welke voorband op mijn wr 250

sr_vip

Die hard MF'er
14 jan 2009
548
1
Hallo, zoek een nieuwe voorband voor mijn wr250. Ik wil deze gaan gebruiken voor het echte off-road werk dus geen staatgebruik.
De motor wordt vooral voor harde ondergrond gebruikt (veldwegen en binnenkort misschien bilstain).

Momenteel zit er achter een Pirelli MT 18 op, nog in goede staat en voren een gare Bridgestone Gritty EN 11.
Ik wil dus niet weer dezelfde voorband want hier breken de noppen nu gewoon van af.

Ik heb er een aantal op het oog van motorbandenmarkt.nl Maat:80-100-21
-Metzeler MC 5 Moto Cross Front
-Metzeler MC 6 Moto Cross Front
-Michelin Cross AC 10 F
-Metzeler MC 4 Moto Cross Front
-Kenda K772F Carlsbad
-Pirelli MT 18 Front
-Michelin Starcross MS 3 Front
-Pirelli MT 44 LAGUNACROSS Front
-Pirelli MT 32 A SANDCROSS Front
-Michelin Starcross MH 3 Front
-Pirelli Scorpion XC Mid Soft Front

Te veel keus dus wellicht dat jullie meer ervaring hebben?
 
Laatst bewerkt:
Misschien ook nog een o-r ritje ? dan even kijken of er een DOT keurmerk op staat ,dan heb je geen probleem bij eventueel controle (en bij ongeval)
 
Ja dat hoeft nog niet want ik ga er voorlopig niet mee op de openbare weg. Alleen veld(prive) of eventueel in bilstain. Tegen die tijd dat ik mijn rijbewijs heb hopelijk deze zomer ga ik hem wel staatlegaal maken.

Maar als een goede band ook toevallig goedgekeurd is neem ik die natuurlijk ik geloof dat de michelin ac 10 wel DOT is.

Maar nu wil ik alleen weten welke band de beste grip geeft in hardere ondergrond en natuurlijk modder ?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het deze word de Metzeler MC 5 Moto Cross Front 80/100 -21 TT 51R M/C.

Een echte intermediate volgens de buitenlandse banden site's en niet duur op motorbandenmarkt.nl 47,10 euro.

Heeft iemand ervaring met deze band?

(en moet ik ook meteen een nieuwe binnenband nemen? want ik vind die wel erg duur op bovengenoemde site)
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring met die band.
Voor wat het waard is.....
Als voorband heb ik (de laatste jaren) alleen ervaring met de: Michelin Enduro Comp , Kenda Trackmaster en Kyoto reforzada. Trackmaster is prima voor de Hollandse omstandigheden, op gravel is het absoluut niet mijn keuze. Dan is het echt de Enduro Comp. De Kyoto heb ik er een keer in een dolle bui op gelegd en was aangenaam verrast , beviel me beter als allrounder dan de trackmaster. Maar Kyoto was weer niet DOT approved.

Voor Bilstein lijkt me een dikkere binnenband of mousse niet overdreven, van horen zeggen is het daar nogal rotsachtig. En zeker als je daar met een wat lagere spanning rijd heb je kans op "snakebites".

Normaliter vervang ik de binnenband alleen als deze niet meer te repareren is,
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de info maar ik ga denk ik toch voor de metzeler MC5 (dot) . Ik wou me er ook meteen een binnenband bij pakken maar die waren nog al duur (26-27 euro) op dezelfde site.

Ik ga voor binnenband wel naar de cross winkel en dan vraag ik wel een extra dikke maar ik kijk eerst wat er nu inzit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan