welke V-twin 1000cc ?

welke is de beste keuze?

  • Suzuki SV 1000 s

    Stemmen: 14 20,3%
  • Suzuki TL 1000 s

    Stemmen: 7 10,1%
  • Honda VTR Firestorm 1000

    Stemmen: 17 24,6%
  • geen van bovenstaande. ... is namelijk beter

    Stemmen: 20 29,0%
  • rot op met je poll !

    Stemmen: 11 15,9%

  • Totaal aantal stemmers
    69
@ nanneb

Blijft een lastige keuze, 650 of 1000...
Het hart schreewt: 1000!!! en het hoofd (en portemonnee) zegt: 650!
Mocht je uiteindelijk toch voor een 650 kiezen...
De mijne staat te koop... [shame]

Suzuki SV650s K3 Blauw (alle opties)

Mocht je interesse hebben... laat maar weten.

Succes met de keuze...
 
Dat zeker *O*

Wat ik zo mooi vind aan een TLS is dat het een lastige fiets is om te besturen. Ik hoef geen motor te hebben waar een demente oma nog op weg zou kunnen rijden. Ik moet werken om dat ding goed over de weg te loodsen en daardoor ga ik misschien wel 10x zo traag als zo'n wannabe Rossi maar ik vermaakt mij wel 20x zoveel per kilometer :}


Mooi, zo'n positieve benadering van een brommer die klaarblijkelijk de hoek niet om wil.

:+
 
Mooi, zo'n positieve benadering van een brommer die klaarblijkelijk de hoek niet om wil.

:+
Met een TLS kan je net zo hard door de bocht als met een 600 supersport motor, het hangt allemaal van de bestuurder en zijn skills af ;)
Een TLS leg je wel wat moeilijker in de bocht dan zo'n lichte 600 maar als die dan in de bocht ligt hoef je niet vreemd als een aap te gaan hangen.
 
poeh hé wat een reactie's!! thanx allemaal! 8-)

@ Ralphie (pag. 1): thanks, dit bevestigd wat ik al eerder had gehoord namelijk dat de TL 1000 een nogal eigen karakter hebben :)
@AvH: mooi ding die SP1 maar wil een motor zonder al die plastic kappen. vandaar dus de redelijk naakte TL, SV en VTR.
@Katoh: zie zinnetje hierboven...
@Fuzz10: hmm die TRX-850 is ook zeker een mooie optie
@Pretpiloot: thanx, nuttige info!
@Nijlpaard: ik heb al een Ducati Monster (als schaalmodel in de kast haha :+ ), ze zijn helaas boven budget en als woon-werk motor ook vrij prijzig in onderhoud...

een Duc, Mille, Voxan, Moto Morini e.d. is allemaal wel erg gaaf maar dat ligt iets boven budget, en is ook in onderhoud nogal duur.
de reden dat ik liever een 1000cc dan een (SV)650cc (die ik overigens wel in overweging hou) is dat een 1000cc rustiger loopt want dat hoge gegil in de toeren is wel mooi maar na een tijdje ben ik dat wel zat.

maar bedankt allemaal!


Staat niks over de Raptor :?

Ga nou maar proefrijden op dat ding dan kom je er achter dat je DIE moet hebben :Y
 
Rolling Thunder !!!

full



Ben van een 600cc vol vermogen naar dit beest overgestapt, totaal geen spijt van!!!!
 
Heb na het behalen van mijn rijbewijs een aantal keer gereden op een honda hornet 600. Daarna zelf een SV1000 gekocht, een naakte zwarte. Relaxte zit met breder en hoger stuur plus stukje zelfbescherming doordat het niet prettig is om langere tijd boven de 160 te rijden vanwege de wind. Nu vind ik dat persoonlijk wel prima want vind de acceleratie leuker dan topsnelheid. Met een 600cc kan je (in het algemeen) als onervaren rijder behoorlijk te keer gaan zonder jezelf te verslikken. De SV1000 moet je iets gecontroleerder berijden. Bijvoorbeeld de koppeling wat minder bruut laten opkomen bij terugschakelen en stoplichtsprints. Maar daar kom je snel genoeg achter. Wanneer je de eerste paar keer rustig een beetje de motor verkent is het naar mijn mening geen enkel probleem om meteen op een 1000cc v-twin te stappen.
Heb nog op de RSV Mille (1999 model) van een vriend gereden en hij op de mijne. Hadden allebei het idee dat de SV toch wat feller op het gas reageerde. Moet wel zeggen dat de RSV beter in de bocht te gooien is maar dat komt misschien ook door de matige standaard vering van de SV.

Al met al erg blij met de SV. Vind de VTR SP1 ook erg mooi maar die is toch weer een stuk duurder volgens mij. Net als de RSV Mille/Tuono. Dat was voor mij ook een belangrijk argument om een SV te kopen. Aan de andere kant weet ik zeker dat ik ook een hoop lol zou hebben op een 600cc. Die Hornet was ook erg leuk (hoewel bij acceleratie echt geen partij voor de SV).

Toch moet je ook eens kijken naar een Triumph. Zo'n speedtriple of daytona moet je echt even bekijken. Maatje heeft een daytona en dat is ook een beregeile fiets.
 
Met een TLS kan je net zo hard door de bocht als met een 600 supersport motor, het hangt allemaal van de bestuurder en zijn skills af ;)
Een TLS leg je wel wat moeilijker in de bocht dan zo'n lichte 600 maar als die dan in de bocht ligt hoef je niet vreemd als een aap te gaan hangen.


hahaha yeah wright _O- _O- _O- met een TLS kun je dus ECHT NIET net zo hard door de bocht als een 600 Supersport, dan word je gewoon van die TL afgekegeld met een dikke highsider, ik heb t al genoeg gezien.

T is een superfiets met een superblok, maar in het onderdeel sturen moet ie gewoon zijn meerdere erkennen in een heleboel fietsen, klaar.
 
hahaha yeah wright _O- _O- _O- met een TLS kun je dus ECHT NIET net zo hard door de bocht als een 600 Supersport, dan word je gewoon van die TL afgekegeld met een dikke highsider, ik heb t al genoeg gezien.

T is een superfiets met een superblok, maar in het onderdeel sturen moet ie gewoon zijn meerdere erkennen in een heleboel fietsen, klaar.


echt nie, echt nie, nee dat gelooft niemand, de tl is de snelste fiets ooit gemaakt, vooral in de bochten!!! geloof me, niemand wint van een tl!!!!!!!!!!!!!
















:+ vast wel, maar dat boeit niet hij rijdt heerlijk, en als je me woest wil inhalen in de bocht: ga je gang *D :W
 
Toch moet je ook eens kijken naar een Triumph. Zo'n speedtriple of daytona moet je echt even bekijken.
intressant verhaal van je, thanx
en Triumph is geweldig! vooral de (retro)Bonneville T100 en inderdaad de Speedtriple!

het blijft toch lastig allemaal... nog iets meer dan een maandje en dan... proefrijden!
*D
 
ik ben opgestapt op een VTR 1000 F vorig jaar. (eerste motor)

dat seizoen de tijd genomen om de fiets te leren kennen.

momenteel sta ik op het punt om motorlaarzen te kopen. Ontdanks een pilot road achter liggen mijn knieen regelmatig op t asfalt, zijn de slijtdopjes onder de stepjes zwaar aangerand en vanmiddag het leer van mijn kisten lelijk verneukt. :X :X :X :X

Het kan dus wel zolang je maar geen haast hebt en jezelf kent.

ik heb nu +/- 6000 km op de VTR gereden, ik waan me daarmee nog geen expert maar ik ben niet meer de oma van vorig jaar..


just take it easy!
 
zou ook voor de honda gaan maar dat is meer de ervaring wat ik heb ermee...
Zoals je ziet rij ik zelf ook honda vtr alleen de sp1 versie...

succes met kiezen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan