welke vertanding??

bikerider

MF veteraan
6 jan 2006
1.403
2
Hoofddorp
ik weet niet of ik er goed maar angezien de meeste met een fighter ook wel van stunten houden stel ik mijn vraag hier. Ik ben de trotse bezitter van een 25kw zxr400 en nadat ik met daliks heb gesproken over hoe het zou gaan om een zxr op 1 wiel te krijgen is het bij mij opgekomen om er een andere vertanding op te zetten. ik heb nu een standaard vertanding (weet nit hoeveel tanden deze op een zxr heeft) maar wil deze dus vergroten om een grotere trek kracht op te bouwen. Aangezien de top van je motor lager zal liggen zijn er o ok nog andere nadelen?
Bij voorbaat mijn dank.
tim
 
Ik had op mijn 25kw CBR600 1 tandje kleiner vooraan en ging prima, vanuit zn 1 omhoog en dan door naar zn 2.

Heb daarna nog een tijdje met dezelfde vertanding gereden op vol vermogen, en na wat meer veranderingen achter nog 3 tanden groter (en K&N filter, dynojet 2 kit, etc). Trekt als een beer en gaat bij ongeveer 215 (digitaal gemeten) in de toerenbegrenzer in zn 6. Op de snelweg draait ie wel meer toeren als voorheen, en zuipt daardoor wel meer. Op dijkjes en binnendoor weggetjes is hij echter zuiniger geworden... :?

Bjorn
 
heb bij m'n vorige zxr(r) ook even rondgereden met 1 kleiner voor en 3 groter achter...was steeds opzoek naar een 7e versnelling, kon niet wennen aan hogere toerental.
wel als eerste weg bij het stoplicht, maar ging mij te vaak op het achterwiel koste me uiteindelijk ook een paar voorpoot keeringen.
op degene die ik nu rijd gewoon weer alles standaard.
 
heb bij m'n vorige zxr(r) ook even rondgereden met 1 kleiner voor en 3 groter achter...was steeds opzoek naar een 7e versnelling, kon niet wennen aan hogere toerental.
wel als eerste weg bij het stoplicht, maar ging mij te vaak op het achterwiel koste me uiteindelijk ook een paar voorpoot keeringen.
op degene die ik nu rijd gewoon weer alles standaard.

Zoals jij hem had "vertand" heb ik nu op mijn 636 :Y
Bevalt super, alleen idd mis je de 7e versnelling :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan