Welke website je motor verkopen?

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Ik wil mijn Z1000 verkopen maar welke website heeft de beste potentie om bezocht verkocht te worden?

Marktplaats is natuurlijk de site maar inmiddels wel 30 euro voor een advertentie voor 20 week.

I know, je kunt het ook op motor-forum zetten :+ moet nog gebeuren
 
Marktplaats heeft nog steeds veruit de meeste bezoekers. 35 euro voor 20 weken is duur, of 25 voor 12.
 
Ik had mijn motor te koop staan op Speurders (gratis), Marktplaats (12 weken) , MF (te koop-topic) en Motorshopper.

Uiteindelijk de meeste views via MP maar verkocht via MF. Op MP krijg je standaard onzin-biedingen, daar werd ik op een gegeven moment heel kriegelig van... B|
 
mijn motoren tot nu toe via MF, speurders en een merkenclub verkocht
marktplaats is nog nooit iets zinnigs uitgekomen :N
 
Ik wil mijn Z1000 verkopen maar welke website heeft de beste potentie om bezocht verkocht te worden?

Marktplaats is natuurlijk de site maar inmiddels wel 30 euro voor een advertentie voor 20 week.

I know, je kunt het ook op motor-forum zetten :+ moet nog gebeuren

Bij de dealer inruilen ............
 
~
Ik had mijn motor te koop staan op Speurders (gratis), Marktplaats (12 weken) , MF (te koop-topic) en Motorshopper.

Uiteindelijk de meeste views via MP maar verkocht via MF. Op MP krijg je standaard onzin-biedingen, daar werd ik op een gegeven moment heel kriegelig van... B|~

Daarom doe ik zelf het eerste bod onder een andere naam.
Scheelt een heleboel onzinnige biedingen.

Je kan ook "bieden vanaf" aangeven maar dan krijg je alsnog mailtjes met onzinnige biedingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vaker e.e.a. op die verkoop-sites gezet met minimaal resultaat, in mijn ervaring zijn de meeste Marktplaats en Speurders kijkers vooral dromers zonder geld. Altijd veruit de meeste en meest serieuze reacties gehad op overdag (op een zonnige dag en netjes gepoetst!!) buiten zetten met een simpel TE KOOP briefje erop (met wat basisinfo en een telefoonnr). Succes daarmee en mogelijk risico op teleurstellingen zijn natuurlijk wel sterk afhankelijk van waar je woont.
 
Marktplaats..

Ik zie het probleem met onzinbiedingen niet zo... Laat die mensen lekker, en als je geen reacties krijgt zijn daar meestal een aantal simpele redenen voor:

  • Prijs te hoog
  • Geen prijs
  • Slechte foto's
  • Motor ziet er niet uit (rare kleur, slecht gespoten)
  • Prijs te hoog

  • Had ik al gezegd: prijs te hoog?

Gewoon op lekker veel plekken adverteren en een beetje geduld hebben. Soms heb je een paar weken geen enkele reactie en dan ineens 5 in een weekend. Laatst met mijn auto ook gehad. eerste weekend 10 mailtjes, allemaal lage biedingen, toen 3 weken niks, en toen in een weekend 5 mails en verkocht. *D

ff betalen voor marktplaats, ze hebben gewoon de meeste bezoekers, dus daar betaal je voor. Je kunt ook voor minder adverteren en dan zien minder mensen je advertentie, hele simpele keuze. *O*
 
Ik heb mijn motor gekocht via MF.
Hou zelf ook marktplaats en speurders ervoor in de gaten, maar ik vind MF persoonlijker en daar kom je toch beter achter wat voor soort motorrijder het is geweest.
 
Ik had mijn motor staan op : MF, tweedehands, speurders, en nog een stuk of 4 sites.

Uiteindelijk is hij verkocht via MF. Door iemand die zich er speciaal voor aangemeld had. :)
Ik geloof dat MF vrij hoog scoort in het zoeken via google.
 
Laatst bewerkt:
Ik had mijn motor staan op : MF, tweedehands, speurders, en nog een stuk of 4 sites.

Uiteindelijk is hij verkocht via MF. Door iemand die zich er speciaal voor aangemeld had. :)
Ik geloof dat MF vrij hoog scoort in de zoeken via google.
MF scoort enorm hoog. Als je iets zoekt van een bepaald motortype, dan kom je in veel gevallen op de eerste pagina een topic van MF tegen. Als iemand een motor wil kopen van een specifiek type dan is de kans redelijk dat hij/zij via google bij je te koop topic van MF terecht komt.
 
Mijn "score" is tot nu toe als volgt. 1 MF verkoop, 1 MP verkoop, 1MF aankoop en 1 MP aankoop. Heb zelf absoluut geen problemen met "onzinbiedingen". Die kan je vakkundig negeren of als je een beetje verkooptalenten hebt tot een prijs te komen die voor jullie beide interessant is.

Blijf de topics leuk vinden dat als er iets aangekocht moet worden alles te duur is, en als er verkocht moet worden 500-1000 euro bijgerekend word als "onderhandelingsruimte" :).

Ik blijf erbij, zet je fiets voor een redelijke prijs te koop, dat trekt kopers. Geef daarna duidelijk aan of de prijs vast of met minimale ruimte is.

Groeten Falierke
 
Ik had mijn motor te koop staan op Speurders (gratis), Marktplaats (12 weken) , MF (te koop-topic) en Motorshopper.

Uiteindelijk de meeste views via MP maar verkocht via MF. Op MP krijg je standaard onzin-biedingen, daar werd ik op een gegeven moment heel kriegelig van... B|
:^ Heb exact hetzelfde gedaan. Motor is nog niet verkocht, maar hij staat ook pas net te koop. Via Marktplaats kreeg ik wel meteen discussie met een zeikerd die veel te laag bood.

Motortrader bestaat ook nog, net als marktplaza, etc. etc. We zien het voorlopig wel.
 
Laatst bewerkt:
of bij een dealer gewoon inruilen
of toch ook op martplaats doen, en als je niet die 25 of 35 euro wil betalen kan je hem altijd in de catogorie onderdelen zetten.
dat was eerst tenminste gratis, ik weet niet of dat nog steeds zo is.
 
Ik heb mijn GS500 via MP gekocht en mijn Savage via MP verkocht.


Marktplaats is wel een dure site waar veel koopjesjagers aktief zijn.

Mijn methode voor MP is vrij simpel:
Ik zet het ding te koop voor een prijs die ik reeel vind en ik vermeld duidelijk het telefoonnummer waar ik te bereiken ben. Ik beschouw de e-mail als een soort algemene chatbox waar allerlei koopjesjagers onzin roepen om voor weinig iets leuks binnen te slepen. Een eigen zinvolle bieding met een absolute bodemprijs houdt de onzinbieders wel wat op afstand, maar dan hou je alleen "niet thuis als je het bod accepteert" eikeltjes over.

Heb ik binnen de periode van de goedkoopste advertentie geen succes, is mijn vraagprijs te hoog. Dan kan ik het ding houden of de vraagprijs verlagen.

Via de telefoon heb ik een aantal zaken verkocht via marktplaats. Dat gaat dan in de volgorde: "afspreken, kijken, kopen". Via mail-biedingen heb ik veel lachwekkende reacties gehad, zoals bijvoorbeeld een voorstel tot ruil voor een set van vier dezelfde pc's (ben nog steeds benieuwd welk bedrijf/instelling deze pc's "van de vrachtwaggel heeft laten vallen") en een voorstel om mijn motor in te ruilen tegen een onverkoopbare motorscooter. Slechts een van zeker een honderdtal mailbiedingen heeft enigzins gepikeerd gereageerd dat hij het bod serieus bedoelt had toen ik na een viertal dagen eindelijk eens reageerde op zijn mail.

Op andere sites heb ik alleen wat onzin-mailtjes gekregen. Motor-forum (nu motorshopper) was wat dat betreft wel een van de betere sites, daar reageerde men wel serieus via de mail.




Even een andere opmerking: Het verbaast mij dat de politie zo laks op MP rondsnuffelt naar gestolen voorwerpen. Ik heb de indruk dat er genoeg spul "met een luchtje" te vinden is op MP.....
 
hey BuNnY

als je nou direkt een foto en je vraagprijs erbij vermeldt had dan ... wie weet ?

maar even serieus : verkopen zo'n mooie fiets ???

groet B_B
 
Terug
Bovenaan Onderaan