welke vorvork dubbele schijf cb400f

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
303
6
Sittard
Mooi forum jongens (en dames).

Voor mijn race-ombouw heb ik nog een vraagje welke ik nog niet op het forum kon vinden. Wil op mijn cb400f2 een voorwiel met dubbele schijf plaatsen. En andere vork natuurlijk. Van welke andere motor kan ik deze event. slopen en met een paar kleine aanpassingen plaatsen in mijn cb.

Of eventueel een wiel moet zo'n mooie trommel..

Wie heeft tips voor mij
 
Triaatje:

voor zover ik ff heb kunnen googelen zie ik alleen cb500/550 met enkele schijf voren. Zie ik iets over het hoofd.?
 
550 poten , eigenbouw kroonplaten, blackbird 310 mm schijven en nissin 4 zuiger klauwen met eigenbouw adapters.

Beetje knutselwerk maar staat wel puik :+
 
voorvorkpoten van een CX ook 33mm dus dat past in je kroonplaten alleen iets langer

remschijf erbij plaatsen

en paar adapterplaten maken

of alleen de onderpoten van de cx gebruiken en die aan je 400 binnenpoten schroeven

hoef je alleen maar 2 adapterplaten te maken voor de remklauwen

die adapterplaten heb je nodig omdat de 400 schijven groter zijn dan de cx schijven
 
hoi ik heb een cx500 voorvork met dubbele schijf bevestiging liggen. Heb er eventueel ook een voorwiel bij, met as en kilometerteller aandrijving en schijven en remklauwen.
mail naar cmtheman@hotmail.com als je interesse hebt.
mvg chris
 
Heren bedankt voor jullie reacties en aanbos van een cx voorvork.
Maar ik blijf nog met de vraag zitten welke wielen ik dan het beste kan gebruiken.

cx 500 vork met bevestiging voor 2 schijven, okee , Maar welke SPAAKwielen kan ik dan het beste grbuiken, waar ik een dubbele schijf in kan frotten.
 
ik weet dat een cb350 wiel 2 schijven kan behappen.. een 500naaf zou hier ook geschikt voor moeten zijn lijkt me..
 
Jep idd, kan bij al die Honda naven wel... Is gewoon een kwestie van wat langere schijfbouten erin doen, en de km-teller-aandrijving aanpassen
 
Terug
Bovenaan Onderaan