Welke verzekering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road365

Die hard MF'er
21 jan 2009
625
18
Allen,

Ik kom veel topics tegen over het verzekeren van de motor. Ik wil mijn motor beperk casco verzekeren, zodat er ook bij diefstal uitgekeerd wordt. Helaas is het in deze wereld noodzakelijk om tegen diefstal te verzekeren. Of je moet bulken van het geld, wat bij mij dus niet het geval is :N

Nu ben ik dus op zoek naar een verzekering die een goede prijs kwaliteits verhouding heeft.
Ik zat de denken aan de KNMV, maar daar lees je weer veel wisselende ervaringen over. Ze zijn wel goedkoop, maar ik wil ook centen zien als de noodzaak daar is. Het moet gewoon goed en netjes afgehandeld worden. Dat heeft voor mij zeker een plus punt boven prijs. Maar ook de prijs is ergens wel belangrijk. Motorrijden is een hobby voor mij en het moet wel leuk blijven :]

Wie kan advies geven of mij verwijzen naar topics die recent zijn?
 
Unive daar zit ik bij, mijn ervaring is goed ligt ook aan de contact persoon die je aangewezen wordt een voor mij de voordeligste aangezien dat ik gebruik maak van een aantal kortingen. (Bedoel ik niet schade vrije jaren).
 
Ik zit bij de KNMV. In mijn ogen acceptabele prijs voor een WA+ verzekering. Maar omdat ik nog nooit een ongeluk of diefstal meegemaakt heb kan ik er weinig anders over zeggen.
Bij unive rekende ze het 3 voudige in ieder geval.
 
Zit nog steeds wel te denken aan de KNMV, dus ben ook benieuwd naar recente ervaringen bij schade of diefstal.
 
Wat wil je nou, een verzekering die bij een ander past of een die bij jou past :?

Ga je hier turven welke maatschappij het meest voorkomt en kies je die blind :?
Zet je zaken op een rij, lees 2-3-4 polissen door en neem een beslissing.

Als je uiteindelijk een dispuut hebt kun je je alleen beroepen op je eigen polisvoorwaarden en niet op het feit dat hier op MF de een bij unive zit en de ander bij realto.
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je nou, een verzekering die bij een ander past of een die bij jou past :?

Ga je hier turven welke maatschappij het meest voorkomt en kies je die blind :?
Zet je zaken op een rij, lees 2-3-4 polissen door en neem een beslissing.

Als je uiteindelijk een dispuut hebt kun je je alleen beroepen op je eigen polisvoorwaarden en niet of het feit dat hier op MF de een bij unive zit en de ander bij realto.

:Y _O-
Helemaal mee eens
 
Wat wil je nou, een verzekering die bij een ander past of een die bij jou past :?

Ga je hier turven welke maatschappij het meest voorkomt en kies je die blind :?
Zet je zaken op een rij, lees 2-3-4 polissen door en neem een beslissing.

Als je uiteindelijk een dispuut hebt kun je je alleen beroepen op je eigen polisvoorwaarden en niet op het feit dat hier op MF de een bij unive zit en de ander bij realto.

Wat ik wil, staat er toch duidelijk. Ik wil graag ervaringen horen bij schade of diefstal. goedkoop is namelijk vaak duurkoop.

Helaas staat nog steeds niet in de polis hoe ze (echt) handelen bij een probleem. Dat kan je toch echt alleen van verzekerden horen.
 
Laatst bewerkt:
Interpolis, Geld binnen een week na de schade op de rekening (niet de goedkoopste)
Europeesche, goedkoop, maar strenger acceptatiebeleid (tredes).
 
Wat ik wil, staat er toch duidelijk. Ik wil graag ervaringen horen bij schade of diefstal. goedkoop is namelijk vaak duurkoop.

Helaas staat nog steeds niet in de polis hoe ze handelen bij een probleem. Dat kan je toch echt alleen van verzekerden horen.

Ja en dan. Wat dan? Pietjes krijgt 2 weken na diefstal zijn geld, Jantje na 10 weken.
Jij kiest voor dezelfde verzekering als Pietje. Motor wordt gejat en je wacht al 5 weken op je geld. Wat doe je dan, stuur je de verzekering een aangetekende brief met "Ja maar pietje op MF kreeg na 2 weken zijn geld".

Te lui zijn om je te verdiepen in condities wordt goedkoop is duurkoop |(

Zoals gezegd je hebt niks aan ervaringen.. Daarvoor is de materie te complex en komt het aan op details. En je krijgt hier alleen eenzijdige verhalen te horen en niet het verhaal van 2 kanten.

"Kut kut" mijn verzekering betaalt niet terwijl ik all risk verzekerd ben. Wat een klotemaatschappij etc... etc.... Het is Verzekering "x" uit ......

Maar het echte verhaal is:
tja ik had wel 2 promile in mijn bloed
of.............
...... de schadeexpert stelde vast dat ik 190km/uur gereden had
of
............
Oh ja ik was na 2 aanmaningen nog steeds vergeten de premie te voldoen.
etc....

Werk professioneel. Lees polissen door, zet je vragen/opmerkingen op email, zorg dat je daar van de maatschappij antwoorden op krijgt en beslis.
 
Laatst bewerkt:
Ja en dan. Wat dan? Pietjes krijgt 2 weken na diefstal zijn geld, Jantje na 10 weken.
Jij kiest voor dezelfde verzekering van als Pietje. Motor wordt gejat en je wacht al 5 weken op je geld. Wat doe je dan, stuur je de verzekering een aangetekende brief met "Ja maar pietje op MF kreeg na 2 weken zijn geld".

Te lui zijn om je te verdiepen in condities wordt goedkoop is duurkoop |(

Zoals gezegd je hebt niks aan ervaringen.. Daarvoor is de materie te complex en komt het aan op details. En je krijgt hier alleen eenzijdige verhalen te horen en niet het verhaal van 2 kanten.

"Kut kut" mijn verzekering betaalt niet terwijl ik all risk verzekerd ben. Wat een klotemaatschappij etc... etc.... Het is Verzekering "x" uit ......

Maar het echte verhaal is:
tja ik had wel 2 promile in mijn bloed
of.............
...... de schadeexpert stelde vast dat ik 190km/uur gereden had
of
............
Oh ja ik was na 2 aanmaningen nog steeds vergeten de premie te voldoen.
etc....

Werk professioneel. Lees polissen door, zet je vragen/opmerkingen op email, zorg dat je daar van de maatschappij antwoorden op krijgt en beslis.

Begrijp ergens wel je visie op het verhaal, maar zoals jij redeneert, dan kunnen we dit forum wel sluiten.

Ik vraag een mening, niks meer en niks minder. Ik heb niet gezegd dat ik een beslissing maak op basis van het verhaal van Pietje. Ik neem het alleen in mee in mijn afweging.
 
Moto73!

Ik ga overstappen volgende maand :Y

Ik betaal nu 855 voor 2 motoren en 1 auto
1 motor en auto casco

Bij moto73 incl ledenkorting 500 :o

Ik zeg doen! :P
 
Wat ik wil, staat er toch duidelijk. Ik wil graag ervaringen horen bij schade of diefstal. goedkoop is namelijk vaak duurkoop.

Helaas staat nog steeds niet in de polis hoe ze (echt) handelen bij een probleem. Dat kan je toch echt alleen van verzekerden horen.

1 keer ervaring bij pech in Duitsland. Gebeld met knmv pechservice en uitstekend geholpen. Zij hebben bergingsbedrijf ingeschakeld en de motor is thuis afgeleverd en heb zelf ov kosten kunnen declareren.

Ook een keer kledingschade gedeclareerd, goed contact en heb van 1 jaar en een beetje oude kleding 75% van de nieuwwaarde vergoed gekregen waar ik heel tevreden mee was. (Dikke 900 euro) En het ging nergens moeizaam zoals het wel eens kan gaan bij verzekeringsmaatschappijen.

Dus ik ben erg tevreden over knmv, heb destijds gekozen voor ze omdat zij als vrijwel enigste maatschappij 25kW'ers die op het gas begrenst waren toelieten. Dus ook daarover heel tevreden en het "papierwerk" was snel geregeld.

Dus gewoon de voorwaarde doorlezen en als je daar tevreden over bent hoef je je nergens druk over te maken naar mijn mening/ervaring.

P.s. Het declareren van mijn kledingkosten had geen invloed op mijn premie ( ook wa +casco ) wat weleens anders is bij ander maatschappijen heb ik gelezen (onder andere op dit forum overigens).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verzekerd via de Europeesche, omdat we daar goed mee kunnen werken.

Unive heeft de naam goedkoop te zijn, maar is vaak duurder.
Unigarant is ook niet echt goedkoop en Moto73 brengt de verzekeringen onder bij "De Nederlanden van Nu" een internet verzekeraar van De Generali en is een nieuwe speler op de markt.

Ducati heeft een merken polis maar dan nog zijn zij duurder dan de Europeesche

Ik zit in die handel en dus dicht bij het vuur.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verzekerd via de Europeesche, omdat we daar goed mee kunnen werken.

Unive heeft de naam goedkoop te zijn, maar is vaak duurder.
Unigarant is ook niet echt goedkoop en Moto73 brengt de verzekeringen onder bij "De Nederlanden van Nu" een internet verzekeraar van De Generali en is een nieuwe speler op de markt.

Ducati heeft een merken polis maar dan nog zijn zij duurder dan de Europeesche

Ik zit in die handel en dus dicht bij het vuur.

Weet je ook toevallig waar KNMV zijn verzekering onderbrengt?
 
Gewoon lekker naar unive gaan. Unive heeft vast een kantoortje bij je in de buurt, bij evt. schade kan je alles dan persoonlijk bespreken, wel zo makkelijk!

Afhankelijk van je schadevrije jaren e.d. valt de premie nog mee 1 a 2 tientjes hebjem beperkt casco verzekert. Doe er 5 euro bij voor pechhulp binnenland + schadeverzekering opzittenden (hulp bij pech NL en letselschade + je schade aan je motorpak/helm na een ongeval).


Evt kan je dan op een losse reisverzekering nog pechhulp voor europa meeverzekeren voor 18 euro op jaarbasis!

Succes!!
 
Mijn verzekeringen lopen allemaal bij London. Kom daar via een assurantiekantoor waar we al jaren onze verzekeringen regelen. Gaat super en is -voor mij- steeds weer de goedkoopste. Laatst heb ik een aanrijdinkje gehad. Moest even zelf naar de dealer om daar een schade-taxatie uit te laten voeren (bedrag wel even voor moeten schieten a €120) maar had binnen 2 weken het geld voor de schade + die €120 op m'n rekening staan. Keurig opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan