Welke verf ?

riessie

MF veteraan
21 apr 2006
2.160
0
Rotterdam
Ik ben m'n woon/werk motor aan het opknappen na een slopende winter... en nu wil ik een aantal onderdelen zoals stepjes standaard en remklauw weer mooi zwart spuiten. En mn carterdeksel weer zilver... kan dit met gewone bouwmarkt spuitbussen ?
Het is geen posermotor maar moet wel goed zijn... ;)

Alvast bedankt...
 
Ik zou de metalen delen een paar dagen/weken ietsjes vochtig houden met diesel (en veel rijden); je zult verbaasd staan hoe alles wat niet muurvast zit eraf dondert.

Daarna het metaal dat je zwart wilt hebben, goed droogwrijven en penselen met D2 of Noverox, antiroest-spul dat er wittig opgaat en bij contact met metaal dofzwart opdroogt. Mag overschilderd worden maar hoeft niet.

Wel zorgen dat er geen diesel aan/in remmen komt.
 
Laatst bewerkt:
Autolak gebruiken, van Motip of iets dergelijks.
Oude verf goed schuren, loszittende verf verwijderen.
Eerst een grondlaag spuiten (grondverf van hetzelfde merk gebruiken!!)
en daarna aflakken met de spuitbussen autolak.
Het zilver/aluminium daarna overspuiten met blanke lak (ook weer van hetzelfde merk)
en alles ziet er weer als nieuw uit.

Succes
 
Als het niet teveel moeite en geld mag kosten, kan je voor de zwarte onderdelen ook een paar spuitbussen Hammerite lak nemen. Deze wordt na een paar weken uitharden redelijk hard en is er ergens een klein spettertje roest blijven zitten, dan komt het er niet geljk weer door.
 
Persoonlijk zou ik het laten stralen en coaten, als je geluk hebt kan een lokale coater-boer het zo voor je meenemen in de volgende productiebadge. Prijstechnisch is het vaak niet veel duurder als verf/lak en daarnaast is het veel harder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan