Welke voorvorkpoten meten 38 mm?

texoot

MF veteraan
23 mei 2007
4.035
852
Ik ben voor een project op zoek naar een paar nette vorkpoten met diameter 38 mm. Lengte ca 75 cm.
De vraag is bij welke motor/ type ik ze kan vinden?
 
Voor een guzzi met tonti frame heb je toch maar een heel korte nodig? Dus ik zou eerder kijken naar welke te lang zijn en daarom afvallen.
Het gaat hier om een Florida,een chopper.Heb een originele vork ook wel eens 60mm ingekort,maar de werking van deze vork ben ik niet kapot van.Deze poten die hier nu in zitten zijn aangeroest,dus die wil ik niet gebruiken.
 
Als je op de website van nr1motor de voorvorkkeerringen voor je nevada opzoekt (bv. die van AllBalls), dan zie je onderaan de pagina een lijst van motoren waar hetzelfde onderdeel ook op past... Allemaal vorken van 38 mm dus.

 
Als je een link plaats voor een Guzzi model dan wel de goede
Deze V35 TT is met een heel andere type voorvork uitgerust dan die van een Florida .
De goede link is deze
En ja het klopt er zijn vele modellen en merken met een 38mm voorvork

Je linkt naar hetzelfde product. All Balls setje met artikelnummer 55-112.
Dat is precies het punt.
Zo verschillend zijn die vorken dus ook weer niet.
 
Jawel maar alleen de keerring past in bijde Die van de Florida zit de as onder de vorkpoten die van de TT aan de voorkant met andere balhoofdsplaten dat gaat het niet worden .
Verder staan er wel meer fouten in de lijst waar ze voor passen .
Kom modellen tegen waar een 35 mm vork is en modellen met 40 mm poten daar gaan die keerringen ook niet in passen .
Dus ook de vork niet en zijn kroonplaten
 
Ik heb lang geleden ook wel eens een lijstje geplaats:

 
Terug
Bovenaan Onderaan