Welke zomerjas van de 3?

Welke zomerjas zou jij kiezen?

• Richa Airvent

Stemmen: 8 53,3%
  • Bering Chrome

Stemmen: 6 40,0%
  • Fieldsheer Monza2

Stemmen: 1 6,7%
  • Laten liggen die handel. Kies voor iets degelijker.

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    15

KeiSer SoZe

Rookie
22 mei 2003
8
0
belgie
Welke zouden jullie kiezen? Welke biedt de beste protectie?

[*]Richa Airvent
cordura met mash mix,uitneembare binnenjas,winddoorlatend, Ce protectoren.
+/- €200

airventbig.png

[*]Bering Chrome
Fibre Tech 300 ,ademendmateriaal BW2Tech 500, CE protectoren.
+/- €200

9530g-695984011032793887125.jpg

[*]Fieldsheer Monza2
600 Denier Carbolex,uitneembare binnenjas,winddoorlatend, Ce protectoren.
+/- €150

monza2_blue2.jpg

Laatst bewerkt:
Hee de jassen die je laat zien ken ik beide, de bovenste 2. Verreweg de strakste, simpelste zonder tierelantijntjes is de Richa, en die is geen €300,- maar €199,-
De bering klopt wel van €200,-
Beide mooie jasjes, maar ik wil zelf de richa gaan kopen, goede prijs, mooi jack, protectie, en oogt gewoon strak.
Alleen hij is er in 4 uitvoeringen, ik had er graag een gehad met rood erin, maar die bestaat dus niet, althans op de officiele site van richa niet, maar iemand wist mij te vertellen dat er misschien wel ook een uitvoering kwam met rood erin. Suc6

Ik heb zelf een Bering jas (niet dezelfde) maar vindt de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed.

Overigens moeilijk kiezen, zien er allemaal goed uit !

Misschien is het verstandiger om ze alle 3 te passen en goed te kijken hoe de protectie zit. De protectie moet iig zo min mogelijk kunnen schuiven bij een valpartij -want daar krijg je brandwonden B| van-.

De eerste ziet ersowieso het meest doordacht uit; Er zitten bandjes bij je armen zodat je de mouw strak kan trekken tegen het klapperen.

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met Fieldsheer? Zou een nieuw merk zijn en heb er toch al een positievee test van gelezen. Deze is het goedkoopste en ziet er zeker niet verkeerd uit.

Wat is er tegen op het goeie ouwe tweedehandse koeiehuidje. De kwaliteit daarvan is nog steeds onovertroffen. En leer zit veel gladder dan textiel.

And by tze way. Vroembert heeft textiel aan een grondige slijtagetest onderworpen en was niet zo blij met de uitkomst. Bij 60 km p/u al gelijk tot op de voering doorgesleten. enne dat is geen kruissnelhied O-)

Laatst bewerkt:
Hmm dubbel (eindelijk sneller als m'n computer)

Laatst bewerkt:
Geen ervaring met een van de 3 (heb wel een ander model textieljas van Richa, goed spul voor zijn prijs).
Maar voor een zomerjas zou ik gewoon voor leer gaan hoor, zit comfortabeler, is veiliger en qua prijs is het vrij gelijklopend dacht ik :)

zo'n ruige nick en dan niet eens zijn eigen kleertjes durven uitkiezen...

heb ma te lang de spullen voor je gekocht?

Tja, die ruige nick zal ter compensatie zijn zeker.
Ik had gewoon graag de kwaliteitsverschillen tussen deze 3 geweten, niet zo zeer welke nu juist de mooiste is.Dat zal mijn ma wel zeker weten te zeggen, niet? ;)

Voordeel van Cordura (dat is toch de merknaam van Dupont??) is dat het alleen op voorgeschreven manier verwerkt mag worden. Je bent dus altijd verzekerd van een bepaalde kwaliteit. Dat is bij de "clonen" zeker niet altijd zo.

Maar voor een zomerjack zou ik inderdaad ook leer nemen. Zit minder warm, neemt vocht op, beschermt beter en zit gewoon lekkerder. Enige nadeel is dat het niet waterdicht is. Maar daar hebben ze regenpakken voor.

Terug
Bovenaan Onderaan