welke voorband voor 99'er R6 ?

Patrick @ ErZes

MF veteraan
16 aug 2003
1.079
1
Rossum
Hey guys,

Ik moet op mijn R6je van 99 een nieuwe voorband steken.
Achter ligt een bt056 op in goede staat, voor ook maar dies een eind heen op.

Ik wil er voor ook weer een brugsteen op en ik denk aan de BT020, maar ik had graag wat meer advies.

Wie kan mij van info voorzien omtrend de keuze of ervaringen ?

Oh ja, de motor word alleen op straat gebruikt onder alle weersomstandigheden.

mijn rijstijl is vlot en sportief, maar ook regelmatig een toertocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een BT010 opzitten en die voldoet prima. Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal, dus of je er wat aan hebt... :X ;)
 
als ik jou was zou ik er pilot sport onder leggen, een zeer goede band, die alleen wat opwarmtijd nodig heeft, maar daarna kun je je stepjes ermee aan de grond rijden en ze gaan ook nog eens 9000 km mee. voor een iets sportiever bandje zou ik de br.st bt 014 nemen simpelweg omdat dat de nieuwste band is waar de laatste techniek inzit. en dat legt niemand windeieren toch????
neem wel een 70 voorband, echt doen hoor stuurd super top, als het kan moet je dan aan je dealer vragen of hij de voorpoten 8mm. in laat zakken. je zal me dankbaar zijn!!!!
 
Aangezien hij onder alle weersomstandigheden rijd lijkt me een Pilot Sport dus GEEN goed idee... |( deze reageert immers onbetrouwbaar bij kouder/natter weer.... B|

Zou gewoon voor een 014 gaan. Dan kan je afhankelijk van de km's die je wilt halen straks een 020 of een 014 kiezen als achterband (tot 10000km 014 en tot ongeveer 15000km 020).

Maar gebruik even de zoek functie er is inmiddels ECHT genoeg over geschreven....
 
Laatst bewerkt:
als ik jou was zou ik er pilot sport onder leggen, een zeer goede band, die alleen wat opwarmtijd nodig heeft, maar daarna kun je je stepjes ermee aan de grond rijden en ze gaan ook nog eens 9000 km mee. voor een iets sportiever bandje zou ik de br.st bt 014 nemen simpelweg omdat dat de nieuwste band is waar de laatste techniek inzit. en dat legt niemand windeieren toch????
neem wel een 70 voorband, echt doen hoor stuurd super top, als het kan moet je dan aan je dealer vragen of hij de voorpoten 8mm. in laat zakken. je zal me dankbaar zijn!!!!

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn ZZR en een maat van me met z'n R6, gewoon een 70 voorband eronder, veel stabieler en stuurt veel beter, in de Supersport rijden ze allemaal met 70 voorbanden en dat is echt niet voor niets!
 
Interesting: een 70 band op een R6. Standaard zit er toch 60 op? Wat doet dat met het rijgedrag (verbetert als ik het zo mag lezen) en kan dat ook op mijn R6 2003 zomaar gedaan worden?
 
Interesting: een 70 band op een R6. Standaard zit er toch 60 op? Wat doet dat met het rijgedrag (verbetert als ik het zo mag lezen) en kan dat ook op mijn R6 2003 zomaar gedaan worden?

Ja, dat kan. Wel weer even de doorsteektruuk toepassen natuurlijk.
 
Als je er een bridgestone op wilt, en je rijstijl is (zoals je zegt) sportief en af en toe toeren zou ik geen BT020 er op leggen. BT010 of een BT014 (Weet niet of die al goed leverbaar is} geven veel meer grip en gaan toch redelijk lang mee.
 
Domme vraag wellicht: wat is een doorsteektruuk

Doordat een 70 voorband hoger is dan een 60 gaat je motor zeg maar
achterover hangen. Dit heeft invloed op het stuurgedrag. Dit compenseer
je door je voorvork iets verder door de kroonplaat te steken.
 
Aangezien hij onder alle weersomstandigheden rijd lijkt me een Pilot Sport dus GEEN goed idee... |( deze reageert immers onbetrouwbaar bij kouder/natter weer.... B|

Zou gewoon voor een 014 gaan. Dan kan je afhankelijk van de km's die je wilt halen straks een 020 of een 014 kiezen als achterband (tot 10000km 014 en tot ongeveer 15000km 020).

Maar gebruik even de zoek functie er is inmiddels ECHT genoeg over geschreven....

ik ben niet echt op de hoogte, maar de pilot sport presteert toch wel goed in de regen?
volgens motorwerled dan toch.....
 
Als je er een bridgestone op wilt, en je rijstijl is (zoals je zegt) sportief en af en toe toeren zou ik geen BT020 er op leggen. BT010 of een BT014 (Weet niet of die al goed leverbaar is} geven veel meer grip en gaan toch redelijk lang mee.
Waarom geen BT020? Die band heeft imo meer dan genoeg grip om je glimrandjes mee weg te rijden zonder ook maar het gevoel te hebben van glijden of wat dan ook. En in de regen heeft hij ook genoeg grip.
 
Ik heb nu een 020 onder mijn R6 zitten en die voldoet prima. Zeker omdat ik ook veel snelwegkilometers maak. Ik heb de band ook helemaal op gebruikt. Binnenkort gaat hij vervangen worden en dan komt er weer een 020 op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan