Welkom op het nieuwe Motor-Forum!

Leuk, ik be
Beste bezoekers,

Na maanden van voorbereidingen is het eindelijk zo ver, het nieuwe Motor-Forum is een feit!

Niet alleen de software is anders. Het oude MF draaide op hele oude fysieke servers. Die moesten ook vervangen worden. Fysieke servers waren nog steeds een optie maar uiteindelijk is er gekozen voor virtuele (VPS )servers. Dat geeft ons veel meer flexibiliteit. Het toevoegen van schijfruimte, geheugen of processoren is een muisklik hier en daar. Nieuwe servers is echter maar het tipje van de ijsberg, de software die er nu op staat is natuurlijk veel interessanter.

Het zal voor velen van jullie erg wennen zijn. Het ziet er anders uit, veel meer opties dan voorheen en al die optie zitten ook nog eens op een andere plek.
Toch zal het de moeite zijn want deze nieuwe versie heeft een aantal grote voordelen:
  • Het is moderne software die gebruik maakt van de nieuwste (web)technieken
  • Het is aanzienlijk veiliger: je account én je verbinding met de server zijn beter beveiligd en er is een mogelijkheid om 2FA te gebruiken
  • Er zijn twee designs te kiezen, MF modern en MF retro voor de mensen die moeite hebben met het nieuwe ;) Helemaal onderin te kiezen.
  • Veel meer opties die voor een betere ervaring zorgen, zoals:
    • Liken! Like berichten of foto's, we kennen het al van Facebook
    • Mentions: Je kan iemand iemand specifiek noemen via "@<gebruikersnaam>" om zijn of haar aandacht te krijgen met een melding.
    • Een betere mobiele versie van de website.
    • De mogelijkheid om smilies direct van je telefoon te gebruiken (je hoeft dus geen :) meer te gebruiken).
    • De mogelijkheid om foto's direct vanaf je telefoon te koppelen aan je bericht (of in je media albums te zetten natuurlijk).
    • Het gebruik van meldingen. Hiermee kan je veel eenvoudiger items die je wilt volgen bijhouden.
    • De mogelijkheid om hele forums, topics of alleen berichten te bookmarken.
    • De mogelijkheid om heel eenvoudig een tekst van iemand te quoten door de tekst simpelweg te selecteren met je muis (of vinger op je telefoon)
    • De mogelijkheid om foto's van jezelf of anderen te bekijken, te taggen of er op te reageren
    • Een uitgebreider profiel waar in de nabije toekomst ook meer aan toegevoegd zal worden. Anderen kunnen hier ook weer op reageren.
    • Het is nu ook mogelijk om in de Te Koop fora je eigen topics te sluiten of om de titels aan te passen.
    • Je kan nu zelf je eigen gebruikersnaam één keer per jaar wijzigen.
    • Je hebt veel meer grip over de meldingen die je wilt ontvangen en over je privé-opties
    • Je kan niet alleen mensen volgen maar ook negeren
    • Integraties met en deelmogelijkheden via Facebook, Twitter, Whatsapp en mail
    • De mogelijkheid om te delen via meerdere sociale media. Naast Facebook en Twitter ook
    • Klikken op een topic die je eerder al gelezen hebt brengt je direct naar het laatst gelezen bericht
    • Had je een Motorstek profiel met gekoppelde vrienden? Die zijn meegenomen
    • En nog veel meer...
Het is nogal wat...Klik daarom rustig rond en ontdek alle mogelijkheden die het nieuwe Motor-Forum te bieden heeft!
Er komt nog een uitbreiding op de FAQ om voornamelijk alle nieuwe mogelijkheden uit te lichten.


Een paar opmerkingen nog:
  • www.motorstek.nl is nog wel bereikbaar maar zal op korte termijn verdwijnen.
  • www.motorshopper.nl blijft voorlopig nog actief alleen is er momenteel geen koppeling tussen MF en Motorshopper. Daarom is Te Koop Motoren nu leeg. Je kan dus je Motor nog steeds te koop zetten op Motorshopper maar ook (zoals vroeger) op MF als een gewoon topic.
  • Er is al heel veel vertaald maar het kan zijn dat je nog een (onterecht) Engels woord of zin tegenkomt.
  • Misschien kom je wel een bug of andere onvolkomenheid tegen
  • Je hebt een vraag...
Mocht je hier iets over te melden hebben, maak dan een topic aan in Vragen en opmerkingen. Dan gaan wij kijken of we het zo snel mogelijk op kunnen lossen. En de kans is ook groot dat iemand anders een antwoord op je vraag heeft. Stel ze dus gerust!
Weet je iets niet zeker of wil je gewoon wat uitproberen? Gebruik dan het tijdelijke Test forum.

Ik wil ook nog even een dankwoord uitspreken. Ik moet @datio enorm bedanken voor zijn fantastische hulp bij het migreren naar deze nieuwe software. Ruim 1,2 miljoen foto's, bijna 29 miljoen berichten en alle instellingen, rechten en nog veel meer zijn probleemloos overgezet naar deze (totaal andere) software. Zonder hem was het nieuwe Motor-Forum niet mogelijk geweest.

Daarnaast ben ik de laatste weken enorm geholpen door een groepje MF'ers die op mijn verzoek getest hebben. In een korte tijd zijn er ruim 100 (vertaal)fouten opgelost en werden er bugs gevonden die ik nooit zelf gevonden zou hebben. Testers, enorm bedankt! Zonder jullie waren we nooit zo ver gekomen.

Het is al met al een enorme klus geweest maar ik kan jullie nog maar één ding meegeven:

Heel veel plezier met het nieuwe Motor-Forum!

Update 12:55

Er loopt nog een achtergrondproces, dat zorgt er voor dat de server het wat zwaarder heeft. De traagheid nu is dus van tijdelijke aard.
 
Super! Als nieuw lid maakte het oude design en software het voor mij een beetje moeilijk om hier echt lang rond te hangen, maar deze veranderingen lijken daar verandering in te hebben gebracht! Tof dat er in dit forum geïnvesteerd wordt. (y)
 
Laatst bewerkt:
Zooooo, wat is dit een verandering zeg! Dat wordt even wennen. Ziet er wel goed uit allemaal (y).
Jullie hebben wel topwerk geleverd met het omzetten!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan