Welke verzekering voor de E-motor fiets?

Straatpiloot

Die hard MF'er
6 jul 2009
671
26
Als nieuweling in het E geweld is het nog flink zoeken.
Zijn er hier mensen die al goede ervaringen hebben met verzekeraars?
 
Als nieuweling in het E geweld is het nog flink zoeken.
Zijn er hier mensen die al goede ervaringen hebben met verzekeraars?
Of ze goed zijn weet ik natuurlijk pas bij schade, maar ik kon de mijne verzekeren bij de ASR. Bij Centraal Beheer kostte het destijds (2 jaar geleden) nogal wat moeite, omdat het systeem 0 cilinders niet kon accepteren (of 0 cc, dat weet ik niet meer). Uiteindelijk kwamen ze met de oplossing om hem als auto van het type motor te verzekeren, dus behulpzaam waren ze zeker.

Ik zou gewoon effe rondbellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Energica zonder problemen verzekerd bij Europeesche, via een verzekeringsagent. Wat wel een dingetje is, is dat alarmsystemen lastig te monteren zijn. Hangt samen met catalogusprijs of alarmsysteem gemonteerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Valt inderdaad niet mee om simpelweg een premie te berekenen. Ik wilde even een inschatting doen van de premie meet online heb ik tot nog toe geen verzekeraar gevonden die het merk ZERO kent.
 
Valt inderdaad niet mee om simpelweg een premie te berekenen. Ik wilde even een inschatting doen van de premie meet online heb ik tot nog toe geen verzekeraar gevonden die het merk ZERO kent.

ASR kent Zero wel, Energica niet. Maar ze kunnen Energica wel kwijt in de verzekering.

Bovemij kan ook elektrische motoren in de verzekering, maar ik weet niet of ze dat ook voor particulieren doen.
 
Net nog snel even gekeken bij ASR Als je geen kenteken hebt, kun je weinig.
Als brandstofsoort kennen ze alleen benzine en het merk ZERO komt ook al niet voor in de lijst.

Bij Unive lukte het ook niet, maar als je wel een kenteken hebt kun je in ieder geval een berekening doen. Verder maakte het voor Unive niet uit wat voor brandstof er in gaat, en telt alleen de nieuwwaarde dus als je een motor uitzoekt met ongeveer dezelfde cataloguswaarde kom je ook een heel eind.

Mijn probleem is inmiddels ook opgelost, heb een Kawasaki Versys 1000 gekocht na lang twijfelen. *O*
De zero heeft het uiteindelijk op de puntentelling afgelegd :9
 
onder tussen verzekerd bij de knmv niet de goedkoopste maar daar had ik de rest al verzekerd.

van de week nog door ze naar huis gebracht nadat ik de sleutel van mijn beugelslot kwijt was geraakt.
tja als je dat vereist kun je dat natuurlijk ook krijgen :p
 
Interpolis via de Rabobank verzekerd de elektrische motor ook zonder problemen.
Even kenteken in voeren en er komt meteen uit naar voren dat je elektrisch rijd.
Wa verzekerd was ik al vanaf 8,00 euro per maand voor mijn Brammo impulse R.
Daar komt wel een opzittende verzekering bij maar ik heb alles nu Wa casco met opzittende verzekering voor 14,00 euro per maand.
Valt mij niet tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan