Welke?

Waar zou jou voorkeur naar uitgaan?

  • BMW

    Stemmen: 4 44,4%
  • MG

    Stemmen: 5 55,6%

  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .
Ondanks het feit dat mijn favoriete merk moto Guzzi is zou ik voor de BMW gaan. De koppel omvormer van de Guzzi wil nogal eens problemen geven en onderdelen zijn schaars. Verder zijn voorvork en wielen niet aangepast aan zijspangebruik. De BMW is een stuk goedkoper, betrouwbaar en voorzien van 15 inch wielen en een swingarm voorvork. En ziet er keurig uit. Het enige wat ik minder vind zijn de remklauwen direct op de swingarm. Dat geeft een raar gevoel bij het remmen.
 
Ondanks het feit dat mijn favoriete merk moto Guzzi is zou ik voor de BMW gaan. De koppel omvormer van de Guzzi wil nogal eens problemen geven en onderdelen zijn schaars. Verder zijn voorvork en wielen niet aangepast aan zijspangebruik. De BMW is een stuk goedkoper, betrouwbaar en voorzien van 15 inch wielen en een swingarm voorvork. En ziet er keurig uit. Het enige wat ik minder vind zijn de remklauwen direct op de swingarm. Dat geeft een raar gevoel bij het remmen.
Alleen is het lakwerk van de RT ook niet echt mooi als je inzoomt. Dank voor de info Mg
 
Helemaal eens met Leotje. De lak van de BMW is origineel, het was toen een speciaal jubileum model. De Guzzi is overgespoten, in een rare kleur. Het enige dat deze BMW waarschijnlijk mist zijn de Nikasil cilinders en elektronische ontsteking, verder heb je er geen kosten aan. Of je laat het zo tot je er aan toe bent. Bovendien is de Watsonian wat relaxter voor de passagier.
Bij nader inzien lijkt het wel op Convert blauw, maar net iets helderder.
 
Nou ja mijn keuze is makkelijk maar ik zou er eerst maar eens op gaan zitten en kijken of deze zithouding (wel) bevalt.
De voorremmen zou ik ook inderdaad ombouwen naar een systeem met pendelasjes,
en verder is alles eigenlijk al benoemd !
 
Ik zou nog even alles op een rijtje zetten voor je aan die convert begint.

Zal ik dat even doen? Verbeter me maar als ik het mis heb.

Bij een oude guzzi die lang heeft stilgestaan kun je het beste de keerringen in het blok en de bak vervangen. Daarvoor moet je de cardan uitbouwen, bak van het blok halen, koppeling en vliegwiel van het blok. Voor de keerring bij de schakelas moet de bak ook uit elkaar, die doet volgens mij niet iedereen preventief. Verder kun je het beste de sludge trap in de krukas leegmaken. Ik heb net een blok los liggen, kom even langs als je wilt kijken.

Voor een Convert moet je er rekening mee houden dat je in ieder geval de rubberen slangen moet vervangen. Verder zijn er twee zwakke plekken: het eerste type vliegwiel en de hydraulische pomp/aansluiting. De meeste van die oude vliegwielen zijn intussen wel stuk en vervangen, maar die op marktplaats heeft weinig kilometers. Dus ik zou navragen of er een nieuw type vliegwiel in zit en of de pomp/aansluiting versterkt is.

Onderdelen van de convert zijn duur, maar zijn wel af en toe te koop. En het meeste heeft weinig te lijden.
Troubleshooting als het niet werkt is lastig ...
 
Allemaal bedankt, ik heb net de Convert afgezegd. Echt een geweldig ding om te zien maar ik moet oppassen met emotionele aankopen 😎
@lossrijder, ik praat je bij met een bakje koffie.
@gs, dank je wel.
 
Bij een fiets van deze leeftijd zou ik me weinig aantrekken van de kilometerstand. De kans is groot dat hij drie keer het klokje rond geweest is. Zeker voor een Guzzi is dat geen enkel bezwaar.
Een fiets van 40 jaar oud met minder als een ton op de teller heeft heel, heel veel stil gestaan, dan is alles naar de knoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan