Welke van deze 2 motoren zouden jullie voorkeur hebben en waarom?

CDA441

MF veteraan
26 feb 2014
2.916
723
Belgiek
Lag het aan mij zou ik de Shiver nemen als het moest. Maar ik heb iets tegen 4 cilinders, die klinken allemaal als 13 in een dozijn. Zo'n Aprilia heeft tenminste nog wat karakter ;)
 

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
2.631
414
Of je koopt gewoon twee motoren...

Of een andere motor voor elke dag van de week..
 

Spits

_____
Donateur
2 dec 2010
34.984
24.364
Mijn ZRX is ook een onvriendelijk hok, net zoals z n baas ,hollen of stilstaan👍
 

mollen

zzr600 '90 / tdm850' 95 / cb1000r abs '10
15 aug 2016
138
20
H
Idd die gasrespons is best heftig.
Was bij de aanschaf van mijn huidige motor aan het twijfelen tussen mt09 en cb1000r.
De betere gasrespons van de onda heeft de doorslag gegeven,naa een testrit op beide.
 

Willem

KROONSTEEN
Donateur
22 aug 2005
16.712
31.499
Kampen (Overijssel)
De CBR1000RR die ik had is de meest soepele fiets die ik ooit gehad heb.
Zo soepel dat je er niet eens een dyno mee op hoeft, pre-fucking-cies zoals het hoort te zijn. Naast het woord lineair in het woordenboek staat het plaatje van een CBR1000RR.
En als dat allemaal zo saai en voorspelbaar is waarom zou je dan zoveel geld uitgeven aan het gladstrijken van de op 🐫een kameleruggelijkende koppelkromme die meer dips heeft dan een borderliner op een slechte dag die je motorfiets heeft want je pleegt dan toch karaktermoord?
 

Atacama

Die hard MF'er
31 okt 2018
323
173
Haarlem
Je moet de motor kiezen die het beste zit en het lekkerste aanvoelt. Rijden dus!
Maar ik wil mijn ervaring wel delen over de honda, die ik ook als eerste motor heb gekocht, en na ruim een jaar nog erg blij mee ben.
Een heerlijke fiets om mee te beginnen naar mijn mening. En wel om de redenen dat het gas wat rustiger is in lagere toeren en de motor op zichzelf heel soepel en gemakkelijk stuurt. Ook in de eerste maanden kon ik hem al in een bocht corrigeren bij een zelf gemaakt foutje, etc etc. En als je een keer zin hebt gas te geven jaag je hem in de toeren en dan sprin(g)t hij weg, niets saais aan.
Heb ondertussen op een aantal andere motoren gezeten en ondanks dat de meeste ook leuk zijn ben ik zeer tevreden met deze keuze. De een is en voelt zwaar door de bochten heen, de andere is hard werken en zit voor geen meter. En de meest krachtige vond in helemaal niet zoveel spannender dan de Honda.

En ja ik vind het ook heerlijk om lekker rustig te rijden zonder allemaal fratsen. En tegelijk heerlijk dat als je wil flink gas kan geven waarbij maar weinigen je bij willen houden in een sprintje. Op dat punt heeft deze 4 cilinder alles waar ik als beginner naar zoek. Word mijn volgende perse weer een 4 cilinder? Dat dan weer niet maar er is niets saais aan naar mijn mening.
 

JHW

Die hard MF'er
19 sep 2015
644
539
Een heerlijke fiets om mee te beginnen naar mijn mening. En wel om de redenen dat het gas wat rustiger is in lagere toeren en de motor op zichzelf heel soepel en gemakkelijk stuurt. Ook in de eerste maanden kon ik hem al in een bocht corrigeren bij een zelf gemaakt foutje, etc etc.

Dat is juist de reden waarom mensen een vier-in-lijn weleens wat saai noemen. Allemaal zo voorspelbaar, soepel en makkelijk te controleren. Tuurlijk zit er wel gang in als je hem een beetje op stang jaagt. Maar niet echt intimiderend. Dat geldt evengoed voor sommige twins, want een Gladius of V-Storm 650 zijn ook makke lammetjes. Een Speedtwin 1200 is daarentegen weer een stuk spectaculairder.
 

Spits

_____
Donateur
2 dec 2010
34.984
24.364
De motor op zich maakt niet zoveel uit, t is de berijder die m saai maakt 😂
 

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
17.230
5.217
tilburg
De CBR1000RR die ik had is de meest soepele fiets die ik ooit gehad heb.
Zo soepel dat je er niet eens een dyno mee op hoeft, pre-fucking-cies zoals het hoort te zijn. Naast het woord lineair in het woordenboek staat het plaatje van een CBR1000RR.
En als dat allemaal zo saai en voorspelbaar is waarom zou je dan zoveel geld uitgeven aan het gladstrijken van de op 🐫een kameleruggelijkende koppelkromme die meer dips heeft dan een borderliner op een slechte dag die je motorfiets heeft want je pleegt dan toch karaktermoord?

Ik reed een triumph daytona 675 op straat.
Dat ding loopt zo lineair als een zwitsers uurwerk.
Maar ......................SAAI😐
Nu circuit fiets ,komt ie helemaal tot zijn recht met zijn voorspelbaarheid👌
 

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
17.230
5.217
tilburg
Mijn fun vs ZRX 🤣🤣🤣,
Maar heb met beide evenveel lol 👍,
En die fun is zo saai dat je zelfs daar weer mensen mee verrast ,want t ding stuurt👍

Ik heb het over het motor(blok) karakter.
Qua sturen is de daytona beter,qua zithouding ruk.
Qua koppel en zithouding de moto morini,het blok een eigenzinnige bitch 😍
 

Spits

_____
Donateur
2 dec 2010
34.984
24.364
Ik heb het over het motor(blok) karakter.
Qua sturen is de daytona beter,qua zithouding ruk.
Qua koppel en zithouding de moto morini,het blok een eigenzinnige bitch 😍
T motorkarakter 🙄de Fun komt niet vooruit ,de ZRX ehmmm alleen maar👍
 

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
17.230
5.217
tilburg
T motorkarakter 🙄de Fun komt niet vooruit ,de ZRX ehmmm alleen maar👍

Ja ik heb ook de grootse lol met ..................mijn Maxsym 600 motorscooter (240 kg met 48 pk)
Dus ik snap het idee 🤗
ZRX is,bij mij, trouwens ZXR
Mijn klassieke fiets🤪
Ja ik kon niet kiezen,nu zit ik er met 4 opgezadeld 🧐😐
IMG_20200327_184652.jpg
 
Bovenaan Onderaan