welke voorvork is dit?

pindakaas

MF veteraan
15 jul 2008
1.450
737
Ik heb jullie hulp even nodig. Ik ben bezig met een project waar al een boel onderdelen bij zaten. Het is een z650 uit 1982 met wielen van een z750 uit(zo te zien 2004). Nou heb ik het probleem dat ik niet weet welk model voorvork erin zit. Je zou zeggen dat het een z750 voorvork is, maar die zien er toch net weer anders uit dan deze.
Ik heb al uren op internet rondgekeken, maar ik kom er niet uit en dat is toch wel handig als ik er andere keerringen en olie in wil doen.
De diameter is 43mm.
Weet iemand van welk merk/model deze voorvork is? er staan geen merktekens op de vork zelf.
z650.jpg

voorvork1.jpg
voorvork2.jpg
voorvork3.jpg
 
Goeie tip!

Want ik herken de as bevestiging ook niet echt als Suzuki. Maar als het van een Zrx komt, dan zou er waarschijnlijk geen aftermarket kroonplaat op zitten :$ Bandit 1200 idem eigenlijk. De offset en afstand tussen de poten is vaak wel merk specifiek, dus ben benieuwd wat ABM zegt.
 
Bandit en ouwe RSU GSX-R750 voorvorken hebben ook een vlakke plaat tussen de poten waar het spatbord aan hangt, deze loopt met het spatbord mee in vorm, ik heb dat vaker gezien maar ik kan er nu niet opkomen bij wat voor motor dat was.
 
De vork doet mij sterk denken aan een Suzuki vork.
Kijk eens naar het oude type GSXR750R uit 1988-1989
Diameter is ook 43mm ( keerringen 43 x 54 x 11)
Bij boonstra hebben ze wel aardige close up foto's op de website staan om te vergelijken:
 
De vork doet mij sterk denken aan een Suzuki vork.
Kijk eens naar het oude type GSXR750R uit 1988-1989
Diameter is ook 43mm ( keerringen 43 x 54 x 11)
Bij boonstra hebben ze wel aardige close up foto's op de website staan om te vergelijken:
Ik denk dat dit hem inderdaad is. Knap gevonden.
 
Bandit en ouwe RSU GSX-R750 voorvorken hebben ook een vlakke plaat tussen de poten waar het spatbord aan hangt, deze loopt met het spatbord mee in vorm, ik heb dat vaker gezien maar ik kan er nu niet opkomen bij wat voor motor dat was.
Deze motor is een bastaard, geen enkel onderdeel hoort bij het originele frame. De plaat die erop zit heb ik ik ook bewerkt. Het is inderdaad een gsxr750 vork.
 
Terug
Bovenaan Onderaan