Welke vervolg-opleiding?

Kcir

MF'er
8 jun 2009
103
11
Delft
Beste allemaal,

Deels naar aanleiding van dit topic (VRO bochten) het volgende:

Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een leuke motortraining. Ze heeft nu ruim 2 jaar haar rijbewijs en best wat km's gemaakt ondertussen (waaronder vakanties en weekendjes in Schotland, Ardennen, Vogezen, Sauerland). Het leek mij leuk om haar een vervolgopleiding cadeau te doen, met name omdat ze toch enigszins terughoudend rijdt. Niet dat ze knee-down door de bocht moet hoor, maar ik denk dat ze beter/zekerder kan dan ze nu doet.

Nu ben ik een beetje aan het inventariseren. In eerste instantie gedacht aan VRO-bochten, maar daar hoor ik verschillende verhalen over. De VRO-op-maat lijkt me ook een mooie, maar helaas is die nog maar één dag en dan kunnen we helaas niet.

Daarom de vraag: welke opleidingen zijn er nog meer?
Ik vond bij de ANWB (Safety Experience) de opleiding Motor Openbare Weg. De omschrijving beviel me wel, maar geen idee of het daadwerkelijk iets is.

Motorcircuittraining ook nog gezien, is dat vergelijkbaar met VRO bochten? Prijs is wel behoorlijk anders dan bij de KNMV... Lijkt erop alsof je 4x 10 minuten gaat rijden en lijkt me erg gericht op circuit-rijden.

Ook deze sprak mij erg aan: Rijvaardigheidstraining circuit - Motor-trainingen.nl

En zo zijn er nog vele grotere en kleinere aanbieders en ik heb eigenlijk geen gevoel bij wat een goed instituut is om een dergelijke training te doen. Daarom graag jullie ervaringen!
 
Een optie waar je misschien nog niet aan hebt gedacht: even bellen met de rijschool waar ze twee jaar geleden haar rijbewijs heeft gehaald?

Circuitgerichte trainingen zijn misschien wat beperkt omdat geen speciale oefeningen gaat doen behalve rondrijden op tempo, maar ik kan je garanderen dat je op de terugweg naar huis heel anders op de motor zit. Motorcircuittraining had je al gevonden, dat is een goede voor beginners die geen race-aspiraties hebben, 2theexperience is vergelijkbaar maar die rijden niet op het politiecircuit.

"Officiële" opleidingen zoals VROs zijn vrij prijzig, maar ongetwijfeld het geld waard.
 
Ik zou een of andere managers opleiding doen, die weten altijd precies hoe alles moet...
 
Heb zelf via mijn monteur, die ook instructeur is, de afgelopen jaren een rijvaardigheidstraining/dag gedaan op het Midland circuit.

Is eigenlijk een buiten kartbaan naast het politiecircuit in Lelystad, dus echt circuit rijden is het niet. Het is gericht op bochtentechniek ,lijnen rijden en houding op de motor.

Wat je die dag aan het doen bent is ook zeer vergelijkbaar/toepasbaar in de bochten die je tegenkomt in het buiteland (Duitsland, Luxemburg etc)
 
Sommigen rijscholen bieden een bochten les aan voor de puntjes op de i.
Zelf ook gedaan, mijn vriendin is er toevallig vandaag naartoe (Motowise in Geervliet).
Een uurtje of 4-6 oefenen wat je wilt, zonder dat het een motorrijles is zoals voor je rijbewijs.
Ik vond het erg leerzaam, stuurde bijvoorbeeld te vroeg de bocht in bij hoger tempo iets wat je met normale lessen niet kan/mag doen. Iemand moet dat even zeggen tegen je, rijdt zoveel makkelijker.
Delft>Geervliet is nog wel te doen qua reistijd, de instructeur is top, gaf ook (politie)rijles op Lelystad.
Wil je meer info dan stuur je maar een pb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan