welke verzekering?

Koz

MF veteraan
26 okt 2002
1.014
2
Sittard
Bij mijn huidige verzekeringsmaatschappij heb ik in de loop der jaren een no-claim opgebouwd van 80%. En die neem ik ook mee op mijn motorverzekering. Mooi toch?
Nou...nee.
Mijn verzekering wil mijn 'AssRocket' niet in de all-risk nemen, omdat ze ouder is dan 10 jaar.
Dus, ik wil een andere maatschappij, maar welke?

Welke hebben jullie en wat voor een polis tegen welke prijs?
Hebben ze extra voordelen (bijv. opgebouwde no-claim meenemen *D )?

Koz
 
R6 2000
Ik 1979
Allrisk + Alarm
Provincie Utrecht
3 jaar schadevrij (55% korting) van motor ook op auto
€ 55,- per maand
Unive, daar plukt u... :)
Opm. Kleding en helm is niet meeverzekerd.

 
Laatst bewerkt:
VTR1000F '97
Ik 1971
Allrisk, Geen alarm nodig
Provincie Drenthe
10 jaar schadevrij (70% korting) van auto ook op motor
€ 27,- per maand
Groene Land Achmea
Opm. Kleding en helm is niet meeverzekerd.
 
moet je eens kijken op www.mrfinch.nl

alle vergelijkingen van motorverzekeringen op een rij
Supermakkelijk

type motor invoeren en je krijgt meteen resultaat.

alleen wordt 80% no claim van de auto niet automatisch meegenomen naar de motor.
of is dit niet het geval?
 
Het is economisch ook niet echt verantwoord om een motor van 10 jaar oud all risks te verzekeren tenzij je hem op basis van een vast taxatie o.i.d laat verzekeren. Ik ga er dan even vanuit dat het geen peper dure klassieker is. Een motor van 10 jaar oud is vrij snel total loss en de uitkering die je dan krijgt staat absoluut niet in verhouding tot de premie die jij hebt mogen afgdragen. Denk er nog eens over na. Verzeker hem beperkt casco anders ( diefstal, natuur en brand ).
 
@Koz

Ik sluit me aan bij Soesoeki. Wat is jouw overweging om een 10 jaar oude fiets all-risk te verzekeren? Met auto's en motorfietsen is iha 5 jarige leeftijd van het voertuig de overgangs-leeftijd van all-risk naar WA + mini-casco/beperkt-casco.

Bij deze laatste vorm is de motorfiets verzekerd tegen brand, diefstal, aanrijding met dieren, etc.
 
Waarom zou je all-risk doen? 10 jaar oud, gewoon WA en je ziet wel.

Verzekeren is gokken, ik gok dat ikzelf niet zomaar onderuit ga > geen allrisk. Ik gok wel dat iemand de mijne mee zou willen nemen > beperkt casco.

Je kan ook zo denken: gaat dit 5 jaar goed, heb jij je all-risk premie terugverdiend. Zo niet, ach als het maar één keer gebeurd......
 
Op maandag 09 december 2002 08:57 schreef BertV het volgende:
R6 2000
Ik 1979
Allrisk + Alarm
Provincie Utrecht
3 jaar schadevrij (55% korting) van auto ook op motor
€ 55,- per maand
Unive, daar plukt u... :)
Opm. Kleding en helm is niet meeverzekerd.

Hey BertV,

je had dus drie jaar schadevrij met je auto gereden toen je je verzekering van de motor afsloot bij Unive? Begrijp ik dat goed? Ik was laatst namelijk even voor een offerte bij ze en toen meldde ze mij dat ik mijn schadevrije jaren van mijn auto (nu 2) niet mee kon nemen, omdat dat pas geldt bij 4 schadevrije jaren. Aangezien het nogal scheelt in de premie was ik benieuwd of ik het goed van je begrepen had.

Greetz,
Ezra
 
Het is economisch ook niet echt verantwoord om een motor van 10 jaar oud all risks te verzekeren tenzij je hem op basis van een vast taxatie o.i.d laat verzekeren. Ik ga er dan even vanuit dat het geen peper dure klassieker is. Een motor van 10 jaar oud is vrij snel total loss en de uitkering die je dan krijgt staat absoluut niet in verhouding tot de premie die jij hebt mogen afgdragen. Denk er nog eens over na. Verzeker hem beperkt casco anders ( diefstal, natuur en brand ).
Hier kan ik alleen maar :^ op zeggen.
 
je had dus drie jaar schadevrij met je auto gereden toen je je verzekering van de motor afsloot bij Unive? Begrijp ik dat goed? Ik was laatst namelijk even voor een offerte bij ze en toen meldde ze mij dat ik mijn schadevrije jaren van mijn auto (nu 2) niet mee kon nemen, omdat dat pas geldt bij 4 schadevrije jaren. Aangezien het nogal scheelt in de premie was ik benieuwd of ik het goed van je begrepen had.

Nee, ik heb die jaren (bijna 4 nu) opgebouw met de motor.
Je kunt ze van de motor wel "naar de auto tillen" bedoelde ik.

aangepast...
 
je had dus drie jaar schadevrij met je auto gereden toen je je verzekering van de motor afsloot bij Unive? Begrijp ik dat goed? Ik was laatst namelijk even voor een offerte bij ze en toen meldde ze mij dat ik mijn schadevrije jaren van mijn auto (nu 2) niet mee kon nemen, omdat dat pas geldt bij 4 schadevrije jaren. Aangezien het nogal scheelt in de premie was ik benieuwd of ik het goed van je begrepen had.

Nee, ik heb die jaren (bijna 4 nu) opgebouw met de motor.
Je kunt ze van de motor wel "naar de auto tillen" bedoelde ik.
 
Nee, ik heb die jaren (bijna 4 nu) opgebouw met de motor.
Je kunt ze van de motor wel "naar de auto tillen" bedoelde ik.

Ok, ik begrijp. Zag dat ze bij Unive vereisen dat je ten minste op 50% moet zitten, wil je je schadevrije jaren van je auto meenemen naar de motor. Helaas voor mij dus...

Thnx :}

Greetz,
Ezras
 
ORION DIRECT. Niet doen.

Vreselijke tent. Probeer al tijden een antwoord te krijgen op een brief. Ze laten gewoon nix van zich horen. De premie is laag, Ok, maar ik weet inmiddels waarom. Ze hebben geen personeel die behoorlijk een brief kan beantwoorden. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je eens schade hebt.



CU

D *D *D V
 
Terug
Bovenaan Onderaan