welke V-twin 1000cc ?

welke is de beste keuze?

  • Suzuki SV 1000 s

    Stemmen: 14 20,3%
  • Suzuki TL 1000 s

    Stemmen: 7 10,1%
  • Honda VTR Firestorm 1000

    Stemmen: 17 24,6%
  • geen van bovenstaande. ... is namelijk beter

    Stemmen: 20 29,0%
  • rot op met je poll !

    Stemmen: 11 15,9%

  • Totaal aantal stemmers
    69

Brmc

MF veteraan
28 mrt 2005
1.222
1
Medemblik
nog een maandje en ik ben 25-kw af *O*
niet dat ik nu ontevreden ben over me motor maar toch wil ik wat zwaarders gaan rijden.

ik zit te kijken naar één van onderstaande drie v-twin's van 1000cc, maar welke keuze is volgens jou de beste en waarom zou ik die dan moeten kiezen?

Suzuki SV1000 s
Suzuki TL1000 s
Honda VTR Firestorm 1000

alvast bedankt voor reactie :Y
 
Honda natuurlijk... geen twijfel over mogelijk
Waarom?? omdat het honda is natuurlijk. meer argumenten heb je toch niet nodig??
 
Van 25 kw naar 1000 cc :? Flinke stap hoor ;)
Persoonlijk zou ik een tussenstap maken en een 650 V-twin zoeken, Cagiva Raptor, SV650 of een ER6 (staande twin). Denk dat je dan al sch(r)ik genoeg hebt :X

Maar goed, als je toch wilt zoeken naar een 1000 cc twin, wel eens aan een Tuono gedacht :?
Wat het beste is uit jouw lijstje moet jezelf ontdekken door te gaan proefrijden! Ze zijn allemaal goed, niets mis mee. Je moet zelf uitvinden wat prettig rijdt, zit en stuurt ;)
 
Van 25 kw naar 1000 cc :? Flinke stap hoor ;)
Persoonlijk zou ik een tussenstap maken en een 650 V-twin zoeken, Cagiva Raptor, SV650 of een ER6 (staande twin). Denk dat je dan al sch(r)ik genoeg hebt :X
is nogal een stap ja.
ga denk t.z.t. ook even proefrijden op een 650cc
 
Ik heb op alle 3 gereden. De TL is heftig en qua zithouding tov de SV en VTR sportief en ik zou de TL niet als eerste nemen nu je volvermogen mag gaan rijden. SV is qua techniek en vormgeving het minst gedateerd en is heel neutraal en vergevingsverzind (vriendelijk) qua rijden. De VTR is eigenlijk hetzelfde qua gedrag als de SV. Ik vind de VTR qua zithouding voor langere personen wat comfortabeler en een fijn zadel. De VTR blinkt weer niet uit in zuinigheid, 1 op 12 is toch wel maximaal. De VTR is ruim voorradig op de tweedehands markt. Succes ermee!
 
is nogal een stap ja.
ga denk t.z.t. ook even proefrijden op een 650cc

Ach nee joh, zo'n SV1000 rijdt echt niet moeilijker / spannender dan de 650. Dus ik zou gewoon direct voor de juiste motor gaan. Maar om dezelfde reden kun je je ook afvragen of de SV1000 wel zo veel meer biedt dan de 650... Idd gewoon even beide proefrijden. Persoonlijk zou ik de meeste interesse hebben in de VTR of een Tuono.
 
Ach nee joh, zo'n SV1000 rijdt echt niet moeilijker / spannender dan de 650. Dus ik zou gewoon direct voor de juiste motor gaan. Maar om dezelfde reden kun je je ook afvragen of de SV1000 wel zo veel meer biedt dan de 650... Idd gewoon even beide proefrijden. Persoonlijk zou ik de meeste interesse hebben in de VTR of een Tuono.
Wattie meer biedt? Een hoop vermogen ofcourse *O*
En ja dat is leuk :+
 
Ik zou gaan voor de RSV Mille. Ondergetekende heeft namelijk ook deze overstap van een 125cc naar een dikke V-twin ook gemaakt. En qua looks steekt deze Mille ver boven de genoemde alternatieven uit.

En jah, in eerste instantie schrik je wel van het vermogen :+ .

740691.jpg
 
Die TL1000's die schijnen best listig te wezen, niet echt vriendelijk zeg maar...
Ook hadden ze wat kinderziektes, zoals de hittebescherming van de rotatieschokbreker, die bij de TLR toen allemaal weer opgelost waren.

Niet gebaseerd op ervaring (ik heb alleen eens een TL1000R gereden) maar op looks zou ik dan voor een SV gaan :Y .

Is de 916 al genoemd?

Is eigenlijk een L maar goed..

(Afbeelding)
Een L-twin vind ik zo'n rare benaming |( . Gewoon een V-twin met een blokhoek van 90 graden :z
 
Ik ben het met de rest eens dat een dikke 1000 v-twin niet echt verstandig is gelijk na je 25kw periode...

De firestorm is een fijne motor... En idd een honda(+200punten).. alleen erg bruut is hij niet(vond ik). Maar gaat wel bij elke willekeurige snelheid in z'n 1 op 't achterwiel.(ook als je dat soms niet wil)

De tl zou ik al helemaal laten staan... net als de sv1000...

Met +/- 75 pk heb je meer dan genoeg fun! Ik zeg dus ook(als honda-man): SV650!

Stuurt goed, remt goed, trekt serieus hard weg bij 't stoplicht! en je kan er alles mee..
 
Geef je menig een 1000cc-er aardig wat te doen op krappe weggetjes :Y
En je kan het langzam opbouwen: begint eerst op standaard motor, later laten kietelen bij Hoogland en een paar jaar verder doe je de stap naar een 1000cc :)

Daarnaast zijn ze niet duur en hebben wel de looks :Y
 
Ik zou gaan voor de RSV Mille. Ondergetekende heeft namelijk ook deze overstap van een 125cc naar een dikke V-twin ook gemaakt. En qua looks steekt deze Mille ver boven de genoemde alternatieven uit.

En jah, in eerste instantie schrik je wel van het vermogen :+ .

(Afbeelding)
Engine and transmission
Displacement: 997.62 ccm (60.87 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 130.00 HP (94.9 kW)) @ 9500 RPM
Torque: 99.00 Nm (10.1 kgf-m or 73.0 ft.lbs) @ 7000 RPM

Valt toch wel mee met dat vermogen
 
Engine and transmission
Displacement: 997.62 ccm (60.87 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 130.00 HP (94.9 kW)) @ 9500 RPM
Torque: 99.00 Nm (10.1 kgf-m or 73.0 ft.lbs) @ 7000 RPM

Valt toch wel mee met dat vermogen
Zegt iemand die Duc 998 rijdt |(
Als je van een ER5 af komt zal je het vast anders beleven :P
 
Valt toch wel mee met dat vermogen

Ja. In vergelijking met de nieuwste 4 in lijn motoren met 175 pk of meer, is dit niet veel jah. Het gaat erom hoe het op de weg wordt gebracht. En dat is bij zo'n Mille heel erg bruut. Plus met een V-twin komt het koppel om de hoek kijken. Dit zorgt ervoor dat deze brommer als de brandweer gaat, wanneer vol gas wordt gegeven vanaf de 3.500 toeren.

Dit alles zorgt voor een fantastische rijervaring O-)
 
Ja. In vergelijking met de nieuwste 4 in lijn motoren met 175 pk of meer, is dit niet veel jah. Het gaat erom hoe het op de weg wordt gebracht. En dat is bij zo'n Mille heel erg bruut. Plus met een V-twin komt het koppel om de hoek kijken. Dit zorgt ervoor dat deze brommer als de brandweer gaat, wanneer vol gas wordt gegeven vanaf de 3.500 toeren.

Dit alles zorgt voor een fantastische rijervaring O-)

Oh! dat wist ik niet

|( Duh, ik heb een 998 :)
 
Oh noh, wat zeur je dan over vermogen.

:+ (ps het is nog vroeg voor mijn doen 8-) )

130 PK is toch niet enorm? en vanwege mooie vermogensopbouw wordt het ook nog eens 'vriendelijk' op de weg gebracht. Dat zal bij de aprilia niet veel anders zijn denk ik.
Alleen af en toe een verassende power wheely, maar goed dat houdt je scherp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan