welke zou ik kopen ?

heb de keus uit de volgende motors de yamaha xtz 660 tenere of de kawasaki kle 500 ,ik rij zelf niet meer zoveel kilometers vanwege rugklachten.wie kan me helpen met een keus te maken weet dat yamaha 1 cilinder is en de kawasaki 2 ,maar verder weet ik niks van motors wie helpt mij ? :}
 
euh.. wat zijn dat voor motoren? anders zou ik em ff in het betreffende topic of in algemeen posten. krijg je meer reacties denk ik.
 
Ken ze beide alleen van zien dus kan er geen zinnig woord over zeggen behalve dan dat een tweecylinder wel iets lekkerder rijdt op lange stukken asfalt. Ik vind de Yamaha wel een mooie motor maar qua uiterlijk wel behoorlijk gedateerd. Ik zou persoonlijk mijn keus vooral laten afhangen van de prijs-kwaliteitverhouding waarbij ik met kwaliteit bedoel hoe netjes de motor eruit ziet, hoe goed de banden en andere slijtageonderdelen zijn, kilometrage, leeftijd enzovoort.
 
Dus je hebt de keuze uit onderste twee types:

91xtz660.jpg


08.jpg


Ik zou voor de XTZ660 gaan. Maar dat is puur persoonlijk. Ik vind zo'n één cilinder wel wat hebben. Maakt bij een all-road wel een mooi geluid. Bovendien zijn die KLE500's vaak paars met zo'n roze buddy. En dat vind ik zo'n lelijke combinatie. Vooral als er dan nog eens mintgroene accesoires op zitten. Tja, zoiets verzin je toch niet. Niettemin lijkt me technisch een KLE voor in de stad wel prima. Maar nogmaals mij zou deXTZ toch meer aanspreken. Alleen al qua karakter.

Oh ja, waarom heb je alleen keuze uit bovenstaande motoren en niet uit andere motoren?
 
De xt lijkt me beproefder en gangbaarder, tevens betrouwbaarder?
 
Proefrijden! Zeker omdat je aangeeft rugklachten te hebben. Da's namelijk de enige manier om er achter te komen of de zithouding goed is. Neem aan dat je vanwege je klachten niet echt het zand in wil, want dan zou ik sneller voor de XT gaan dan voor de KLE. Denk wel dat de Yamaha waardevaster is. Voor XT's is best een koperspubliek en de KLE is, en blijft (sorry Starteke ;) ), een vreemde eend in de bijt.

Succes met je keuze.

BTW: los van je keuze: denk aan een goede rugprotector met geïntegreerde niergordel. Ken meerdere mensen die profijt hebben van dit (onder)steuntje in de rug.
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van een BMW F 650 Dakar?

Errug Hot and Nice (al zeg ik het zelf *D )

Ik weet er toevallig nog een mooie te koop staan. Ben wel bang dat het ff een andere prijsklasse is dan de brommers op de foto's.

Bij interesse kan ik je wel het e.e.a. meer vertellen.


GS GJ :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan