welke uitlaat

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Wie heeft suggesties voor mij?

Ik wil graag een andere uitlaat onder mijn Yamaha tracer 700.
Wensen:
- een zo'n donker mogelijk geluid, zeker niet zo'n nasaal knettergeluid. Het hoeft ook niet heel hard, als het maar donker klinkt.
- niet te idioot groot, geen schoorsteen
- legaal, zodat ik (als we ooit '( nog weer in de Eifel komen...) niet met samengeknepen billen langs elke politiecontrole rijd
- enigszins betaalbaar: Akropovic voldoet aan bovenstaande eisen maar die is me helaas te duur.

OK kom maar op met de suggesties, liefst met geluid!*O*
 
Een Akrapovic is wel prijzig, maar zeker niet duur.

Pasvorm, afwerking en prestaties zijn altijd heel erg goed. The price you forget, but the quality stayes.....

In mijn optiek is een Akra de meerprijs ten opzichte van andere systemen zeker waard.

Een betaalbaarder alternatief dat mij tot nu toe nog niet is tegengevallen is Scorpion. Iets grover en minder stijlvol afgewerkt, maar wel degelijk en met goede pasvorm.
 
(Check of het de goeie type is)

Klonk best mooi op mijn motor en goed betaalbaar.
 
(Check of het de goeie type is)

Klonk best mooi op mijn motor en goed betaalbaar.
Deze hebben geen E-keur (helaas) vandaar waarschijnlijk ook de prijs.
 
Een Akrapovic is wel prijzig, maar zeker niet duur.

Pasvorm, afwerking en prestaties zijn altijd heel erg goed. The price you forget, but the quality stayes.....

In mijn optiek is een Akra de meerprijs ten opzichte van andere systemen zeker waard.

Een betaalbaarder alternatief dat mij tot nu toe nog niet is tegengevallen is Scorpion. Iets grover en minder stijlvol afgewerkt, maar wel degelijk en met goede pasvorm.
Hmmm, ik weet niet hoor... Ja, het is top spul, maar merk je dat echt? Is het nodig? Naar mijn mening niet. Ik heb jaren gereden met Mivv en Remus dempers. Stuk voordeliger en die waren netjes afgewerkt en functioneerden zoals het hoorde. Allebei ook prima gedempt, dus geen schel gaar geluid bij het verwijderen van de db-killer.
 
Hmmm, ik weet niet hoor... Ja, het is top spul, maar merk je dat echt? Is het nodig? Naar mijn mening niet. Ik heb jaren gereden met Mivv en Remus dempers. Stuk voordeliger en die waren netjes afgewerkt en functioneerden zoals het hoorde. Allebei ook prima gedempt, dus geen schel gaar geluid bij het verwijderen van de db-killer.

Op de langere duur blijft een Akra absoluut mooier.

Bij Mivv, Remus, Arrow en andere merken zie je het materiaal vaak sneller verweren. Popnagels uitlubberen, rubbers bij de bevestiging uitdrogen.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, ik weet niet hoor... Ja, het is top spul, maar merk je dat echt? Is het nodig? Naar mijn mening niet. Ik heb jaren gereden met Mivv en Remus dempers. Stuk voordeliger en die waren netjes afgewerkt en functioneerden zoals het hoorde. Allebei ook prima gedempt, dus geen schel gaar geluid bij het verwijderen van de db-killer.

over 10jaar ziet een akra er nog steeds uit als een akra, de rest is vaak op de helft van die tijd al kapot of versleten. Ik heb een mivv gehad maar die werd na 2jaar gebruik al minder, en ik zie dat op werk ook regelmatig bij woonwerkers..
 
Nee, die Akra vond ik niet het mooiste klinken.

De eerlijkheid gebiedt dat er best mooi klinkende uitlaten tussen zitten.
Voor de 'sound' wil je natuurlijk een mooie brul.
Vwb dijkbewoners zal echter de keus juist een andere wezen! Mss ook beter om tinnitus te voorkomen!
 
Op de langere duur blijft een Akra absoluut mooier.

Bij Mivv, Remus, Arrow en andere merken zie je het materiaal vaak sneller verweren. Popnagels uitlubberen, rubbers bij de bevestiging uitdrogen.

Heb 10 jaar geleden Mivv GP's gekocht voor mijn Z1000 toen (dus 2 dempers).
5 Jaar terug passend laten maken voor mijn ZX10R uit 2006 (2 dempers).

Geen popnagel of wat dan ook is aan het uitlubberen, ze staan er nog net zo strak bij als toen.
Ik kan me ook niet voorstellen trouwens dat je meerdere merken persoonlijk aan een duurzaamheidstest hebt onderworpen (forum praat/ theorie);)


Lady Di moet ze om een andere reden niet aanschaffen:
Ze klinken bruut hard, autoalarmen gaan af
(Op de zx10r klinken ze stuk minder lomp trouwens)



Persoonlijk krijg ik weer kippenvel bij het horen van dit filmpje.
Ik mis aan beide oren 50 dB (familiekwaaltje), maar
Mivv makes deaf people smile O-)
 
Wie heeft suggesties voor mij?

Ik wil graag een andere uitlaat onder mijn Yamaha tracer 700.
Wensen:
- een zo'n donker mogelijk geluid, zeker niet zo'n nasaal knettergeluid. Het hoeft ook niet heel hard, als het maar donker klinkt.
- niet te idioot groot, geen schoorsteen
- legaal, zodat ik (als we ooit '( nog weer in de Eifel komen...) niet met samengeknepen billen langs elke politiecontrole rijd
- enigszins betaalbaar: Akropovic voldoet aan bovenstaande eisen maar die is me helaas te duur.

OK kom maar op met de suggesties, liefst met geluid!*O*

Ik ken toevallig iemand met een Yamaha MT-07. De betreffende MT-07 is voorzien van een SC-project uitlaatsysteem. Mooi afgewerkt en betaalbaar. Als ik mij niet vergis heeft dit systeem ongeveer € 650. Met DB-killer rijden is aan te raden.
 
Zou gewoon voor een akra gaan als je die het mooist vind , ik heb zowel op mijn motor als onder mijn auto een akra
blijft altijd mooi
En wat is het verschil in prijs ? Tussen een die je eigenlijk niet wil en eentje die je wel wil
 
Toevallig vandaag een BOS eronder gehangen. Vind 'm een mooi, diep geluidje hebben. Kan verder niet heel veel meer vertellen dan de eerste indruk en dat ze niet al te prijzig zijn.

 
Heb 10 jaar geleden Mivv GP's gekocht voor mijn Z1000 toen (dus 2 dempers).
5 Jaar terug passend laten maken voor mijn ZX10R uit 2006 (2 dempers).

Geen popnagel of wat dan ook is aan het uitlubberen, ze staan er nog net zo strak bij als toen.
Ik kan me ook niet voorstellen trouwens dat je meerdere merken persoonlijk aan een duurzaamheidstest hebt onderworpen (forum praat/ theorie);)


Lady Di moet ze om een andere reden niet aanschaffen:
Ze klinken bruut hard, autoalarmen gaan af
(Op de zx10r klinken ze stuk minder lomp trouwens)



Persoonlijk krijg ik weer kippenvel bij het horen van dit filmpje.
Ik mis aan beide oren 50 dB (familiekwaaltje), maar
Mivv makes deaf people smile O-)

Ik spreek met meer dan 25 jaar profesdionele ervaring in de motorbranche als monteur/eigenaar motorzaak.

Ik heb zelf vele uitlaten van verschillende merken gemonteerd op zowel mijn eigen motoren alsook die van klanten.....en mijn conclusie is daarbij dat er maar weining aan Akra kunnen tippen. De merken die dat wel kunnen hebben ongeveer de zelfde prijs. (bijvoorbeeld Yoshimura)
 
Ik spreek met meer dan 25 jaar profesdionele ervaring in de motorbranche als monteur/eigenaar motorzaak.

Ik heb zelf vele uitlaten van verschillende merken gemonteerd op zowel mijn eigen motoren alsook die van klanten.....en minn conclusie is daarbij dat er maar weining aan Akra kunnen tippen. De merken die dst wel kunnen hebben ongeveer de zelfde prijs. (bijvoorbeeld Yoshimura)
Thanks voor je info
 
Thx voor de toelichting Rody, geeft al iets meer ruggengraat aan je uitspraak.

Toch blijf ik een beetje van mening dat je in 25 jaar niet persoonlijk vele merken en types aan een duurzaamheidstest hebt kunnen onderwerpen, eigenwijs als ik kan zijn. Of heb je een aantal motoren continu draaiend in de regen staan om zo de slijtage na bv 5 of 10 jaar vast te stellen ;)

Uiteraard zit er kwaliteitsverschil tussen Akra en een aantal andere merken. Pasvorm, afwerking, materiaalkeuze..
Maar, je betaalt bij Akra heb dubbele voor ietsje meer. Je krijgt zeker niet het dubbele terug.
Bos, Remus, 2-brothers, Laser etc zijn allemaal hartstikke prima qua levensduur. Ze gaan langer mee dan de meeste mensen hun motor houden.
Ook is wat mij betreft in de 2ehandsmarkt niet te zien dat andere merken uitlaten van +/- 15-20 jaar oud allemaal op het punt van afbrokkelen staan en Yoshi's en Akra's er nog in nieuwstaat uitzien. En dat is voor mij praktijkbewijs.
 
En daar gaan we weer.

Lees nou eens wat TS zegt, akra vind ze te duur dus die valt af, en vervolgens lekker met z'n allen toch die akra door d'r strot duwen.

Dr zijn tal van goede alternatieven, enkele zijn hierboven ook al genoemd.

Lezen lezen lezen.... 🤷‍♂️
Thanx.
Inderdaad, ik vind Akra te duur. Tuurlijk, hij is mooi, en op zich kan ik als ik echt wil, wel een kopen, maar ik heb het er gewoon niet voor over. Ik vraag niet voor niets naar alternatieven.
 
Akra voldoet aan alle eisen behalve te duur, nogmaals dan spaar je toch door voor het mooiere geluid. Dan maar over een half jaar ofzo.

Anders is na een tijdje met een andere uitlaat net niet en heb je alsnog spijt.
 
ZE HEEFT HET ER NIET VOOR OVER.

Jezus man je lijkt net zo'n droeftoeter die iedereen een shoei helm aan wil smeren, want die zijn het beste.

Alsof akra de holy grail is.

Kom op mensen lees nou eens goed, het lijkt wel het topic wat de beste motor is waarin iedereen z'n eigen motor maar blijft aanprijzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan