Welke verzekering accepteerd 25kW met uitdraai?

Gulmaster.

Banned User
13 nov 2003
3.154
0
Waalwijk/Sittard/Waspik
Hallo MF-ers,

Er zijn een aantal topics waarin er wordt gediscuseert van bij welke verzekering je met een 25kW motor met uitdraai terecht kunt voor een verzekering. Zover ik het heb kunnen vinden doen de volgende verzekeringsmaatschappijen mee:
- Unigarant,
- Centraal Beheer,
- London Verzekeringen,
- Stad Rotterdam.

Er wordt er bij geadviseerd om het verzekering af te sluiten bij een tussenpersoon. Al aantal weken ben ik bij mij in de regio op zoek naar een tussenpersoon, maar tervergeefs.

Is er misschien een van jullie, in bezit van een 25kW motor met uitdraai, die zich heeft kunnen verzekeren in de omgeving van Waalwijk, Den Bosch, Tilburg (evt ook Breda, Eindhoven)? Waar, bij welke verzekeringskantoor, hebben jullie je verzekerd???

Handige tips en hints zijn ook van harte welkom :}
 
>>algemeen

Ik weet het, je hebt er helemaal niks aan, maar ik doe het toch :P
en V&O is alleen voor vragen en opmerkingen mbt het forum zelf ;)
 
Hoi, wij hebben de motor van onze zoon, die met uitdraai is teruggetuned naar 25 kw, verzekerd bij Interpolis. Dit gaat via de Rabobank.Zij geven je een brief,waarin staat dat de motor met hun goedkeuring is teruggetuned, en zij de motor verzekerd hebben. Kosten voor wa is ongeveer 175 euro. Dus even naar de Rabobank. Trouwens wij wonen in Wijk en Aalburg, dus de regio is ok.
Succes
 
Hoi, wij hebben de motor van onze zoon, die met uitdraai is teruggetuned naar 25 kw, verzekerd bij Interpolis. Dit gaat via de Rabobank.Zij geven je een brief,waarin staat dat de motor met hun goedkeuring is teruggetuned, en zij de motor verzekerd hebben. Kosten voor wa is ongeveer 175 euro. Dus even naar de Rabobank. Trouwens wij wonen in Wijk en Aalburg, dus de regio is ok.
Succes

Interpolis??? Fijn om te horen! Ik neem aan dat het om de Rabobank in Wijk en Aalburg gaat
Bedankt!

Iemand nog andere verzekeringskantooren voor het geval als de Rabo bij mij moeilijk gaat doen???
 
Ik woon dan wel niet in de omgeving van Waalwijk, maar reageer toch ff.

Unigarant dekt helaas geen 25kw-ers meer op uitdraai. M'n tussenpersoon zei van wel (en denkt nog van wel), maar na een telefonisch gesprek met Unigarant verzekerde zij mij dat zij dit niet meer doen; de begrenzing moet op het kenteken vermeld zijn.

Ik zit dus nu met een probleempje; ik heb een model dat niet op kenteken te begrenzen is vanwege de leeftijd (1989) en omdat 't een italiaanse motor is. KNMV schijnt btw ook niet moeilijk te doen over een uitdraai, dus misschien kan jij (en ik waarschijnlijk nu dus ook) terecht.
 
Ik woon dan wel niet in de omgeving van Waalwijk, maar reageer toch ff.

Unigarant dekt helaas geen 25kw-ers meer op uitdraai. M'n tussenpersoon zei van wel (en denkt nog van wel), maar na een telefonisch gesprek met Unigarant verzekerde zij mij dat zij dit niet meer doen; de begrenzing moet op het kenteken vermeld zijn.

Ik zit dus nu met een probleempje; ik heb een model dat niet op kenteken te begrenzen is vanwege de leeftijd (1989) en omdat 't een italiaanse motor is. KNMV schijnt btw ook niet moeilijk te doen over een uitdraai, dus misschien kan jij (en ik waarschijnlijk nu dus ook) terecht.
:X :X :X :X Weet je dat zeker??????? :o
 
:X :X :X :X Weet je dat zeker??????? :o

Yep. Het rare is dat m'n tussenpersoon wel zegt dat het kan. Bij Unigarant heb ik gebeld met de afdeling motorverzekeringen en na een gesprek van zo'n 15 minuten kwamen ze met de mededeling dat ze dat nu niet meer doen; alleen op basis van een rdw keuring (op je kenteken dus) verzekeren ze je nu. Toen ik zei dat m'n eerste motor ook op uitdraai bij hen verzekerd was, zeiden ze dat dat dus nu niet meer geldt :? .

Ik denk dat ik 't toch maar via m'n tussenpersoon laat doen. Als die zegt dat zij mij verzekeren, heb ik iig iets om op terug te vallen.
 
Yep. Het rare is dat m'n tussenpersoon wel zegt dat het kan. Bij Unigarant heb ik gebeld met de afdeling motorverzekeringen en na een gesprek van zo'n 15 minuten kwamen ze met de mededeling dat ze dat nu niet meer doen; alleen op basis van een rdw keuring (op je kenteken dus) verzekeren ze je nu. Toen ik zei dat m'n eerste motor ook op uitdraai bij hen verzekerd was, zeiden ze dat dat dus nu niet meer geldt :? .

Ik denk dat ik 't toch maar via m'n tussenpersoon laat doen. Als die zegt dat zij mij verzekeren, heb ik iig iets om op terug te vallen.

Ik heb m op dit moment verzekert staan bij Unigarant, 2 maanden geleden begonnen, ik heb daar niets over gehoord! Toen heb ik met de afdeling Acceptatie gebeld, en met uitdraai verzekeren was op dat moment geen probleem.

:? :?
 
Verzekeringen, zucht......

Heb je de toezegging op papier staan? Beetje lullig als er iets gebeurd en ze zeggen dat ze die toezegging nooit gedaan hebben.
 
Ik zit dus nu met een probleempje; ik heb een model dat niet op kenteken te begrenzen is vanwege de leeftijd (1989) en omdat 't een italiaanse motor is. KNMV schijnt btw ook niet moeilijk te doen over een uitdraai, dus misschien kan jij (en ik waarschijnlijk nu dus ook) terecht.
zoiets heb ik dus ook...
mijne is verzekerd bij stad rotterdam, stond er al bij zag ik :)
 
In MOTO73 staat een heel artikel over de regels m.b.t. 25kW motoren, conclusie van dit artikel is dat voor zowel de verzekering als de Politie een uitdraai niet voldoende is. De kentekenpapieren moeten inorde zijn. En je weet hoe verzekeringsmaatschapijen zijn als ze iets ontdekken om niet uit te hoeven betalen!!
 
Ik heb m op dit moment verzekert staan bij Unigarant, 2 maanden geleden begonnen, ik heb daar niets over gehoord! Toen heb ik met de afdeling Acceptatie gebeld, en met uitdraai verzekeren was op dat moment geen probleem.

:? :?

Je moet wel uitkijken. Een tussenpersoon kan zeggen dat ze het verzekeren en een polis voor je in elkaar zetten, maar later als je (wat ik hoop van niet) een ongeluk krijgt oid. En de verzekeringsmaatschappij zegt dat jij niet over de juiste papieren bezit... Dan gaat de verzekeringskantoor je niks uitbetalen. Een verzekeringskatoor in waalwijk heeft voor mij even onderzocht bij de verzekeringsmaatschappijen waar hun zaken mee doen. Ze hebben het allemaal het zelfde gezegd tegen hem (geen juiste papieren -> geen (schade)vergoeding). Vandaar deze topic van: Welke verzekeringsmaatschappijen doen NIET moeilijk met 25kW motor met uitdraai.
 
Terug
Bovenaan Onderaan