welke wielen passen in Hayabusa 2001

bregt14

MF'er
22 jan 2004
158
2
Affligem
Voor een beter stuurgedrag zou ik graag lichtere wielen in mijn hayabusa steken.
Ik dacht aan GSXR 1000 K5 of zo. Iemand suggesties of dit reeds zelf gedaan?
 
De Hayabusa, is een redelijk zware motor, hiermee is ook rekening gehouden, bij de ontwikkeling van de velgen, ik zou er maar niet zo maar andere velgen inzetten op de gok.
 
Laatst bewerkt:
Voor beter stuur gedrag kun je denk ik beter beginnen met andere vering ga eens langs bij hyperpro. Ik heb begrepen dat ze gratis je huidige vering afstellen. Kun je voelen hoeveel verschil dat al maakt.
 
Dank u wel voor het aanbod, maar mijn Hayabusa heeft al aangepaste achtervering van een 2009 en een volledig aangepaste voorvork (op mijn gewicht gemaakt).
Dit stadium ben ik al tijdje voorbij dus.

Natuurlijk hebben veel lichtere velgen zijn nut, elke gram onafgeveerd gewicht weg is dubbel voordeel. :)
Ondertussen is hij al behoorlijk vinnig voor een busa, maar het kan altijd beter natuurlijk. :)
 
is al een iemand geweest met een oldskool gixxert die hetzelfde vroeg..

Gaat dat verschil niet egt merken....

marchesini's of pvm's zeker wel... carbo's/magnesium dan.. :Y
 
Laatst bewerkt:
euh neen. Ooit al gereden met een busa?

en de vraag was: "welke wielen passen in een Hayabusa", niet "wat is de beste racer"
Ik kan rustig naar het werk ermee tuffen en ik kan hem mooi plat leggen met de knie tegen de grond. Meer heb ik niet nodig als motorfiets. Een gsxr1000 zal het nooit worden.
 
Ok, lichter wielenkan dan inderdaad nut hebben. Zou het niet weten maar in het kader van ongevraagd advies waar we hierop het het MF goed in zijn:.. kan het niet laten he.

- Balhoofdhoek aanpassen door kont omhoog en of neus naar beneden. (door de platen verder over de poten te laten zakken)
- Wielbasis verkleinen door een kortere achterbrug. (geheel tegen de trend in)
 
achteraan zit al spacer op. :-)
Echt waar, het enige wat ik nog kan doen, is lichtere wielen.

Bedankt van de andere merken van wielen, maar de stap die ik al kan zetten van origineel busa wielen naar gixxer wielen is al groot genoeg qua gewichtsbesparing.
Ik zoek gewoon een velg die past qua schijven en waar ik niet teveel werk aan heb qua spacers. ;)
 
bregt zelf heb ik pvm wielen van een zx 12 aangepast,is echt de moeite voor het
full

stuurgedrag,maar zoek eens op www.hayabusa.org forum,kdenk dat ik het daar eens gezien heb
 
aarrghh waarom post jij altijd mijn droommotor.. :p
Ik had ook gekeken voor milde turbosetup, maar ondertussen heb ik al 46000 km.
Het blokje zou het niet lang volhouden vrees ik.
Ik heb nog beetje info gevonden. Als ik wielen van een r1 2004-05 tegen kom voor een mooie prijs, steek ik ze erin. :-)
 
bregt zelf heb ik pvm wielen van een zx 12 aangepast,is echt de moeite voor het [afbeelding]
stuurgedrag,maar zoek eens op www.hayabusa.org forum,kdenk dat ik het daar eens gezien heb

Mooie kuipset :Y

vsc4d4.jpg


260bhg2.jpg


K'ben het kanji teken er nu aan het uitdremelen.

Alleen zeggen de hcb en hch leden: De gaten zijn nog leeggggggggg hé.

Maar de turbo gaat deze winter er op ! !

Die tip : kijk eens op H.oRg en SH .oRg is GOED
Daar staat allus op voor Wheel Swap. :}

Groeten van Vee Pee kees 8-)
 
Laatst bewerkt:
kees deze kuip ken ik ook,komt van mijn brommer
Mooie kuipset :Y

[http://i52.tinypic.com/vsc4d4.jpg (afbeelding)]

[http://i54.tinypic.com/260bhg2.jpg (afbeelding)]

K'ben het kanji teken er nu aan het uitdremelen.

Alleen zeggen de hcb en hch leden: De gaten zijn nog leeggggggggg hé.

Maar de turbo gaat deze winter er op ! !

Die tip : kijk eens op H.oRg en SH .oRg is GOED
Daar staat allus op voor Wheel Swap. :}

Groeten van Vee Pee kees 8-)
 
Dank u wel voor het aanbod, maar mijn Hayabusa heeft al aangepaste achtervering van een 2009 en een volledig aangepaste voorvork (op mijn gewicht gemaakt).
Dit stadium ben ik al tijdje voorbij dus.

Natuurlijk hebben veel lichtere velgen zijn nut, elke gram onafgeveerd gewicht weg is dubbel voordeel. :)
Ondertussen is hij al behoorlijk vinnig voor een busa, maar het kan altijd beter natuurlijk. :)
 
Wat een hoop negatieve reacties hier over het wisselen van wielen. Waarschijnlijk heeft iedereen die hier negatief reageerd dus nog nooit ervaren hoeveel wat minder onafgeveerd en roterende massa eigenlijk doet aan het rijgedrag.....

:W
 
Dank u wel Srad-Rob!! Dit is echt het probleem he. Je krijgt massa reactie terwijl ze of niet weten waar het over gaat of gewoon niet gelezen hebben wat er staat.

SP1R dat zijn ERG mooie wielen!! Mijn favoriete zijn die carrozeria superlights.. Maar ik ga het bij OEM-wielen houden. Minder gewichtsbesparing, maar wel veel goedkoper.
Ik denk dat het de 5 spaak zal worden van de R1 2004. :-)
De meeste begrijpen echt niet dat je beter onafgeveerd gewicht verminderd in plaats van extra vermogen er in te proppen.. Wees maar zeker, binnenkort is de busa nog meer een stuurfiets. :D

Bedankt van op te letten en even mee te denken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan