Welke verf voor overspuiten remklauwen??

Lanterfanter

Rookie
14 apr 2003
9
0
Vlaardingen
De remklauwen van mijn motor zien er erg verweerd uit, ik weet echter niet welke verf ik het best kan gebruiken.

Er zijn wel spuitbussen speciaal voor remklauwen maar alleen in rood en geel...

Hittebestendige verf is er wel weer in het zwart maar daar staat op dat het voor een goede uitharding verhit moet worden tot zo'n 300°C...

Of kan ik er gewone verf voor gebruiken?

Als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het graag!
 
Bij mijn auto's maakte ik de remklauwen eerst schoon met een roestborstel, daarna overvloedig met remreiniger inspuiten en vervolgens met velgenspray (Motip,zilver) een kleurtje geven. Met 1 van die auto's reed ik altijd heel extreem (aangepaste remmen en toch vaak fading), maar de verf bleef altijd keurig zitten. Zelfs een hogedrukreiniger spoot het er nog niet af..
 
Ik gebruik sinds kort lak van het merk Montana.
Dit heeft verschillende voordelen:

1) spotgoedkoop (4 euro per bus van 250 ml.)
2) hittebestendig (staat niet vermeld op de verpakking, maar het spul blijft zelfs al weken zonder problemen op mijn motorblok zitten)

Let op: NIET overspuiten met een andere lak (bijv. glansvernis); dat vreet elkaar onmiddellijk op!

Succes met spuiten!
 
Overspuiten met Wurth - alluspray?
Deze spray (ook wel vloeibaar alluminium genoemd) is hittebestendig, oxideert niet, is beresterk (krast niet) en is bestand tegen de meest agressieve poetsmiddelen. Enige nadeel is dat het enkel verkrijgbaar is in allu-zilver :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan