Welke Verzekering

Flink veel problemen hier te vinden op het forum.

Zelf werk ik bij een verzekeringskantoor welke als volmacht werkt voor 8 maatschappijen. In 'eigen' huis sluiten wij hier dus honderden motorverzekeringen.

Daarbij hebben we software ter beschikking waarin de precieze premie en voorwaarden in vermeld staan voor ALLE maatschappijen.

Dit hangt af van ondermeer, aantal kw, postcode, schade vrije jaren, merk en type, enz. enz.

een goede tussenpersoon met relaties met verschillende maatschappijen moeten in de meeste gevallen wel een goede verzekering kunnen aanbieden.

mijn ervaring is dat veel gesloten wordt:
europeesche
unigarant
london

veel suc6
 
Weer iets wijzer geworden.

Bij centraal beheer zijn accesoires voor maximaal € 250,- meeverzekerd en bij interpolis voor € 1000,-
en bij unive voor € 453,78
 
Ik heb mijn CB600S verzekerd bij Europeesche Verzekeringen.
Bij de andere verzekeringen was de nieuwwaarde regeling er niet of slechts een paar maanden. Bij de Europesche is deze 3(!) jaar.

De Europeesche was voor mij eerst vrij duur: omdat ik in de riskante leeftijdscategorie zit (22 jr) en een motor met behoorlijk was cc-tjes.
Na wat afdingen via mijn tussenpersoon kon ik de polis afsluiten bij de Europeesche voor hetzelfde bedrag als dat ik bij Unive (de goedkoopste) zou betalen. Ik zei hem dat ik anders naar een andere verzekeringsmaatschappij zou overstappen.


Ik raad je dan ook aan om met je tussenpersoon van je overige lopende verzekeringen te gaan zoeken naar een GOEDE verzekering voor je fiets en dan te gaan afdingen door te zeggen dat je het bij een andere verzekeringsmaatschappij voor veel goedkoper kunt krijgen.

De aanhanger houdt vol heeft mij geleerd! En dat scheelt je een boel!!
 
Ik heb mijn CB600S verzekerd bij Europeesche Verzekeringen.
Bij de andere verzekeringen was de nieuwwaarde regeling er niet of slechts een paar maanden. Bij de Europesche is deze 3(!) jaar.

De Europeesche was voor mij eerst vrij duur: omdat ik in de riskante leeftijdscategorie zit (22 jr) en een motor met behoorlijk was cc-tjes.
Na wat afdingen via mijn tussenpersoon kon ik de polis afsluiten bij de Europeesche voor hetzelfde bedrag als dat ik bij Unive (de goedkoopste) zou betalen. Ik zei hem dat ik anders naar een andere verzekeringsmaatschappij zou overstappen.

Ik raad je dan ook aan om met je tussenpersoon van je overige lopende verzekeringen te gaan zoeken naar een GOEDE verzekering voor je fiets en dan te gaan afdingen door te zeggen dat je het bij een andere verzekeringsmaatschappij voor veel goedkoper kunt krijgen.

De aanhanger houdt vol heeft mij geleerd! En dat scheelt je een boel!!


Ik beb geen andere verzekeringen en nog geen tussenpersoon dus die vlieger gaat bij mij niet op.

En wat voor merk aanhanger heb je dan? :+ :+ :+

De aanhouder wint moet het toch zijn???
 
Weer iets wijzer geworden.

Bij centraal beheer zijn accesoires voor maximaal € 250,- meeverzekerd en bij interpolis voor € 1000,-
en bij unive voor € 453,78

Kent Interpolsi tegenwoordig dagwaarde voor motoren by the way? Ook wel belangrijk, want toen ik Soesje nog had niet, of zou dit zijn geweest omdat ik als personeel te claimbewust ben :? :+
 
Kent Interpolsi tegenwoordig dagwaarde voor motoren by the way? Ook wel belangrijk, want toen ik Soesje nog had niet, of zou dit zijn geweest omdat ik als personeel te claimbewust ben :? :+

Dat ga ik deze week nog effe uitzoeken.

Bedankt voor de tip
 
Kent Interpolsi tegenwoordig dagwaarde voor motoren by the way? Ook wel belangrijk, want toen ik Soesje nog had niet, of zou dit zijn geweest omdat ik als personeel te claimbewust ben :? :+


Wat hadden ze dan voor een regeling???
 
Unigarant is gelijk aan de ANWB (de maatschappij dan, of de voorwaarden ook exact geiljk zijn weet ik niet). Als je ANWB-lid bent kun je beter via ANWB afsluiten, want het lidmaatschap geeft je korting.
 
Wat een verschil is het toch: heb voor de lol even uit laten rekenen wat een Transalp 1995 met minder dan 6000 km zou kosten om all risk te verzekeren. Vergelijking tussen interpolis en Unive: bij unive scheelde het meer dan de helft goedkoper (hebben we het over meer dan 600 euro per jaar)
Dat kan toch haast niet?! :?
 
heb alle verzekeringen die ik maar kon vinden vergeleken.
voor een volledig casco was ik bij centraal beheer €112,- per maand kwijt (de duurste). bij orion direct kreeg ik als beginnend motorrijder meteen de volledige bonu malus korting (75 %) van mijn auto schadevrije jaren.
netto: € 350,- per jaar!!
neem ik de extra voorschriften t.a.v. diefstalrisico wel voor lief. :]
 
Ik ben eruit en het is interpolis via de rabobank geworden.

Hadden voor mij de beste voorwaarden en een gunstige prijs. Tevens stonden de dames me bij de bank wel aan :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan