welke vertandingen zijn het best voor zolder en assen

18 apr 2007
111
0
vaals
hallo ik ben mike

mensen ik wil graag van jullie weten welke vertanding jullie gebruiken op zolder en assen
omdat ik nu de ketting en tandwielen moet vervangen wil graag weten hoeveel tanden voor en achter jullie rijden

graag reactie o sorry ik rij een suzuki gsxr 1000 van bj 2002/03
 
hallo ik ben mike

mensen ik wil graag van jullie weten welke vertanding jullie gebruiken op zolder en assen
omdat ik nu de ketting en tandwielen moet vervangen wil graag weten hoeveel tanden voor en achter jullie rijden

graag reactie o sorry ik rij een suzuki gsxr 1000 van bj 2002/03

Zolder is een langzame baan: 1 1e versnellingsbocht en 4-5 2e vesnellingsbochten.
Het rechte stuk is kort en daar zit je op top op ca. (200-240km/h).
Je accelereert dus veel in 2-3-4 versnelling en je hebt met je 1000 altijd voldoende topsnelheid.
Ik zou gaan voor achter 2-3 tandjes meer (of voor 1 minder)

Maar goed, ik ben maar een recreatief rijder. De prof's zullen het vast beter weten.
Assen weet ik niet, nooit gereden.
 
Laatst bewerkt:
Zolder is een langzame baan: 1 1e versnellingsbocht en 4-5 2e vesnellingsbochten.
Het rechte stuk is kort en daar zit je op top op ca. (200-240km/h).
Je accelereert dus veel in 2-3-4 versnelling en je hebt met je 1000 altijd voldoende topsnelheid.
Ik zou gaan voor achter 2-3 tandjes meer (of voor 1 minder)

Maar goed, ik ben maar een recreatief rijder. De prof's zullen het vast beter weten.
Assen weet ik niet, nooit gereden.

ik ben absoluut geen pro..maar welke bocht pak jij in de 1e?
 
zo mensen ben vandaag zolder geweest dus op 30 maart en de eerste 3 sessie geeg regen en toen begon het maar toch gereden.

nou ik heb mijn vertanding gevonden 17 voor en 46 achteren gaat zeer goed en 1 versnelling heb ik ook niet nodig gehad.
maar goed

maar waar kun je eigenlijk de ronden tijden zien die je hebt gereden van zolder als je van hun een transponder hebt gehad.
 
zo mensen ben vandaag zolder geweest dus op 30 maart en de eerste 3 sessie geeg regen en toen begon het maar toch gereden.

nou ik heb mijn vertanding gevonden 17 voor en 46 achteren gaat zeer goed en 1 versnelling heb ik ook niet nodig gehad.
maar goed

maar waar kun je eigenlijk de ronden tijden zien die je hebt gereden van zolder als je van hun een transponder hebt gehad.

niet..is alleen voor geluidmeting
 
maar waar kun je eigenlijk de ronden tijden zien die je hebt gereden van zolder als je van hun een transponder hebt gehad.

Voor de circuitcursussen en het vrij rijden wordt de transponder alleen gebruikt om te traceren of je over de finish komt en de geluidsmeting

Misschien dat als je vooraf bij het ophalen van de transponder aangeeft graag je tijden te willen hebben, ze je rondetijden vast kunnen leggen zodat je die na afloop van de dag kunt ophalen.
 
Laatst bewerkt:
hallo mensen ben ik weer
heb nu besloten toch maar eens zelf tegaan werken aan me motor heb ketting breek set bestelt ketting tandwielen en ketting spanner

maar hoe precies moet ik het nou doen?
op de ketting zit er een bepaalt slot op die of zo of maakt het niet uit waar ik de ketting breek voor schakels eruit tehalen.

en als ik nu een tandwiel heb met 46 tanden en wil dan regenbanden erop doen met andere velgen en daar zit tandje 44 op moet de ketting dan nieuw gespannen worden of niet?

tja graag meer informatie hoe ik dingen het beste kan doen moet toch eens beginnen die dingen teleren.
 
maar hoe precies moet ik het nou doen?
op de ketting zit er een bepaalt slot op die of zo of maakt het niet uit waar ik de ketting breek voor schakels eruit tehalen.
Correct :Y Even 't slotje zoeken en open 'breken' ;)


en als ik nu een tandwiel heb met 46 tanden en wil dan regenbanden erop doen met andere velgen en daar zit tandje 44 op moet de ketting dan nieuw gespannen worden of niet?
Ja, uiteraard. Anders hangt je ketting slap hé (minder tandjes = minder omtrek)


tja graag meer informatie hoe ik dingen het beste kan doen moet toch eens beginnen die dingen teleren.
Wat wil je precies weten? :)
 
nou wat ik precies wil weten.

was die dingen wat ik wilde doen zoals met die ketting of het goed is wat ik dacht.
want wil niks kapot maken en meteen goed als het kan daarom informeer ik me liever even.
tja heb ook nog nooit de banden zelf demonteert omdat ik bang was dat ik ze niet meer goed kon monteren.

zoals laats in zolder 30 maart begon het de laatste 2 sessie te regenen en had regen banden bij me op andere velgen maar wist niet precies hoe het moest dacht laat maar.

omdat ik ook niks voor de ketting had en zo bv de spanner.

voor jullie zullen het vaak simpele vragen zijn en soms denk ik dat ook maar toch voor de zekerheid vraag ik het liever even hier.

en ben blij dat hier mensen zijn die reageren op mijn vraagjes
 
Een band kan je in principe wel zelf vervangen hoor. Ook zonder (de-)montageapparaatdinges ;)

Check even het filmpje van RWP (Rottadam wheely posse) hoe zij het doen. Een perfecte uitleg geven ze erbij.

Als je nog wat vraagjes hebt, gewoon stellen! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan