welke wordt t

:^

Een goed ABS systeem grijpt pas laat in, zou het zelf niet erg vinden om dat op de motor te hebben, maar ik ga er nou ook weer niet speciaal een motor voor kopen. Met de auto mis ik het wel, daar trap je gewoon de rem in bij gevaar. Toen ik een noodstop moest maken heb ik daar geen rekening mee gehouden omdat mijn vorige auto's het wel hadden, gleed mooi een behoorlijk stuk door omdat m'n wielen geblokkeerd waren..

Bij een noodstop hou je er nooit rekening mee,daarom heet het een noodstop,die komt
altijd op een onverwacht moment, een ervaren motorrijder zal dan een grotere kans hebben
om het er goed vanaf te brengen,met een onervaren motorrijder is het maar de vraag
hoe het afloopt,die hebben zeker baad bij een motor met abs.Ik heb in al die jaren ongelukken meegemaakt dat als ik een motor met abs had gehad het in sommige gevallen heel wat beter was afgelopen.Af en toe vraag ik mij wel eens af hoe ik het allemaal overleefd heb.Op hier en daar een litteken na niets aan over gehouden.
En ik zou dan nog liever abs op een motor dan een auto hebben want een auto kan je niet onderuit remmen en bied nog enige bescherming.
 
Laatst bewerkt:
Bij een noodstop hou je er nooit rekening mee,daarom heet het een noodstop,die komt
altijd op een onverwacht moment, een ervaren motorrijder zal dan een grotere kans hebben
om het er goed vanaf te brengen,met een onervaren motorrijder is het maar de vraag
hoe het afloopt,die hebben zeker baad bij een motor met abs.
Ik heb in al die jaren ongelukken meegemaakt dat als ik een motor met abs had gehad het in sommige gevallen heel wat beter was afgelopen.Af en toe vraag ik mij wel eens af hoe ik het allemaal overleefd heb.Op hier en daar een litteken na niets aan over gehouden.
En ik zou dan nog liever abs op een motor dan een auto hebben want een auto kan je niet onderuit remmen en bied nog enige bescherming.
Dat klopt, maar een noodstop op een motor is wel anders dan een noodstop in de auto. Met de motor heb je meer kans om te kunnen uitwijken, bij de auto niet. Maar in de auto zit je dan wel weer veiliger als je toch in aanraking komt.

Ook is het eigenlijk een beetje krom dat je met lessen leert dat je net zo hard moet remmen dat de ABS ingrijpt en vervolgens komt er een motor zonder ABS. Ik heb AVB nog op een oude CB500 gedaan, daarop leerde je echt tot hoever je kon gaan. Nu heb ik wel is een blokkerend voorwiel gehad (toch iets gladder dan gedacht) maar als je daar direct op reageert zul je niet zo onderuit gaan.


Maare heeft TS eigenlijk al een keuze gemaakt? :9
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar een noodstop op een motor is wel anders dan een noodstop in de auto. Met de motor heb je meer kans om te kunnen uitwijken, bij de auto niet. Maar in de auto zit je dan wel weer veiliger als je toch in aanraking komt.

Ook is het eigenlijk een beetje krom dat je met lessen leert dat je net zo hard moet remmen dat de ABS ingrijpt en vervolgens komt er een motor zonder ABS. Ik heb AVB nog op een oude CB500 gedaan, daarop leerde je echt tot hoever je kon gaan. Nu heb ik wel is een blokkerend voorwiel gehad (toch iets gladder dan gedacht) maar als je daar direct op reageert zul je niet zo onderuit gaan.


Maare heeft TS eigenlijk al een keuze gemaakt? :9


Terwijl wij hier lekker zitten te beppen :9 is de TS allang gevlucht :Y :W
 
Allen,

IK ben eruit.. wellicht iets wat laat een reactie van mij.. maar iedereen toch bedankt voor zijn of haar feedback. Ik heb er toch wel iets aan gehad. maar ook weer niet.

De keuze is reuze, na in november mijn rijbewijs gehaald te hebben, en al diverse smaken voorbij heb zien komen. zoveel verschillen en zoveel unieke dingen van iedere motor appart, heb ik geluisterd naar de feedback, maar ben ik toch op gevoel af gegaan.

De prijs verhouding is wat lichter uit gevallen, en het vermogen ook. maakt allemaal niet uit want ja; iedereen moet het toch is leren, en zonder een keer onderuit te gaan zou het toch zonde zijn, als een klein ongelukje zomaar zou kunnen gebeuren.

Ik heb daarom ook maar de keus gemaakt om een CBR600F3 uit '98 te kopen.
1 testritje en een bekende meegenomen bij de bezichtiging, en testrijden. maar gelukkig waren konden we al heel snel zien hoe de motor er aan toe was, en hoe deze altijd is gebruikt.

Ik ben dan ook blij dat ik met toch een proefrit, voor t gevoel alleen al, de koop de volgende dag (vorige week zaterdag) al ben wezen ophalen, en nu al regelmatig wat meer feeling probeer op te bouwen met de motor.

Heb t geluk dat qua onderhoud deze altijd door een Honda Monteur is gedaan, waarbij alles maar dan ook alles is vervangen, van banden, tot vloeistoffen, remblokken, ketting en tandwielenset.

Ik zal voorzichtig zijn, en mijn verstand in me rechterhand houden, en idd 240km is hard zat (dus voor nu zeker geen 1000).
en dat toch maar even voor een 600.

Zal de foto's hieronder eens plaatsen, dan kunnen jullie meegenieten ;)

Nogmaals iedereen bedankt voor zijn haar feedback! :)
 
Het mooie weer komt er weer aan, lekker ervaring op gaan doen!!

Om ervaring op te doen zal hij prima voldoen, dan kies je als volgende toch gewoon wel iets spannends :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan