Welke voorband kan ik het beste nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linzio

Rookie
16 aug 2011
5
0
Groningen
hallo, wie kan mij helpen een juiste beslissing te nemen over een nieuwe voorband?

ik zoek een band voor rond de 100/125 euro

120/70rz/17

ik ben een paar banden tegen gekomen
-continental conti sportattack (vind ik zelf een hele mooie band)
-pirelli supercorsa sc3 (2009)
-michelin pilet power
- " " " " pure

ik rij een kawasaki zxr 750 j uit 1991.
deze heb ik omgebouwd tot streetfighter

achterband is een pirelli dragon gt(r)? geloof ik. 180/55/17

alvast bedankt voor jullie hulp
 
nou die had iemand tekoop voor leuk prijsje, nieuwe band, dus dacht misschien is et wat.
ik heb mn motor nog niet zo lang en wil gewoon graag een goeie keus maken als ik een nieuwe band neem.
heb er nog weinig verstand van, en als ik zoek naar een juiste keuze, vind ik veel verschillende reacties over banden in die prijsclasse en kom er zelf dus niet goed uit.
ik ben echt een mooiweer rijder, maar kan voorkomen dat ik dus in regen terecht kom hiero in dit land :(
dus wil wel graag goeie grip hebben, en probeer steeds een beetje dieper door de bochten te gaan, dus ook dat moet goed zijn, en toch ook zo goed mogelijk slijtvast.
 
nou die had iemand tekoop voor leuk prijsje, nieuwe band, dus dacht misschien is et wat.
ik heb mn motor nog niet zo lang en wil gewoon graag een goeie keus maken als ik een nieuwe band neem.
heb er nog weinig verstand van, en als ik zoek naar een juiste keuze, vind ik veel verschillende reacties over banden in die prijsclasse en kom er zelf dus niet goed uit.
ik ben echt een mooiweer rijder, maar kan voorkomen dat ik dus in regen terecht kom hiero in dit land :(
dus wil wel graag goeie grip hebben, en probeer steeds een beetje dieper door de bochten te gaan, dus ook dat moet goed zijn, en toch ook zo goed mogelijk slijtvast.

Kijk toch even in het banden topic wat ik hier boven heb geplaatst daar zitten een paar experts die je verder kunnen helpen. Probleem met banden is dat het een deel objectief is en een deels subjectief wat de ene persoon fijn vind kan de andere juist niets vinden en bepaalde banden bieden daar dan een mix voor aan. Als dit je eerste motor is en je dus 'nieuw' bent zou ik zeggen neem een Road 2CT of 3CT of een Angel ST. Maar dat is puur naar aanleiding van mijn ervaring/mening. In het banden topic kunnen ze je wat neutraler c.q objectiever helpen.

Daar komt bij dat ik het zeker niet breed heb maar ik geef liever 50 euro meer uit aan een band die echt top is dan 50 euro minder maar dat je iets hebt van 'mwha kan net'.. Maar dit moet je mee maken door goede banden en 'normale' banden te hebben gereden.
 
behalve de race-attack kun je ook voor de sport-attack van conti kiezen. Meer all-round, maar zeker iets beter mocht je in een regenbui terecht komen. en nog goedkoper ook.

Maar de combi met pirelli.....ja, dat varieert van persoon tot persoon. De Conti heeft een slappere band tov pirelli, dus dan kun je qua karkas beter bij pirelli blijven ( SC3 is harder dan SC2 dus duurzamer, maar wordt weinig aangeboden.)
 
Die sc3 is de aanduiding van het compound (hard). Is dus een circuitband met alle voordelen en NADELEN.
Gewoon de conti sport attack er opzetten , redelijk goedkoop en prima band op straat .
 
Oficeel niet, dan zou je ook een Pirelli dragon moeten gebruiken.
Maar daar kom je alleen achter als je die combinatie uit probeert.
In principe moet het wel kunnen. Maar je hebt het ricico dat ze niet bij elkaar passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan