor ik deze graag.

Nordin
 
Voor de geluiden van een Remus: http://www.remus.at/remus.php?ln=2

Zelf ben ik ook op zoek naar sempers voor mijn firestorm, ik zoek echter de low-mounts, vind de highmounts niet zo knap.

Ik ben er al tegengekomen: Blueflame, echt knappe dempers en ze klinken naar het schijnt zalig.

Die geluiden had ik inderdaad al gehoord (Remus ook in real-life trouwens).
Gisteren de motor gekocht en er worden 2 Remus Revolution GP Titanium uitlaatjes op gezet, wel high mount natuurlijk, dat vind ik het mooiste.

Nordin
 
Terug
Bovenaan Onderaan