Welke verzekering

Sidewinder

MF veteraan
13 feb 2003
2.611
0
Wat is verstandig. Ik heb nu een maandje met een brikkie (CBX250) rond gereden en er toch achter gekomen dat een top van 105 km/h toch wel iets te rustig is om te leren rijden.

Nu ga ik dinsdag mijn nieuwe fiets ophalen GSX 600 F uit 1994 op 25 KW. Ik moet dus nog een verzekering kiezen. Mijn auto is verzekert dus mijn motor daar ook (gunstig start tarief ook onder de 21). Nu kan ik dus kiezen uit 4 opties.

WA 127,5
WA Gedeeltelijk Casco 208.5
WA Basis Casco 691.5
WA volledig Casco 951.75

Alle prijzen per jaar en de extra dingen die ik er zo en zo bij verzeker (rechtsbijstand en opzittende).

Wat is nu de beste keus voor mij, gezien het feit dat het risico op een schuivertej de eerste jaren natuurlijk nog iets meer aanwezig is. Ik vraag me af of het de extra prijs waard is om de WA Basis Casco te nemen die de ANWB adviseert.
 
Maar de basis uitvoering ik kom er zelf niet echt uit wat daar nou de voordelen van zijn. Ben ik dan bijvoorbeeld verzekerd als ik hem met het op de bok zetten laat stuiteren. (dit is eigenlijk mijn grootste angst ik met mijn krap 70 kilo tegen een fiets van 200 )
 
Verzeker je maximaal als je het geld kunt missen,
want alleen dan heb je zo veel mogelijk ingedekt.

JE KUNT NL NIET VOORSPELLEN WAT ER GAAT GEBEUREN

In het verleden heb ik rare dingen meegemaakt
bijv "verduistering". Dit valt alleen onder volledig casco
dus...

Uiteindelijk blijft het je eigen keuze !!
 
Verduistering in de zin van diefstal die is bij het gedeeltelijk casco ook al meegedekt. Het geld kunnen missen ja ach als het het waard is wil ik het best uitgeven, maar als student met auto en motor is het al aardig bijklussen om alles te kunnen betalen en van de zomer ook nog een beetje met de motor op vakantie te kunnen.
 
Ga gewoon bij verschillende maatschappijen vergelijken en offerte's aanvragen, het scheelt nog al eens in de premie. Heb ik ook gedaan; duurste was (WA+) 350,- per jaar, goedkoopste 220,- per jaar (ook WA+).

Alleen, let wel ff op polisvoorwaarden! Goedkoop betekend nl niet automatisch dat je dan maar die verzekering moet nemen, goed lezen en vergelijken.

En via een verzekeringsagent wil ook nog wel eens schelen (hebben mij een hogere no-claim bezorgd)

Have fun :]
 
Nu ga ik dinsdag mijn nieuwe fiets ophalen GSX 600 F uit 1994 op 25 KW. Ik moet dus nog een verzekering kiezen. Mijn auto is verzekert dus mijn motor daar ook (gunstig start tarief ook onder de 21). Nu kan ik dus kiezen uit 4 opties.
WA 127,5
WA Gedeeltelijk Casco 208.5
WA Basis Casco 691.5
WA volledig Casco 951.75
Volledig casco heeft volgens mij geen zin, ze keren namelijk maximaal de dagwaarde uit als 'ie total loss id en volgens mij is dat nogal snel met een motor uit '94.
Basiscasco (is toch incl. diefstal?) hetzelfde, ik zou het het geld niet waard vinden. Ik zou voor optie 1 of 2 gaan.
En als je hem zelf laat stuiteren is 'ie alleen verzekerd bij volledig casco.
 
Verzeker je maximaal als je het geld kunt missen,
want alleen dan heb je zo veel mogelijk ingedekt.
JE KUNT NL NIET VOORSPELLEN WAT ER GAAT GEBEUREN
En dan je brik uit '84 van dagwaarde nog geen € 300,- verzekeren voor € 700.- per jaar all risk verzekeren zeker |(
Kijk eerst wat je dagwaarde is voordat je je motor verzekerd!
 
En dan je brik uit '84 van dagwaarde nog geen € 300,- verzekeren voor € 700.- per jaar all risk verzekeren zeker |(
Kijk eerst wat je dagwaarde is voordat je je motor verzekerd!
:} :} en wat de slooponderdelen zoals kuipwerk e.d. kosten... en hoe nauw het komt met repareren, is wat gehobby erg of moet het zo goed als nieuw...
Ik ben het echt 200% met de postjes van Spider eens.

Ik denk met een GSXF van jouw jaar dat ik voor optie 2 zou gaan.
 
Na 2 jr. een schuivertje heb je toch al gauw 1500 euro uitgespaard als je geen allrisk verzekering neemt. Klein schuivertje kan je makkelijk van die 1500 euro repareren, hou je nog wat over ook.
 
Je kunt bij de MAG (belangenvereniging voor motorrijders) ook een verzekering afsluiten. Het is in ieder geval een motorvriendelijke verzekering. Je krijgt bij eenzijdige ongevallen geld uitgekeerd voor je motorpak. Handig. Ook als je met pech langs de weg staat en je kunt niet verder, komen ze je halen. Vaak is de verzekering ook goedkoper.

zie http://www.mag-nl.org voor een gratis offerte.

MP
 
Denk inderdaad dat ik voor optie 2 ga, zeker omdat deze ook diefstal dekt, en eenzijdige ongevallen zo en zo alleen bij volledig casco in de dekking vallen.
 
Motorverzekeringen zijn vaak behoorlijk duur (zeker als je voor all-risk gaat) ten opzichte van al je andere verzekeringen. Voor mij was dat reden om al mijn verzekeringen (inboedel,brand,aansprakelijkheid,reis,ongevallen met motordekking, autootje en natuurlijk de motor zelf) allemaal opnieuw af te sluiten bij één verzekering. Tegen een redelijke pakket korting natuurlijk!

Gemak is dat alles nu alles onder één maatschappij valt, en het scheelt een paar centen! Nadeel is dat mijn jaarafrekening van alles in een keer op de mat ploft (en dat was deze week). AU !! Nou ja laten ze me de rest van het jaar met rust !

p.s het is unive geworden
 
Terug
Bovenaan Onderaan