Welke zeldzame motoren weet jij nog?

In die catagorie weet ik er ook nog wel een :+


Vliegende CBR900 })

Zeldzaam ?? ja, maar die vlieg-CBR is niet iets wat in productie is (was) Die hlaftrackbike hebben ze wel korte gemaakt voor het franse leger, maar het was geen succes (Dûhh)

Die HPN-BMW is trouwens ook "gewoon" te bestellen, kosten: op aanvraag.
 
Laatst bewerkt:
Hiermee wil je toch ook niet gezien worden:

chinese_spider.jpg


voor meer info
 
De Mike Hailwood replica zie je ook bijna niet meer, z'on 15 jaar geleden werden ze nog wel eens aangeboden.



full
 
Laatst bewerkt:
ik weet dat er ergens al wat is gezecht over de Brough Superior. hij is inderdaad heel zeldzaam en duur. ze rijden vooral in engeland. in Nederland zijn zover bekent is ongeveer 7 van het soort ss80 en voor zover bekent is is er maar 1 ss100
 
imgres
dit is bij de Broug Superior tentoonstellingetje in engeland. met de Brough Superior club
 
Gilera MXr 125 uit begin jaren 90. Op diverse fora vragen gesteld, maar wat weinig reacties. Toch een grote onbekende?
full
 
Ik ben zo een type motor nu aan het restaureren.

4437349349_37435e544b.jpg


9795cla_23.jpeg


Zal binnenkort eens meer pics posten van hoe ik nu bezig ben.
Valt me trouwens op dat op internet geen 1 hetzelfde staat qua details.

Ik heb btw een 175 cc 2t Sachs blokje :D
 
Volgens mij is dat een Expresse Radex motor. Daar ben ik in 1961 mee begonnen en heb er mijn rijbewijs op gehaald.

Klopt helemaal, express radex 175 s oid., bedoelde met sachs ook het carter e.d.
Was misschien niet helemaal duidelijk in mijn voorgaande bericht.
 
Klopt helemaal, express radex 175 s oid., bedoelde met sachs ook het carter e.d.
Was misschien niet helemaal duidelijk in mijn voorgaande bericht.
Ik heb van die motor nog een werkplaats handboek uit de serie "Alles over uw ...", uitgeverij D.D.B. van Veen te Amsterdam. Daarbij nog een boekje "Ersatzteile-liste, Sachs 175, modell 55.

Ik had dan de 176S, met normale teleskoopvork ipv schommelarm (175S). Motor was van 1956, kenteken SR-15-31.
 
Mijn frans is niet meer wat het geweest was, maar dankzij google vertalen weet ik nu dat de motor een nieuwe vuurtorenschotel en een nieuwe vuurtoren banding heeft. Lijkt me de rit naar Frankrijk dus alleszins waard.
 
Megola 640cc
Het blok zit in het voorwiel.
De cilinders staan daarom radiaal op het carter, vergelijkbaar met het sterblokvan een vliegtuig.
Er zijn er zo'n 200 stuks van gemaakt in Duitsland.
in de periode 1921 tot 1925
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan