Welke verzekering?

Flitspopel

Rookie
11 jul 2001
11
0
Ik ben van plan mijn eerste motor te kopen. graag wil ik jullie positieve en negatieve ervaringen weten met verzekeringsmaatschappijen. Want is een lage premie altijd wel zo gunstig.

Ook zit ik met het probleem, dat de particulier waar ik de motor wil kopen, het beestje niet in de verzekering en niet in de belasting heeft. Logisch dat ik eerst een proefrit wil maken voordat de deal doorgaat. Heeft iemand een oplossing, want verzekeringsmaatschappijen geven geen verzekeringen voor zo'n korte tijd.

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Zie ook --> Supersports, Topic: Verzekering, wat kost dat? (weinig ervaring/snelle motor)

Straks staan we hier 10 keer het wiel uit te vinden ;) :P ;)
 
Als het effe kan, ga dan voor allrisk. Een beetje schade door een simpel valletje of schuiver kan aardig in de papieren lopen en is sneller gebeurd dan je denkt.

Het kan voorkomen dat de verzekering je motor niet meer allrisk wil verzekeren omdat deze "te oud" is. In dit geval is de premie voor allrisk te hoog t.o.v. de waarde van de motor (bijvoorbeeld als de premie 2000,-/jr is en je motor 5000,- waard is). Als je je motor niet allrisk kunt of wilt verzekeren, kies dan voor wa+casco: dat is nauwelijks duurder dan alleen wa dus je bent dom als je het niet doet...

 
Probeer eens een Maatschappij die alleen in jou regio verzekerd. Klinkt raar maar ik heb bij een landelijke gezeten (mag zeker geen reclame maken of wel?) die was voor mijn motor gewoon fl 2100,- nog wat per jaar, en dat ZONDER mijn Celica erbij.
Bij m'n regionale maatschappij betaal ik nauwelijks fl 987,- per jaar.
Inclusief mijn auto.

Motor - schadevrije jaren 1
All risk
600cc
leeftijd 21
25Kw (terug getuned)
Auto - Celica 1.6 Liftback
Schadevrije jaren zippo (nul dus)
Leeftijd 21
Hoor aantal kilo's er ook bij..?? Precies een ton

Drie keer raden welke ik neem voor m'n maatschappij.
Natuurlijk GOED hun voorwaarden doorlezen....!!!! En de kleine lettertjes.

 
Europeesche, harstikke goedkoop.

Overal kreeg ik een bedrag van Fl 2400,- om de oren voor al risk. Soms zelfs Fl 3000,-. Bij de europeesche Fl 1800,- en klaar.

Mocht ik die fiets een keer laten glijden dan kost het mij alleen mijn trots en 300 gulden eigen risico. 8-)
 
Wat ben je ongeveer kwijt als je een SCM alarm in je motor laat bouwen?

Scheelt ook wel aanzienlijk in verzekering. Ohh en waar kan ik oorspronkelijke consumentenprijzen van motoren terug vinden? :)
 
scm ligt tussen de 500 en 1400 gulden , aan de hand wat voor motor je hebt en type certificaat
laat je goed informeren door de verzekeringsagent welke je nodig hebt, ga daarmee naar div inbouwers en vraag daar een prijs op
 
Ik heb eens nalaten rekenen op internet maar voor een CBR van 1995 zou ik 1600,- per jaar all-risk kwijt zijn zonder alarm. Zit me af te vragen of het niet verstandig is om dit het eerste jaar toch maar even te doen. Neem aan dat de kans op een schuiver het eerste jaar toch wel groot is en de schade die je motor daarbij op loopt is ook niet misselijk.
Iemand hier een mening over?
 
Terug
Bovenaan Onderaan