welke verzekering dekt een ongeval tijdens motortraining in buitend

Haarspeldbochten heb je in Limburg ook. Hoef je niet voor naar Noorwegen.
Ik ben in het merendeel van noorwegen geweest en het is net als al het ander buitenland; gewoon wat rustig aan doen.
thx ik kom gewoon ook nog eigenlijk uit Limburg erg hé. Ik heb daar 2 jaar motor gereden maar meer woon-studieverkeer toen. had als nadeel dat ik niemand anders kende die motor reed en daarom alleen maar op de voor mij bekende wegen bleef rijden.
 
thx ik kom gewoon ook nog eigenlijk uit Limburg erg hé. Ik heb daar 2 jaar motor gereden maar meer woon-studieverkeer toen. had als nadeel dat ik niemand anders kende die motor reed en daarom alleen maar op de voor mij bekende wegen bleef rijden.
Een voorrijder heb je toch niet nodig als je je rijbewijs hebt?
 
Als je haarspeldbochten wilt trainen is het een kwestie van even naar Kautenbach rijden in Luxemburg en daar aan de noordkant omhoog rijden. Lokaal bekend als de "Petit Stelvio". Als je die bochten kunt rijden kun je overal rijden. Al is de charme er wel een beetje vanaf sinds de weg opnieuw is geasfalteerd.
Kautenbach-Alscheid :9~

Dit zijn twee voorbeelden van wegen die mijn vrouw niet zo leuk vind om te rijden. Dat krijg ik dan ook geheid te horen op de intercom. 🤭
Misschien als ze wat langer haar rijbewijs heeft gaan we gaan weer eens langs. Al moet ik zeggen dat ze dergelijke wegen nu een stuk makkelijker neemt met de Tiger als een paar jaar geleden met de Fazer (FZ6 S2).
 
Een voorrijder heb je toch niet nodig als je je rijbewijs hebt?
nee niet nodig nee. bedoel meer dat ik het dus gewoon leuker vond om samen te rijden. en ik ging destijds gewoon nooit in me eentje onbekende routes ontdekken. is nu wel anders overigens
 
nee niet nodig nee. bedoel meer dat ik het dus gewoon leuker vond om samen te rijden. en ik ging destijds gewoon nooit in me eentje onbekende routes ontdekken. is nu wel anders overigens
Maar je rijdt al meerdere jaren motor, en je zou nu niet naar Noorwegen kunnen?

Ik ging jaar 1 naar de alpen, jaar 2 naar de noordkaap via polen.
 
Maar je rijdt al meerdere jaren motor, en je zou nu niet naar Noorwegen kunnen?

Ik ging jaar 1 naar de alpen, jaar 2 naar de noordkaap via polen.
weet niet of zou kunnen vandaar dat ik topic opende om te kijken hoeveel tijd je ervoor nodig zou hebben en ervaring.

maar ga vnml niet dit jaar naar Noorwegen omdat ik maar 1 week heb en dat wat krap zou zijn als ik kijk wat ik allemaal wil zien. dus moet daar een keer meer tijd voor plannen.
en omdat ik nu toch vnml snelwegen rijd, woon-werkverkeer met mooi weersomstandigheden. wilde ik dus toch wat meer bochten gaan rijden/trainen en wat meer uitstapjes gaan maken met de motor.
kan toch nooit kwaad toch
 
weet niet of zou kunnen vandaar dat ik topic opende om te kijken hoeveel tijd je ervoor nodig zou hebben en ervaring.

maar ga vnml niet dit jaar naar Noorwegen omdat ik maar 1 week heb en dat wat krap zou zijn als ik kijk wat ik allemaal wil zien. dus moet daar een keer meer tijd voor plannen.
en omdat ik nu toch vnml snelwegen rijd, woon-werkverkeer met mooi weersomstandigheden. wilde ik dus toch wat meer bochten gaan rijden/trainen en wat meer uitstapjes gaan maken met de motor.
kan toch nooit kwaad toch
In 1 week naar noorwegen is geen goed plan nee.

Extra rijtrainingen enzo zijn altijd wel een goed plan ja.

Maar die 2 hebben niks met elkaar te maken.
 
In 1 week naar noorwegen is geen goed plan nee.

Extra rijtrainingen enzo zijn altijd wel een goed plan ja.

Maar die 2 hebben niks met elkaar te maken.
ja maar goed wilde dus eerst na Noorwegen. was niet haalbaar. keek na combi korte trips en trianingen want leek me en leuker en leerzame dan alleen. en toen kwam ik dus achter dat de knmv verzekering dit niet dekt. (wel alle vro trainingen maar andere dus niet) zodoende mijn vraag of er andere verzekeringen zijn die wel alle trainingen dekken
 
Ik kan me niet voorstellen dat de KNMV stelt dat de verzekering niet geldig is bij een training op de openbare weg die gegeven wordt door bijv Horizon of motortours. Bij die trainingen zou het bij mij niet eens opkomen om navraag te doen bij de verzekering.

Informeer maar eens op de motorbeurs bij deze bedrijven, en natuurlijk de KNMV zelf.
KNMV heeft zelf ook een commercieel belang bij de VRO's...
 
nou ik zou er ook niet zo snel aan denken. maar ik heb de gewoonte de voorwaarden te lezen en daar stond in dat je beter kon checken bij de verzekering of dit eronder viel en blijkbaar valt het dus echt niet eronder.

de training is niet van horizon of vro maar gegeven door motortraining.nl.

dus het valt er gewoon niet onder hoe stom dit ook klinkt
 
nou ik zou er ook niet zo snel aan denken. maar ik heb de gewoonte de voorwaarden te lezen en daar stond in dat je beter kon checken bij de verzekering of dit eronder viel en blijkbaar valt het dus echt niet eronder.
Dan ben jij niet alleen uniek dankzij je vingerafdruk... :o :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan