Welke verzekeraar??

BikersUnited

MF'er
18 jul 2018
30
4
Hoi allemaal,

Zaterdag haal ik mijn gloednieuwe MT-07 op, alleen vraag ik mij af welke verzekeraar ik het beste kan nemen.
Ik dacht ze te kunnen vergelijken op Independer, helaas hebben ze geen vergelijker voor motoren :/

Wellicht handige gegevens:

Motor staat in de schuur, schuur kan op slot.
Ik heb een ART4 schijfremslot, ook een ketting maar heb geen grond/muuranker om de ketting mee te verbinden.
Verder ben ik ook van plan om in de winter te rijden (ivm winterstop), koud weer houdt mij niet tegen. Gladheid wel.

Hoor graag jullie advies, de allrisk (duurste) zal ik niet nemen, voor mij wordt het de middelste (diefstal is voor mij het belangrijkst).
 
Ze hebben allemaal toch een site waarop je de prijzen kunt vergelijken? In dit topic gaat iedereen alleen maar zijn eigen verzekeraar aanprijzen, vaak zonder ooit eens schade gehad te hebben... :X

Goednieuw doe ik zelf trouwens altijd een jaar of 2 in de all risk, maar dat moet je zelf weten.
 
Duidelijk is wel dat wanneer je jong bent, en ook zonder schade-vrije jaren dat je de hoofdprijs gaat betalen voor een All-Risk-verzekering.
Hier op MF vaak genoeg premies genoemd zien worden waarmee je de lol van het motorrijden je bijna vergaat.
Maand-premies die voor mij zelfs als jaar-premie veel te hoog zouden zijn.

Succes met zoeken!
 
advies kan ik je niet geven over wie je moet nemen daarvoor veranderen de voorwaarden per maatschappij te veel per jaar. ook zal waar je woont invloed hebben op de prijs maar die invloed verschilt ook per verzekeraar.
het is een kwestie van de voor jouw belangrijke voorwaarden goed doorlezen zo als stalling, beveiliging en dergelijke en dan offertes aanvragen voor jouw situatie.
en dat je geen grondanker hebt is natuurlijk simpel op te lossen door er 1 te installeren.
 
Ik ben 27 jaar, heb mijn eerste motor in april 2017 gehaald (Honda uit 1997) en zit bij de KNMV. Bevalt me goed en de premie is prima (ongeveer 8 a 9 euro per maand, standaard WA). Vond het idee dat ik mijn motor verzekerd heb bij een daadwerkelijke motorrijders vereniging best fijn en ze bieden volgens mij ook pechhulp aan als je ergens stil komt te staan en je je motor niet wilt/kunt achterlaten (volgens mij, pin mij er niet op vast).
 
Ik heb zelf onlangs allrisk afgesloten bij Unive. 75 per maand zonder No claim korting voor een Z900. Hoeveel Pk per kilo kan ook nogal schelen voor de kosten. Bouwjaar uiteraard ook voor diefstal en allrisk.

Ik wilde naar verzekeruzelf, maar die deden wat moeilijk over het feit dat ik mijn rijbewijs nog niet had. Zij lijken beduidend goedkoper als de rest, maar kijk vooral de voorwaarden goed na.

Ook mijn motor staat met een art4 diskslot en in een goed afgesloten garage.

Wellicht dat je hier iets aan hebt.
 
Gloednieuw en geen all-risk....vind ik een vreemde combinatie maar goed jouw keuze.

Je hebt toch meer verzekeringen lopen dus informeer bij dezelfde aanbieder ivm combinatie korting.

Ik heb al mijn verzekeringen bij 1 kantoor lopen en tot op heden nog nooit een andere goedkopere kunnen vinden. Is ook niet zo nodig want ik heb een motorfiets maandpremie van 3,05 euro...dus daar kan ik niet zoveel mee uitsparen. Maar alle kleine beetjes helpen mbt tot de andere verzekeringen...opstal/inboedel/reis etc.....
 
Je vraagt "de beste" maar wat bedoel je daar mee

de goedkoopste of degene met de beste voorwaarde?
 
Unive zat ik bij. Beste prima, ook als er wat was, maar wat gaat de communicatie met Unive moeizaam.

Een telefoonnummer waar je met alles terecht kan is er niet echt. Je moet dan altijd mailen (ook wanneer je eindelijk iemand aan de telefoon hebt) waardoor antwoord weer dagen op zich kan laten wachten. Dit ging mij uiteindelijk irriteren. Bellen omtrent premies e.d. dat kan wel, maar niet wanneer het over claimen of informatie over een claim gaat.

Ik had zelf alles graag ondergebracht bij FBTO, want daar liepen al mijn verzekeringen op de auto en motor na. Ook erg tevreden over hen, maar zij verzekeren het type auto welke ik heb niet. Never nooit niet. Dat vond ik zelf bijzonder jammer!

Nu zit ik via mijn tussenpersoon bij NH1816. Daar had ik nog nooit van gehoord en ik heb geen ervaring nog met hun mbt contact of het claimen van iets. Ik zit er pas een paar maanden.
Zij waren voor mij wel goedkoper onder aan de streep met alle verzekeringen vergeleken met Unive met dezelfde voorwaarden (ondanks dat dit niet zo op hun website staat, maar dat zal vermoedelijk door mijn tussenpersoon komen).

Ikzelf let eigenlijk altijd op of de verzekeraar niet meer dan een art.4 slot eist in het geval van diefstal.
 
Gloednieuw en geen all-risk....vind ik een vreemde combinatie maar goed jouw keuze.

Je hebt toch meer verzekeringen lopen dus informeer bij dezelfde aanbieder ivm combinatie korting.

Ik heb al mijn verzekeringen bij 1 kantoor lopen en tot op heden nog nooit een andere goedkopere kunnen vinden. Is ook niet zo nodig want ik heb een motorfiets maandpremie van 3,05 euro...dus daar kan ik niet zoveel mee uitsparen. Maar alle kleine beetjes helpen mbt tot de andere verzekeringen...opstal/inboedel/reis etc.....

De reden dat ik geen all-risk wil is omdat het belangrijkste voor mij de diefstaldekking is, van wat ik gelezen heb is de diefstaldekking niet beter/hoger bij allrisk.
Verdere zaken zoals vandalisme, vergoeding schade door eigen schuld...mijn buurt is te rustig voor vandalisme, verder heb ik genoeg ervaring in het verkeer om geen schade te veroorzaken aan mijn motor, althans dat denk ik.
 
Je vraagt "de beste" maar wat bedoel je daar mee

de goedkoopste of degene met de beste voorwaarde?

De beste voorwaarden, vooral als mijn motor gestolen wordt. Van wat ik onderzocht heb vinden alle verzekeraars die ik tot nu toe bekeken heb mijn art 4 remslot en schuur voldoende voor een verzekering.
Heb alleen nergens gevonden hoelang diefstal vergoed wordt, is dat hetzelfde als bij een auto (wa casco 1 jaar dekking, allrisk 3 jaar)?
 
Ik heb zelf onlangs allrisk afgesloten. 75 per maand zonder. Kreeg No claim korting voor een Z900.
Dat bedoelde ik in een eerdere post. Voor mij is de premie maar 5 tientjes..............per jaar! Waarom moet ik betalen voor brokken-piloten :?
(..............en dat was eerder minder dan 4 tientjes. Voor mijn reis naar Rusland gewijzigd. Wat voorheen niet was: Bouw nu wel no-claim op ! Dus met enkele jaren weer dezelfde premie. )
Zie alleen iets van de verzekeraar als de jaarlijkse premie weer eens wordt afgeschreven.
Krijg dan weer een nieuwe 'groene kaart'. Verder NOOIT contact!!
 
De beste voorwaarden, vooral als mijn motor gestolen wordt. Van wat ik onderzocht heb vinden alle verzekeraars die ik tot nu toe bekeken heb mijn art 4 remslot en schuur voldoende voor een verzekering.
Heb alleen nergens gevonden hoelang diefstal vergoed wordt, is dat hetzelfde als bij een auto (wa casco 1 jaar dekking, allrisk 3 jaar)?
dat is dus voorwaarden lezen. sommigen gaan bijna direct over op dagwaarde anderen geven een aantal jaren nieuwwaarde weer anderen verzekeren een maximaal bedrag (UNIVÉ deed dit jaren dan accepteerden ze je wel maar maar tot een maximum verzekerd bedrag was je motor duurder en hij werd gestolen kreeg je dus het verzekerde bedrag min de afschrijving) en dit soort dingen kom je echt alleen achter door de huidige voorwaarden te lezen.
stalling is ook zo'n ding sommige eisen dat als je binnen 5 km van huis bent dat de motor dan binnen gestald moet worden. ben je lekker mee als je op weg naar huis nog even een boodschap bij de super doet en je motor wordt daar gestolen. ja dat is pech meneer U was binnen 5 Km van huis en hij stond niet binnen dus wij wijzen de claim af.
 
Ik betaal 100 euro per maand voor een WA verzekering t.b.v. mijn Yamaha R6 uit 2008 (rijbewijs is begin dit jaar ingenomen i.v.m. 50km te hard rijden in het koekblik, dus ben 8 jaar lang op deze verzekering aangewezen 8)7 ondanks mijn 7 schadevrije jaren (ben 25))
 
Tja mijn ervaring is dat shoppen online helpt om vervolgens een financieel adviseur te vragen. Die weet alle kneepjes van het vak om de beste premie voor jou te vinden. Dit zou voor mij een reden zijn om eerst een lichte/goedkope motor te kopen en lekker no-claim op te bouwen. Wij betalen nu ongeveer 30,- per motor per jaar WA.

Even rondbellen dus, bijvoorbeeld een adviseur waar jij of familie goede ervaringen mee hebben.
 
Tja mijn ervaring is dat shoppen online helpt om vervolgens een financieel adviseur te vragen. Die weet alle kneepjes van het vak om de beste premie voor jou te vinden. Dit zou voor mij een reden zijn om eerst een lichte/goedkope motor te kopen en lekker no-claim op te bouwen. Wij betalen nu ongeveer 30,- per motor per jaar WA.

Even rondbellen dus, bijvoorbeeld een adviseur waar jij of familie goede ervaringen mee hebben.

Eerst een motor kopen die je eigenlijk niet wilt enkel om een lage premie ten allen tijde te kunnen betalen? :?

Oke.

Goed, ieder z'n ding.
 
Gloednieuw en geen all-risk....vind ik een vreemde combinatie maar goed jouw keuze.

Je hebt toch meer verzekeringen lopen dus informeer bij dezelfde aanbieder ivm combinatie korting.

Ik heb al mijn verzekeringen bij 1 kantoor lopen en tot op heden nog nooit een andere goedkopere kunnen vinden. Is ook niet zo nodig want ik heb een motorfiets maandpremie van 3,05 euro...dus daar kan ik niet zoveel mee uitsparen. Maar alle kleine beetjes helpen mbt tot de andere verzekeringen...opstal/inboedel/reis etc.....

3 euro? Dat is alleen WA dan mag ik hopen, anders word ik opgelicht 😬
 
Heb zojuist bij Centraal Beheer afgesloten, 59 eu per maand, eerste jaar nieuwwaarderegeling bij diefstal. Heb veel opties overwogen, maar is toch deze geworden. Ze zijn ook klantvriendelijk (weet ik uit ervaring), dus dat is mooi meegenomen.

In ieder geval bedankt voor de replies, voor nu ben ik tevreden over mijn keuze. Zal over een jaar weer moeten kijken naar hoe en wat.
 
Eerst een motor kopen die je eigenlijk niet wilt enkel om een lage premie ten allen tijde te kunnen betalen? :?

Oke.

Goed, ieder z'n ding.

Tja niet wil, niet wil: misschien een beetje wil. Ik ben niet zo zwart-wit...
Als ik premies lees van 75,- per maand (900,- per jaar) vind ik dat persoonlijk nog al een keus.
Maak je vervolgens een "boemie" kom je in een risicoklasse te zitten qua premie die nog erger is...
En dan nog alles om die super motor te rijden, terwijl je als jonge bestuurder prima kan beginnen op een goede 2ehands (iets wat veel geadviseerd wordt op dit forum). Wat is er mis met een motor van 3 jaar oud met 10k km's op de teller?

Genoeg off-topic, ik wens TS veel plezier en veilige km's!
 
Heb zojuist bij Centraal Beheer afgesloten, 59 eu per maand, eerste jaar nieuwwaarderegeling bij diefstal. Heb veel opties overwogen, maar is toch deze geworden. Ze zijn ook klantvriendelijk (weet ik uit ervaring), dus dat is mooi meegenomen.

In ieder geval bedankt voor de replies, voor nu ben ik tevreden over mijn keuze. Zal over een jaar weer moeten kijken naar hoe en wat.

Edit: nieuwwaarderegeling geldt voor drie jaar. Dus ben enorm tevreden.
 
All-Risk met nieuwwaarde-regeling voor 3 jaar is bijna een uitdaging om je motor in de kreukels te rijden na 2 jr en 10 mnd!
Rijd je daarna weer helemaal NIEUW!!!!
 
Ik betaal 100 euro per maand voor een WA verzekering t.b.v. mijn Yamaha R6 uit 2008 (rijbewijs is begin dit jaar ingenomen i.v.m. 50km te hard rijden in het koekblik, dus ben 8 jaar lang op deze verzekering aangewezen 8)7 ondanks mijn 7 schadevrije jaren (ben 25))
:O dat is ernstig. En dat komt ook nog eens bovenop boetes, rijontzeggingen en EMG-cursus. Pfffff
 
Dat bedoelde ik in een eerdere post. Voor mij is de premie maar 5 tientjes..............per jaar! Waarom moet ik betalen voor brokken-piloten :?
(..............en dat was eerder minder dan 4 tientjes. Voor mijn reis naar Rusland gewijzigd. Wat voorheen niet was: Bouw nu wel no-claim op ! Dus met enkele jaren weer dezelfde premie. )
Zie alleen iets van de verzekeraar als de jaarlijkse premie weer eens wordt afgeschreven.
Krijg dan weer een nieuwe 'groene kaart'. Verder NOOIT contact!!

Noem je mij nou een brokkenpiloot? Hahaha
Is mijn eerste motor en heb simpelweg altijd lease gereden (nog steeds) waardoor het lastig werd mijn schadevrije jaren over te zetten.

Het kan wel, van auto naar motor! Dus let daar ook goed op bij aanschaf verzekering.
Als je bij dezelfde maatschappij terecht kunt als voor je auto krijg je vaak al een betere prijs.

Wat betreft het beginnen met een iets oudere/goedkopere motor, ik snap het advies wel. Zeker voor de wat jongere medemens onder ons die net zijn rijbewijs heeft. Al was mijn keus voor een motor van 6mnd oud een hele bewuste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan