Welkom in de wereld die 2-cylinder heet?

wizl

Die hard MF'er
29 okt 2002
458
0
boxmeer
Vandaag op mijn TL1000R op en neer naar Den Bosch geweest. Gewoon lekker snel over de snelweg. Nu zitten er op het loopvlak van de achterband kleine rulletjes rubber. Ik heb toch echt niet zo belachelijk aan het gas gehangen :) Is dat normaal? Want op deze manier gaat mijn BT010 er wel heel errug hard doorheen ;)
 
bt10 slijt hard onder een tlr heb die van mij in augustus vervangen ben er nu alweer aan een nieuwe toe (dure grapjes zo)
 
BT010.. tja die slijten nou eenmaal hard. Heb zelf ook megaplakkers ;) onder m'n bike maar de profieldiepte is zo'n beetje gehalveerd in nog geen 2000 km.

Zeker bij zo'n dikke twin met een megakoppel... 8-) gaat het hard.
 
Bizar maar herkenbaar.

Had op men FZR1000 Pirelli Corsa's liggen.
Ben zo eens naar de kust gereden ( X-press weg :r ) aan een tempo tussen de 140 en de 200 en bij aankomst was het middenvlak vol met rafels en pellen,lag gewoon aan gort. :(
Snap er nog altijd de ballen van..... :?
Die weg heeft nu wel een heel slechte asfalt-laag met veel stukgereden stukken,zal er ook wel veel aan doen,en misschien inderdaad ook de vering .
 
Nog steeds tevreden met m'n Avon bandjes. Slijten erg traag :)

Ze rijden dan ook voor geen meter! Toen ik mijn TLS kreeg lagen ze er ook op. Geen grip en niet door de bocht te krijgen, zo zwaar sturen ze.

Nu een BT020 achter en 010 voor. Dat :] 10 beter!
 
Ligt zeer waarschijnlijk aan een te lage bandenspanning eventueel in combi met te slappe vering.Kep op mn TL-S ook een bt010 en die tekent gewoon perfect af tot de laatste mm.Heb daarbij ook een WP-achterschokbreker.


(voor de grappenmakers : Nee,ik rijd niet als een oud wijf !!)
 
Op m'n 4-cilinder sleet m'n BT010 ook snel weg hoor. Boven de 140 begonnen ook rulletjes rubber te ontstaan. Dus het heeft niets met een twin te maken, 't ligt aan de erg zachte compound. Daarom hoop ik nu dat de BT020 achter het beter doet.
 
Bandenspanning is nu achter 2.9. Normaal gesproken rijdt ik ook niet zolang snelweg, dus ik hou het gewoon ff. in de gaten
 
niet bij een tl daar is 2,9 goed minimaal 2,7
als jij nou is reageerd op dingen waar je verstand van heb
zag je laatst ook al reageren in het sv 1000 topic en sloeg nergens op :?
 
Rustig jongens, we houden het gezellig :P Waarom is 2,5 a 6 vgl jou ruim voldoende? Heb die 2,9 uit een of andere test gehaald nl.
 
Rustig jongens, we houden het gezellig :P Waarom is 2,5 a 6 vgl jou ruim voldoende? Heb die 2,9 uit een of andere test gehaald nl.
bij mijn vorige blade en nu de sp1 staat in het seviceboekje inderdaad 2,9.
maar dat is als je constant snelweg gaat doen tegen 250.
mijn achterband staat op 2.6 (warmt sneller op, betere grip)
voorband 2.3 (boekje zegt 2.5)
 
Terug
Bovenaan Onderaan