Welke wordt het?

Sybrain

Rookie
4 nov 2009
21
0
Zoals al aangekondigd door mij in het 'nieuwe gebruikers'-topic, ik ben opzoek naar een Naked bike. Mijn budget is max. ongeveer €3500, maar veel minder mag ook. Ben nog aan het twijfelen of ik een goedkopere beginners motor zal kopen, of gewoon wat mijn budget toelaat.
Mijn interesse gaat dit op moment uit naar:
- Hornet
- Bandit
- SV 650
- Raptor
- Speed triple

Aangezien ik 1,94m lang ben, zijn mijn opties nog beperkter denk ik, hoe is dat in combinatie met bovenstaande motoren?
Wat zijn verder de voors en tegens, of hebben jullie een beter alternatief?

Sybrain
 
Zoals al aangekondigd door mij in het 'nieuwe gebruikers'-topic, ik ben opzoek naar een Naked bike. Mijn budget is max. ongeveer €3500, maar veel minder mag ook. Ben nog aan het twijfelen of ik een goedkopere beginners motor zal kopen, of gewoon wat mijn budget toelaat.
Mijn interesse gaat dit op moment uit naar:
- Hornet
- Bandit
- SV 650
- Raptor
- Speed triple

Aangezien ik 1,94m lang ben, zijn mijn opties nog beperkter denk ik, hoe is dat in combinatie met bovenstaande motoren?
Wat zijn verder de voors en tegens, of hebben jullie een beter alternatief?

Sybrain
:W
Het zijn wel totaal verschillende fietsen allemaal :? Ik begrijp een beetje uit je woorden dat je nog niet lang rijdt???
Als ik een advies mag geven: koop eerst een fiets die redelijk naar je zin is voor zo min mogelijk. Ga lekker :] . Dan onwikkel je vanzelf je voorkeuren voor wat je echt wilt of vooral niet wilt hebben.
Je lengte zal zeker een grote rol gaan spelen. Als je helemaal gek bent van een fiets maar je kan er gewoon niet lekker op zitten, dan valt ie al meteen af. Een fiets kopen omdat je m alleen mooi vindt is geen goede beslissing.
In je lijst staat ook de bandit. Dit is een fiets die je voor goed geld kan kopen en met je lengte ook goed zit. 8-)
 
ik heb gereden met een hornet en die ging wel goed vooruit
indien je al ervaring hebt zeker en vast de speed triple
zijn allemaal goede fietsen maar met een uiteenlopend karakter (buite de bandit, die is saai)
testrit doet wonderen, wij kunne moeilijk voor jou gaan beslissen

je gaat toch geen motorfiets kopen omdat 9/10 hem de beste vindt maar jij er absoluut niet graag op rijdt

raptor en sv is zelfde blok, dus daar kies je voor de looks
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net mijn rijbewijs, dus ik rij nog niet zo lang nee. Ik neig zelf naar de hornet maar voor minder geld heb je een mooie bandit. MDS2, jij zegt dat een bandit wel goed is met mijn lengte, weet iemand hoe dat met de hornet zit?
Op internet las ik dat voor grotere mensen een triumph ook aan te raden is, vandaar dat deze ook op de lijst staat, nog afgezien van de looks. Maar deze is ook een stukje duurder en krachtiger.
Ik ga geen motor kopen omdat mensen deze beter/mooier/etc vinden, maar aangezien ik weinig ervaring heb met zitten, hoor ik graag jullie mening over de fietsen mbt mijn lengte.
 
Ik heb net mijn rijbewijs, dus ik rij nog niet zo lang nee. Ik neig zelf naar de hornet maar voor minder geld heb je een mooie bandit. MDS2, jij zegt dat een bandit wel goed is met mijn lengte, weet iemand hoe dat met de hornet zit?
Op internet las ik dat voor grotere mensen een triumph ook aan te raden is, vandaar dat deze ook op de lijst staat, nog afgezien van de looks. Maar deze is ook een stukje duurder en krachtiger.
Ik ga geen motor kopen omdat mensen deze beter/mooier/etc vinden, maar aangezien ik weinig ervaring heb met zitten, hoor ik graag jullie mening over de fietsen mbt mijn lengte.
Hornet zou denk ik ook wel kunnen. Moet je ff proberen.
Speed is natuurlijk het neusje van de zalm :} top of the bill :} maar denk dat je daar wel iets meer ervaring/ handiger voor moet zijn dan de gemiddelde "net rijbewijs" patient. (ben zelf instr . :$ ) Ik moet er niet aan denken dat iedereen als 1e fiets een Speed neemt. :N
 
Laatst bewerkt:
SV is denk ik niet geschikt voor hele lange mensen??
 
proefrijden idd en je kan een motor die je echt mooi vindt ook altijd verhogen en voetsteuntjes aanpassen!!
 
Zo, heb in het weekend een begin gemaakt door verschillende fietsen te passen. Heb op verschillende Bandits gezeten en een Hornet van 2004. Qua zit kon ik niet veel verschil merken tussen die twee, heb helaas nog niet kunnen rijden.
Wel vond ik het opvallend dat ik de Hornet er klein/compact vond uitzien en de Bandit groter, hoewel ik juist andersom had verwacht.
Verder nog op wat nieuwere nakeds gezeten; yamaha, honda, kawasaki en een aprilla. Die laatste zat zeer goed, hoog, lekker rechtop en ruimte voor mijn benen/knieën, maar iets te duur helaas...

Tot zover mijn update, die wat vertraagd is door een hevig griepje.
 
Kijk ook eens naar de Honda X-11, de naked variant van de Blackbird. Zeker voor de wat langeren onder ons een prima bike!

Succes!
 
Bedankt voor de tip!
Voor wat ik kan vinden valt die wel buiten mijn budget en met 1100cc misschien wat aan de 'zware' kant.
 
Zo enorm veel doet lengte er nu ook weer niet toe, ik ben 1.93 en ik rij best wel comfortabel op een 450S. Het is denk ik meer wat je zithouding gaat worden, hoe meer je doorzakt (bv een chopper) hoe meer last je krijgt van je onderrug.
Wat wel naar is, is bij een motor met een wat grotere toerkuip dat je knieen mogelijk tegen de uiterste kuipranden aan kunnen komen. Dat heb ik dan wel met een Silverwing (650) maar weer niet met een NTV met een JS kuip erop.
Ik denk dat gewoon proberen het beste is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan